SRAM / Rockshox AXS (wireless shifting / lockout / dropper)
-
- Moderator
- Berichten: 16805
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Over een paar jaar zit toch iedereen op een e-mtb en dan halen ze de prik gewoon uit die grote accu
Merida deed dat al met hun topmodel met Di2 een paar jaar geleden, daar zat geen aparte Di2 accu meer op.
Maar los daarvan, ik rijd al e-mtb maar wil zo min mogelijk electronica naast die motor.
Wat bijvoorbeeld een Greyp allemaal doet met hun fietsen is voor mij een gruwel. Continu verbonden met internet, laat het alsjeblieft een fiets blijven en geen rijdende computer
https://www.greyp.com/
Merida deed dat al met hun topmodel met Di2 een paar jaar geleden, daar zat geen aparte Di2 accu meer op.
Maar los daarvan, ik rijd al e-mtb maar wil zo min mogelijk electronica naast die motor.
Wat bijvoorbeeld een Greyp allemaal doet met hun fietsen is voor mij een gruwel. Continu verbonden met internet, laat het alsjeblieft een fiets blijven en geen rijdende computer
https://www.greyp.com/
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3458
- Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
- Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR
Voor al uw stroomproblemen:
Bicycle, bicycle, bicycle
Die nieuwe flight attendant vorken en dempers werken dus samen met het crankstel om aan / uit te gaan etc.
En de vork en demper gaan automatisch in de open stand als de batterij helemaal leeg is. (soort van noodloop).
What type of batteries do the Flight Attendant components use and what is the expected lifespan?
Fork: rechargeable SRAM AXS battery, 20-30 hours
Rear shock: rechargeable SRAM AXS battery, 30-40 hours
Pedal sensor: AAA lithium, 200 hours
Controller: CR2032, 200 hours
En de vork en demper gaan automatisch in de open stand als de batterij helemaal leeg is. (soort van noodloop).
What type of batteries do the Flight Attendant components use and what is the expected lifespan?
Fork: rechargeable SRAM AXS battery, 20-30 hours
Rear shock: rechargeable SRAM AXS battery, 30-40 hours
Pedal sensor: AAA lithium, 200 hours
Controller: CR2032, 200 hours
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Ik vind het AXS systeem met losse acuu's prima. Maar kan me voorstellen dat andere een centrale accu misschien beter vinden.
Met een beetje pech heb je straks vier losse accu's op je MTB.
Andere is dat je altijd een soort reserve accu bij je hebt voor het schakelen in de vorm van de dropper of dempers.
Het laden van de accu''s gaat niet echt vlot.
Een nieuwe lader met bv 2 of meer posities zou handig zijn.
Met een beetje pech heb je straks vier losse accu's op je MTB.
Andere is dat je altijd een soort reserve accu bij je hebt voor het schakelen in de vorm van de dropper of dempers.
Het laden van de accu''s gaat niet echt vlot.
Een nieuwe lader met bv 2 of meer posities zou handig zijn.
AAA seriously? Zal dan wel niet op de crank gemonteerd zijn maar op het frame. En zo heb je dus 3 types batterijen nodig waar toch bestaande pedal sensors ook met knoopcellen werken.
Ik rijd overigens al met een AXS schakel en dropper, en battery life cq opladen is voor mij niet echt een issue. Ik was er verhoudingsgewijs vlot bij met draadloos schakelen. Ik zag de voordelen, maar ik heb dat gevoel niet bij electronisch aanpassen van de vering zoals dat nu gepresenteerd wordt. Een simpele remote climbswitch voor de demper zou ik nog kunnen zien maar voor de rest zie ik niet welk probleem ze oplossen voor me.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Nee niet op de crank inderdaad maar in de crank. Ofwel in de holle trapas. Maar gelukkig zijn niet alle cranks compatible dus die moet je dan ook nog even aanschaffen XO1 of XX1.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Maar dat is niet zo foolproof, er wordt nog steeds van je verwacht een soort LSC in te kunnen stellen. Daarnaast (als ik het goed begrijp) stel je voor en achter tegelijk in.
Gelukkig enkel op af fabriek fietsen en niet voor mij weggelegd dus kan het lekker bij analoog prutsen houden. Heerlijk
Gelukkig enkel op af fabriek fietsen en niet voor mij weggelegd dus kan het lekker bij analoog prutsen houden. Heerlijk
-
- Genius
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: N+1
- Contacteer:
Je stelt voordemper en achterdemper via één interface in (ofwel rechtstreeks op de vork-interface, danwel via de AXS-app). Dat kan tegelijkertijd weliswaar, maar de exacte LSC setting is per demper gewoon onafhankelijk. Iets meer LCS op de vork, wat minder op de achterdemper, of andersom... kan gewoon.
Voor hen die liever het nieuws gedetailleerd in het Nederlands lezen neem ik even de vrijheid schaamteloos te spammen: https://www.velozine.nl/nieuws/rockshox ... ram-style/
Trinity bikes heeft nu een bike met een SRAM AXS Gearbox , hun inspiratie komt van de Honda RN-01.
https://www.instagram.com/p/CWKKvQVFxEL/
https://www.instagram.com/p/CWKKvQVFxEL/
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Wat een drama vergeleken met waar de zogenaamde inspiratie vandaan kwam. https://www.pinkbike.com/video/8166/Trekrules schreef: ↑di 16 november 2021, 01:09 Trinity bikes heeft nu een bike met een SRAM AXS Gearbox , hun inspiratie komt van de Honda RN-01.
https://www.instagram.com/p/CWKKvQVFxEL/
Die axs schakelt met het onderste deraillieur wieltje. Daar is deze niet voor ontworpen.
Die honda box en frame mag wel eens een 2.0 uitvoering krijgen wat mij betreft
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Zo zie je maar weer dat de RN-01 zijn tijd te ver vooruit was!! Nu Honda uit de F1 stapt hebben ze misschien weer tijd en geld om te investeren in fietsen!!Trekrules schreef: ↑di 16 november 2021, 01:09 Trinity bikes heeft nu een bike met een SRAM AXS Gearbox , hun inspiratie komt van de Honda RN-01.
https://www.instagram.com/p/CWKKvQVFxEL/
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022