Dat dus! Net even anders dan de andere recensies
Complimenten trouwens voor je Revive review, was het helemaal met je eens.
SRAM / Rockshox AXS (wireless shifting / lockout / dropper)
- Meegs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
- Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof
Regenboogkleurtjes zien er leuk uit.
Ik vraag me alleen wel af, met al die electronica dat je eerst een half uur bezig bent met instellingen en settings voordat je een rondje kan gaan fietsen.
Net zoiets als bij moderne auto's. Je bent eerst een hele boordcomputer aan het nalopen voordat je de juiste settings hebt voor je boodschappenritje.
Ik vraag me alleen wel af, met al die electronica dat je eerst een half uur bezig bent met instellingen en settings voordat je een rondje kan gaan fietsen.
Net zoiets als bij moderne auto's. Je bent eerst een hele boordcomputer aan het nalopen voordat je de juiste settings hebt voor je boodschappenritje.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Nope, Voor zover ik begrijp hoef je er niets aan te stellen. Op de weg is de Etap groep al een tijdje in gebruik. En voor zover ik weet is iedereen positief.
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Spul heb je vanuit de doos in 5 minuten gemonteerd en geinstalleerd, en daarna hoef je er niks meer aan te doen. (Behalve af en toe de accu opladen) Of je moet je derailleurhanger krom rijden, dan kan het zijn dat je de fijnafstelling moet aanpassen. Maar ook dat ging bij Etap in ieder geval heel makkelijk.
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Lees eens wat eerste "reviews" - daarin staat telkens aangegeven dat de set-up nou juist zo kinderlijk eenvoudig isMeegs schreef: ↑do 7 februari 2019, 13:52 Regenboogkleurtjes zien er leuk uit.
Ik vraag me alleen wel af, met al die electronica dat je eerst een half uur bezig bent met instellingen en settings voordat je een rondje kan gaan fietsen.
Net zoiets als bij moderne auto's. Je bent eerst een hele boordcomputer aan het nalopen voordat je de juiste settings hebt voor je boodschappenritje.
Mag het ook, voor €2000,-....
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Pro Biker
- Berichten: 1398
- Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
- Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter
Ik hoorde vandaag bij mijn FM 3500.....
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Dat is zonder powermeter, met powermeter is de groep 4K
- jeroentune
- Pro Biker
- Berichten: 943
- Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
- Mijn mountainbike: Sassenheim
Voordat ik de hele bende over me heen krijg .. ik ben electronica liefhebber en werk zelfs met allerlei electronica ..
Nu de vraag : Waarom ??? Waarom heb ik electronisch Schakelen nodig ? Wat is er mis met het huidige systeem ? wat gaat het mij extra brengen ?
Ik kan werkelijk niks bedenken .
Draadloos ? ... klink als een voordeel. maar bij goed onderhoud zou een kabel toch altijd blijven werken ..
Sneller ? Echt ? moet het NOG sneller , met de betere sram en shimano groepen schakel je toch heel snel , ik ben wellicht te simpel maar als je in een verkeerde versnelling zit heb je te laat geschakeld, dat zit echt niet in mili secondes , dat zit in vooruitdenken.
beter ? wat is de definitie van beter schakelen ? meet gevoel ? betere reactie ?
zeg t maar .
ooh Nadelen .. ergens midden op een berg staan met lega accus .. Water en elektronica gaan niet samen .. vroeg of laat krijg je een keer storing. storing van buiten af , bluetooth of Wfi Jammers enz ..
Ik begrijp t echt niet . . maar dat zal echt aan mij liggen .
Nu de vraag : Waarom ??? Waarom heb ik electronisch Schakelen nodig ? Wat is er mis met het huidige systeem ? wat gaat het mij extra brengen ?
Ik kan werkelijk niks bedenken .
Draadloos ? ... klink als een voordeel. maar bij goed onderhoud zou een kabel toch altijd blijven werken ..
Sneller ? Echt ? moet het NOG sneller , met de betere sram en shimano groepen schakel je toch heel snel , ik ben wellicht te simpel maar als je in een verkeerde versnelling zit heb je te laat geschakeld, dat zit echt niet in mili secondes , dat zit in vooruitdenken.
beter ? wat is de definitie van beter schakelen ? meet gevoel ? betere reactie ?
zeg t maar .
ooh Nadelen .. ergens midden op een berg staan met lega accus .. Water en elektronica gaan niet samen .. vroeg of laat krijg je een keer storing. storing van buiten af , bluetooth of Wfi Jammers enz ..
Ik begrijp t echt niet . . maar dat zal echt aan mij liggen .
