Elliptigo goes off-road

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Met deze machine zou je dus ook het bos in kunnen:

Afbeelding

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=0uu-wsYSGGg

Benieuwd of daar in NL markt voor is, ons land is er plat genoeg voor zou je zeggen..
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Niks voor mij, zit geen zadel op :D
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Is dat nou gewoon een 26"er zonder zadel?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik wacht nog even op de elektrische uitvoering, maar dan heb je ook wat!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Dat lijkt me echt een verschrikking.
Stuur ergens hoog in de lucht, dat stuurt toch voor geen meter?
En wat is er mis met zitten? Ok, soms kun je beter staan, maar daar zijn droppers voor.
En dan die PLATFORM-pedalen......LOL


Voor mensen met aambeien is een Elliptigo misschien een uitkomst, maar verder vrij zinloos lijkt me.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Met toffe toe-clips op die 2e foto :lol:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Lekker enthousiast allemaal weer :lol: , kan ik het helpen dat het maandag is?
Een collega heeft een asfalt versie met het aandrijfprincipe waarmee ze enkele jaren geleden, in Putten, de Europese markt bestormden, deze heb ik mogen testen:
Afbeelding
Bij het hardlopen kreeg mijn collega problemen met zijn knieën en schafte toen dit apparaat aan. Knieën doen het weer goed.
Je maakt een met hardlopen vergelijkbare beweging en ik vind dat nog best goed gaan, al is je kaarsrechte, staande houding even flink wennen.
Echter, met de minste moeite ga je voor je het merkt 25-30km/h, hard zat om je ontzettend milieubelastende accu's en hulpmotoren nog maar even in de kast te laten liggen.

Met de off-road MSub versie laten ze dat, op een crosstrainer gebaseerde principe dus helemaal los, dat is jammer maar dit moeten ze wel omdat ze binnen het frame en concept aandrijving niet wegkomen met die enorme :winkie: 26" wielen.
Daarnaast was het een uitdaging om iets voor off-road op de markt te zetten wat nog enigszins betaalbaar is bij aanschaf en de kosten voor onderhoud.

Concept gaat 'm niet worden, als je het mij vraagt.
Maar voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jan Willem schreef: ma 1 april 2019, 14:24 Lekker enthousiast allemaal weer :lol: , kan ik het helpen dat het maandag is?
Een collega heeft een asfalt versie met het aandrijfprincipe waarmee ze enkele jaren geleden, in Putten, de Europese markt bestormden, deze heb ik mogen testen:
Afbeelding
Bij het hardlopen kreeg mijn collega problemen met zijn knieën en schafte toen dit apparaat aan. Knieën doen het weer goed.
Je maakt een met hardlopen vergelijkbare beweging en ik vind dat nog best goed gaan, al is je kaarsrechte, staande houding even flink wennen.
Echter, met de minste moeite ga je voor je het merkt 25-30km/h, hard zat om je ontzettend milieubelastende accu's en hulpmotoren nog maar even in de kast te laten liggen.

Met de off-road MSub versie laten ze dat, op een crosstrainer gebaseerde principe dus helemaal los, dat is jammer maar dit moeten ze wel omdat ze binnen het frame en concept aandrijving niet wegkomen met die enorme :winkie: 26" wielen.
Daarnaast was het een uitdaging om iets voor off-road op de markt te zetten wat nog enigszins betaalbaar is bij aanschaf en de kosten voor onderhoud.

Concept gaat 'm niet worden, als je het mij vraagt.
Maar voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat.
Dit is gewoon zon ding wat in de sportschool staat (Crosstrainer indd!! ) maar waar je niet mee voorruit komt.
Ik kan je wel zeggen dat ik met me verotte knie hierop wel wat kan maar hardlopen zelf ook niet kan dus ik snap wel dat mensen dit kopen.

