Orbea 2019-2020

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Indien ik het juist voor heb wordt mijn frame in Portugal gemaakt en komt de afmontage (XT/XTR) uit Japan, die op hun beurt dan weer wel grondstoffen uit china halen..

Iemand een idee waar ze Fox vorken en dempers maken? (34 float sc factory 120 en i-line dps factory 120)
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 22 maart 2020, 21:48
Mrr schreef: zo 22 maart 2020, 18:13 ..
Ik heb gewoon m'n oude Scale verkocht en zit momenteel zonder MTB...
Ja, ik zie het.
Wat zie je juist? :-D Wij kennen elkaar niet he?
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Lars TB schreef: zo 22 maart 2020, 21:19 Voor Mrr is Orbea een behoorlijk noodzakelijk bedrijf! Dus sluiting kunnen ze niet maken :evil:
éxact! :wink:
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Mrr schreef: ma 23 maart 2020, 08:59 Indien ik het juist voor heb wordt mijn frame in Portugal gemaakt en komt de afmontage (XT/XTR) uit Japan, die op hun beurt dan weer wel grondstoffen uit china halen..

Iemand een idee waar ze Fox vorken en dempers maken? (34 float sc factory 120 en i-line dps factory 120)
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 22 maart 2020, 21:48

Ja, ik zie het.
Wat zie je juist? :-D Wij kennen elkaar niet he?
Reken er maar op dat je frame, net als 90% van alle andere, gewoon in China gemaakt wordt een hoogstens in Portugal gespoten.
Daarnaast wordt de fiets dan netjes in de Portugese fabriek opgebouwd.
(Giant doet het in Lelystad ook zo.)

Heb vorige week een heel mooi Italiaans Kuota frame gekocht en daar staat ook gewoon op, "Made in China".
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Je hebt gelijk! Het ontwerp en de mal wordt in Spanje gemaakt, dan mag "de fabriek van de wereld" het overnemen en alles wordt gespoten en geassembleerd in Spanje (de carbonnen) en Portugal (de Alu's)

De fabrieken in china zijn wel al terug bezig, maar dat zegt weinig over hoeveel vertraging er op komt :-{
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Die van mij is inmiddels binnen, ook een M10 MyO.
Morgen kan ik hem ophalen.

Medio december besteld met een verwachte leverdatum van eind februari. De levering was 2 wkn vertraagd en nog een keer 2 wkn vanwege corona.
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

mark m schreef: vr 27 maart 2020, 21:23 Die van mij is inmiddels binnen, ook een M10 MyO.
Morgen kan ik hem ophalen.

Medio december besteld met een verwachte leverdatum van eind februari. De levering was 2 wkn vertraagd en nog een keer 2 wkn vanwege corona.
Proficiat!!! En bedankt om even te laten weten dat ze wel degelijk nog fietsen maken daar :-q

(foto's altijd welkom he ;-) )
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Ik heb nog geen tijd gehad om wat foto's te maken, maar dat had de lbs gelukkig wel :lol:


https://www.facebook.com/16141537355252 ... 660443561/
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Sweeeet! Die paintjob heb ik ook lang over getwijfeld.. maar ik kon de roep van een MyO personaliseringsprogramma niet weerstaan :D

Congratz!! Ziet er echt dik uit, veel plezier ermee ;-) (btw das maat L zo te zien?)
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Deze is ook MyO :wink: maar lijkt zo op de foto veel op de normale kleur.

In het echt is het verschil in kleur wel groot. Het Rode is bijna neon, zo vel.. Ik zal vd week een poging wagen om de kleur goed op de foto te krijgen.

Dit is idd ook een L. Past mij perfect met 150mm droppen.
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Ondertussen, iets meer ontopic: https://www.orbea.com/be-nl/blog/orbea- ... us-covid19

Bottom line: "we regret having to inform you that our factory will have to remain closed from that date, March 30 to April 13, reopening on the 14th"

Uiteraard is het ontelbaar veel erger wat er gaande is dan dat ik m'n fiets weer wat later krijg, maar tis stiekem toch errg balen :-{
Plaats reactie