-
- Pro Biker
- Berichten: 1398
- Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
- Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
+1jeroentune schreef: ↑do 7 februari 2019, 16:40 Voordat ik de hele bende over me heen krijg .. ik ben electronica liefhebber en werk zelfs met allerlei electronica ..
Nu de vraag : Waarom ??? Waarom heb ik electronisch Schakelen nodig ? Wat is er mis met het huidige systeem ? wat gaat het mij extra brengen ?
Ik kan werkelijk niks bedenken .
Draadloos ? ... klink als een voordeel. maar bij goed onderhoud zou een kabel toch altijd blijven werken ..
Sneller ? Echt ? moet het NOG sneller , met de betere sram en shimano groepen schakel je toch heel snel , ik ben wellicht te simpel maar als je in een verkeerde versnelling zit heb je te laat geschakeld, dat zit echt niet in mili secondes , dat zit in vooruitdenken.
beter ? wat is de definitie van beter schakelen ? meet gevoel ? betere reactie ?
zeg t maar .
ooh Nadelen .. ergens midden op een berg staan met lega accus .. Water en elektronica gaan niet samen .. vroeg of laat krijg je een keer storing. storing van buiten af , bluetooth of Wfi Jammers enz ..
Ik begrijp t echt niet . . maar dat zal echt aan mij liggen .
ik denk dat het ook heel lang gaat duren voordat dit mainstream gebruikt gaat worden. Enkel de pro's en mensen die geld "over" hebben zullen er warm voor lopen. Maar misschien heb ik het goed mis, ik deel in ieder geval wel bovenstaande mening.
En dat van die storingen van buitenaf vind ik wel een goede. Zullen die dingen te hacken zijn
-
- Extreme Biker
- Berichten: 527
- Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
- Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019
jeroentune schreef: ↑do 7 februari 2019, 16:40 Voordat ik de hele bende over me heen krijg .. ik ben electronica liefhebber en werk zelfs met allerlei electronica ..
Nu de vraag : Waarom ??? Waarom heb ik electronisch Schakelen nodig ? Wat is er mis met het huidige systeem ? wat gaat het mij extra brengen ?
Ik kan werkelijk niks bedenken .
Draadloos ? ... klink als een voordeel. maar bij goed onderhoud zou een kabel toch altijd blijven werken ..
Sneller ? Echt ? moet het NOG sneller , met de betere sram en shimano groepen schakel je toch heel snel , ik ben wellicht te simpel maar als je in een verkeerde versnelling zit heb je te laat geschakeld, dat zit echt niet in mili secondes , dat zit in vooruitdenken.
beter ? wat is de definitie van beter schakelen ? meet gevoel ? betere reactie ?
zeg t maar .
ooh Nadelen .. ergens midden op een berg staan met lega accus .. Water en elektronica gaan niet samen .. vroeg of laat krijg je een keer storing. storing van buiten af , bluetooth of Wfi Jammers enz ..
Ik begrijp t echt niet . . maar dat zal echt aan mij liggen .
Dan gaat schakelen lastig zowel met XT shifter als Gripshift xx1.
Geen kabelgerammel en cleane look is het enige wat ik kan bedenken. Ik heb een magura veyron en ben daar wel tevreden van. Ik heb die toen gekocht omdat daar een actie op was en het simpelweg de 'goedkoopste' was. Mocht de dropper in mijn andere bike het begeven kan ik makkelijk dropper wisselen. Maar dat gaat voor een schakelgroep niet op.jeroentune schreef: ↑do 7 februari 2019, 16:40 Voordat ik de hele bende over me heen krijg .. ik ben electronica liefhebber en werk zelfs met allerlei electronica ..
Nu de vraag : Waarom ??? Waarom heb ik electronisch Schakelen nodig ? Wat is er mis met het huidige systeem ? wat gaat het mij extra brengen ?
Ik kan werkelijk niks bedenken .
Draadloos ? ... klink als een voordeel. maar bij goed onderhoud zou een kabel toch altijd blijven werken ..
Sneller ? Echt ? moet het NOG sneller , met de betere sram en shimano groepen schakel je toch heel snel , ik ben wellicht te simpel maar als je in een verkeerde versnelling zit heb je te laat geschakeld, dat zit echt niet in mili secondes , dat zit in vooruitdenken.
beter ? wat is de definitie van beter schakelen ? meet gevoel ? betere reactie ?
zeg t maar .
ooh Nadelen .. ergens midden op een berg staan met lega accus .. Water en elektronica gaan niet samen .. vroeg of laat krijg je een keer storing. storing van buiten af , bluetooth of Wfi Jammers enz ..
Ik begrijp t echt niet . . maar dat zal echt aan mij liggen .