Dat bos ding weet ik zo net nog niet. Miss wel leuk om een keer te proberen op een kort stukje route.
Denk dat het nog best zwaar is!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Je kunt wel lekker met je lichaamsgewicht spelen als je stuur standaard ergens in je borstkas zit.... NOT :o
Dit is wel een 1-april grap toch? :((
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Voor zover ik kan nagaan geen 1 april grap. Maar zo bijzonder is het ding nou ook weer niet, toch?
Meer een apparaat voor eenvoudige gravel of andere simpele bospaadjes denk ik.
Op een beetje MTB route sta je best vaak op je pedalen maar heb je ook vaak gelegenheid om even te gaan zitten.
Juist op rechttoe-rechtaan paadjes waar deze machine meer voor geschikt is, ben je op een gwone MTB volop in de gelegenheid om te blijven zitten.
En dat laatste is nou juist wat je met deze nieuwe MSub niet kan.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Leuk al die vooroordelen :winkie:

Ik heb zowel de Elliptigo-Sub als de standaard Elliptigo (Crosstrainerding) getest op bike-motion.

Ik vond de cross-trainer versie waardeloos. Plat ging het nog wel, maar bult op is het erg lastig om een kracht te zetten op een voorwaarts bewegende manier. Ik lees overigens wel dat de elliptische beweging aangepast kan worden qua grootte. Wellicht was de instelling voor mij niet geschikt.

Ik was zelf best onder de indruk van de Sub. Super wendbaar ding, omdat je juist je complete gewicht in de strijd kunt gooien. Doordat je staat en je volledige voetdruk overgebracht wordt op het pedaaltje kun je veel kracht zetten. De stellages(bulten) op de bikemotion waren dan ook geen enkel probleem. Zonder enige moeite hielden we e-bikes bij.
Toen we terugkwamen bij de stand vertelde ik de standhouder dat ik dit een ideaal ding zou vinden als vouwfiets om mee te nemen in het OV. Lekker wendbaar en nooit een zweetreet van een zadel :tong
Zo had hij het nog niet bekeken, maar attendeerde ons wel op het feit dat er een nieuwe versie met grotere banden en vering uit zou komen. Zie daar de Elliptigo-MSub :-q Het lijkt me best leuk om hem eens te proberen op een MTB route, maar moet er wel bij zeggen dat ik de prijs wel een factor of 3 te hoog vind om dit naast de MTB te hebben.

Vroeger hebben we ooit een step verstevigd en met Magura's omgebouwd tot een "downhillstep". Dat was erg lachen en kan me goed voorstellen dat dit aardig in die buurt komt.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En gisteren kwam ik dus zo'n ding tegen op Zeisterlitz. Ik had het pas door toen de dame erop weg "reed" dus een praatje heb ik niet kunnen maken. Maar het was een maf gezicht en volgens mij is het echt retezwaar. Vraag me af hoe zoiets klimt en daalt...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
DSK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 26 april 2016, 20:37

Heeft iemand onderhand ervaring met dit ding? Ik zelf vind het er ook best raar uit zien maar dat MTB ding is nog wel oke. En is het te doen op de routes hier (lage/hoge Vuursche etc). Lijkt me redelijk te doen hier eerlijk gezegd.

Ik kom hier op omdat ik al een jaar last heb van lies blessure loop er ook al enige tijd mee bij de fysio en heb de nodige dry needling gehad en wat shock wave maar het lijkt met mtben toch elke keer terug te komen. Hij denkt dat dit door de zit houding en de 'beknelling' komt dus kwam met dit idee.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

Pak het dan goed aan. (Ik ben de hond al aan het trainen en er komen nog drie honden bij in huis).
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Vriend van me heeft een outdoor bedrijf (o.a. klimpark). Heeft nu ook contact met een partij die beide apparaten verhuurd. Door samen te werken zijn bedrijfsuitjes nog wat veelzijdiger te organiseren, met een fietstocht op zulke fietsen.
Er wat op gefietst voor wat promo filmpjes en ik moet zeggen, best leuk.
De crosstrainer was niet zo mijn ding. Rare beweging voor mijn gevoel, maar ging al snel hard en dan wordt het weer snel leuk. Zeker met wat slippen in het natte gras :D
De mtb zonder zadel was grappig, maar pittig. Het stuur ook wat lager gezet, maar ik denk door het al lage zwaartepunt, voelde dat wel wat wiebelig.
Maar goed, trappetjes waren goed te doen ;) net als het slippen in het gras, een (korte) wheelie en een (poging tot) een stoppie.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie