SRAM / Rockshox AXS (wireless shifting / lockout / dropper)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Met een Mercedes-fiets ga je harder!!!
Bicycle, bicycle, bicycle
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

daniel1975 schreef: di 16 november 2021, 19:33 Met een Mercedes-fiets ga je harder!!!
Maar alleen als je een blikje 'Red Bull' in je bidonhouder hebt. :kiss:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Nieuwe Reverb AXS gespot, weg is die zilver kleurige collar die best chunky was.
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Lijkt beetje op de 27.2mm Reverb AXS XPLR alleen dan 30,9/31.6 ? Zou mooi zijn als er één uitkomt met smallere collar.


https://www.sram.com/en/rockshox/models/sp-rvb-xplr-a1
https://roadbikeaction.com/what-is-sram-xplr/
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Trekrules schreef: wo 2 februari 2022, 00:36 Nieuwe Reverb AXS gespot, weg is die zilver kleurige collar die best chunky was.
Afbeelding
Daarvoor in de plaats ziet het accugedeelte/zadelraildeel er op de foto wel heel lomp uit :-{
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Nu bij R2-bike een GX AXS upgrade set voor 375 euro. Ik heb er nog 150 euro meer voor betaald. https://r2-bike.com/SRAM-GX-Eagle-AXS-U ... Kit-1x12_1

Edit: ik zie dat het in NL iets meer is. zal wel de btw zijn.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Trekrules schreef: wo 2 februari 2022, 00:36 Nieuwe Reverb AXS gespot, weg is die zilver kleurige collar die best chunky was.
Afbeelding
Die reverb lijkt nog steeds niet ideaal als je maximale drop wenst als je qua frame vs max zithoogte wat beperkingen hebt…
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Mad Wally schreef: do 24 maart 2022, 17:11 Nu bij R2-bike een GX AXS upgrade set voor 375 euro. Ik heb er nog 150 euro meer voor betaald. https://r2-bike.com/SRAM-GX-Eagle-AXS-U ... Kit-1x12_1

Edit: ik zie dat het in NL iets meer is. zal wel de btw zijn.
Ik zat van de week ook al even te kijken , heb er zelfs nog aan gedacht om er 2 van te bestellen. Maar eens kijken hoe de GX versie het doet :D
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Bicycle, bicycle, bicycle
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

daniel1975 schreef: vr 25 maart 2022, 22:23 €381 bij bike24
https://www.bike24.com/p2440219.html
Dat hebben ze gisteren snel veranderd dan denk ik , ik had daar nog even gekeken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

375 met Duitse BTW, 381 met Ned.btw :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Zo , even alle 22 pagina's van dit topic gelezen , ik wou al zelf een topic aanmaken over AXS en ervaringen , tips and tricks enz. Maar die werd gesloten.

Dus dan hier maar eens verder , ik heb nu al een klein poosje de XX1 AXS op mijn fully en ben er zeer tevreden over :-D
Lekker opgeruimd stuur , schakelt heerlijk en geen geklooi met afstelling. Ik kon overigens de boel wel goed installeren , connectie was meteen goed bij mij :) Ik heb overigens de originele shifter , niet de "upgrade" rocker paddle , ik ben er nu gewoon aan gewend en gaat mooi zo.

Maar ik zie hier weinig mensen het hebben over bijv. de gegevens wat je in de app verzameld , doet hier iemand wat mee? Ik bekijk ze na elke rit alleen vind ik het jammer dat je er verder niet al teveel mee kunt (wel handig om te zien in welk versnelling je het meeste zit , en hoe lang) Of zijn er mensen die er meer mee kunnen? Geen ervaring met Di2 maar daar schijn je wel te kunnen zien waar je schakelt.

Na veel km's op de NX derrie en nu niet meer helemaal optimaal willen schakelen ook maar een AXS (GX) gekocht voor de Koga , dus straks de Fully EN de HT voorzien van AXS , ik wil niet meer anders :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik rijd een X01 AXS groep op de Vertigo en gebruik de app alleen bij installatie en ooit wel eens de batterij toestand gekeken, maar eerlijk gezegd heb ik hem al meer dan een jaar? niet meer gestart. Batterij laden is routine en ik heb een vol geladen spare, eens in de 6 weken of zo verwissel ik hem gewoon.

AXS voor custom staal dat er geen gaten in hoeven voor kabels, ook niet voor de dropper.
AXS dropper lijkt de laatste die ik koop, wisselen naar een andere Bike is 5 minuten werk.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Kun je 1 dropper dan koppelen aan 2 bedieningsdingetjes aan het stuur dan? En zo tussen fietsen wisselen?

Ik wil het eigenlijk niet weten, maar ik ben oprecht verbaasd hoe goed GX AXS schakelt 🙄😋😉
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

paulus1981 schreef: za 26 maart 2022, 22:55 Kun je 1 dropper dan koppelen aan 2 bedieningsdingetjes aan het stuur dan? En zo tussen fietsen wisselen?
Zeker kan dat, je kunt de dropper met meer triggers koppelen (1 tegelijk :wink:)
Maar ik bouw de trigger ook over, met lock on grips is dat makkelijk zat.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie