Heb nu de Ikon voor en achter, dat lijkt me beide evenveel grip. Hoewel de wang van de een (voor) wat slapper voelt dan van de ander..ThaSingleTrackMastah schreef: ↑zo 12 januari 2020, 23:54 Voor iets meer grip dan achter is verstandiger.
Tenzij je alleen rechtuit rijdt...
Wolfpack tires
Canyon Grail CF SLX (01/2024)
Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)
Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)
Canyon Aeroad CFR (05/2022)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
voor en achterband vragen verschillende dingen qua gripjernij schreef: ↑zo 12 januari 2020, 23:58Heb nu de Ikon voor en achter, dat lijkt me beide evenveel grip. Hoewel de wang van de een (voor) wat slapper voelt dan van de ander..ThaSingleTrackMastah schreef: ↑zo 12 januari 2020, 23:54 Voor iets meer grip dan achter is verstandiger.
Tenzij je alleen rechtuit rijdt...
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Ja dat snap ik... Maar wat ik er mee wou zeggen is dat als de speed van wolfpack dezelfde grip heeft als de Ikon het voor mij dus prima is
Er zaten af fabriek de Ikons op, voor en achter.
Canyon Grail CF SLX (01/2024)
Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)
Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)
Canyon Aeroad CFR (05/2022)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Ik had 2 Ikons 2,2, ook mijn nieuwe Lux. Vond ze niet geschikt voor steviger XC-trails rijden in flink heuvelachtig terrein. UHR ging prima overigens, mat al die goed lopend bochten.
Grip voor vond ik te grenswaardig als het wat natter wordt, modderiger, off-camber, te weinig remgrip op lange afdalingen en hoge snelheden. Wat al erg veel scheelde: Ikon 2,35 ipv 2,2 voor. Die band is volumineuzer, de noppen zijn wat groter en hoger, en vooral: ze steken meer uit naar opzij/buiten (25mm velg). Ikon 2,2" heeft nopjes die 'omhoog' uitsteken. Dus Ikon 2,35" voor, 2,2"achter, zou ook evt kunnen. Zit je wel met lelijke gele Maxxis letters op je voorband, en mooie witte fabrieks-affe witte letters achter. Dat vond ik nog bijna erger dan een tekort aan grip hebben …
(Rij overigens weer geheel naar tevredenheid 2 NoNi's, voor mij altijd en overal goed, ook nu in de vette modder/klei in Zuid L eo, maar ook in de bergen).
Grip voor vond ik te grenswaardig als het wat natter wordt, modderiger, off-camber, te weinig remgrip op lange afdalingen en hoge snelheden. Wat al erg veel scheelde: Ikon 2,35 ipv 2,2 voor. Die band is volumineuzer, de noppen zijn wat groter en hoger, en vooral: ze steken meer uit naar opzij/buiten (25mm velg). Ikon 2,2" heeft nopjes die 'omhoog' uitsteken. Dus Ikon 2,35" voor, 2,2"achter, zou ook evt kunnen. Zit je wel met lelijke gele Maxxis letters op je voorband, en mooie witte fabrieks-affe witte letters achter. Dat vond ik nog bijna erger dan een tekort aan grip hebben …
(Rij overigens weer geheel naar tevredenheid 2 NoNi's, voor mij altijd en overal goed, ook nu in de vette modder/klei in Zuid L eo, maar ook in de bergen).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Dat geel is tenenkrommend inderdaad... Ik rijd voornamelijk vlak (Holterberg is ook vlak..) en denk dat de banden prima zijn voor hier, maar ja je wilt wel eens wat anders hè... (nieuwe wielen --> nieuwe banden..) De Ikons zijn nog lang niet op, maar het verkoopt denk ik beter als ik ze zonder binnenbanden om de XR1501 wielen laat zitten..aurelius schreef: ↑ma 13 januari 2020, 11:08 Ik had 2 Ikons 2,2, ook mijn nieuwe Lux. Vond ze niet geschikt voor steviger XC-trails rijden in flink heuvelachtig terrein. UHR ging prima overigens, mat al die goed lopend bochten.
Grip voor vond ik te grenswaardig als het wat natter wordt, modderiger, off-camber, te weinig remgrip op lange afdalingen en hoge snelheden. Wat al erg veel scheelde: Ikon 2,35 ipv 2,2 voor. Die band is volumineuzer, de noppen zijn wat groter en hoger, en vooral: ze steken meer uit naar opzij/buiten (25mm velg). Ikon 2,2" heeft nopjes die 'omhoog' uitsteken. Dus Ikon 2,35" voor, 2,2"achter, zou ook evt kunnen. Zit je wel met lelijke gele Maxxis letters op je voorband, en mooie witte fabrieks-affe witte letters achter. Dat vond ik nog bijna erger dan een tekort aan grip hebben …
(Rij overigens weer geheel naar tevredenheid 2 NoNi's, voor mij altijd en overal goed, ook nu in de vette modder/klei in Zuid L eo, maar ook in de bergen).
Vandaar ook dat ik denk dat Wolfpack een goede keus is, nu nog de keus tussen race voor en speed achter of twee keer speed... (Het forum kiest dat eerste gok ik)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)
Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)
Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)
Canyon Aeroad CFR (05/2022)
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Koop gewoon de speed als voorband, dus zonder extra grip, en dan niet zeuren als je voorwiel wegschuift in de bocht, op een natte wortel enz.
Je hoeft niet naar ons te luisteren.
En als je het zo goed weet, waarom vraag je het dan?
Wacht je tot er iemand zegt dat de speed goed genoeg is aan de voorkant?
Bij deze dan: Koop gewoon 2x de speed, voor en achter.
Klaar, bestellen maar.
Omdat je 2 topics hebt lopen met dezelfde vraag zal ik m'n antwoord ook in het andere topic plaatsen, heb je dubbele bevestiging.
Je hoeft niet naar ons te luisteren.
En als je het zo goed weet, waarom vraag je het dan?
Wacht je tot er iemand zegt dat de speed goed genoeg is aan de voorkant?
Bij deze dan: Koop gewoon 2x de speed, voor en achter.
Klaar, bestellen maar.
Omdat je 2 topics hebt lopen met dezelfde vraag zal ik m'n antwoord ook in het andere topic plaatsen, heb je dubbele bevestiging.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Och och och, flink! Ik vraag gewoon een mening en hoor graag ervaringen van mensen die een zelfde keus hebben willen maken. En dat ik dit topic pas later tegenkwam, verklaart waarom ik hier ook reageer. En je hoeft niet te reageren hè, mocht het wat toevoegen prima. Maar wekt het ergernis op, ga dan lekker fietsenThaSingleTrackMastah schreef: ↑ma 13 januari 2020, 11:52 Koop gewoon de speed als voorband, dus zonder extra grip, en dan niet zeuren als je voorwiel wegschuift in de bocht, op een natte wortel enz.
Je hoeft niet naar ons te luisteren.
En als je het zo goed weet, waarom vraag je het dan?
Wacht je tot er iemand zegt dat de speed goed genoeg is aan de voorkant?
Bij deze dan: Koop gewoon 2x de speed, voor en achter.
Klaar, bestellen maar.
Omdat je 2 topics hebt lopen met dezelfde vraag zal ik m'n antwoord ook in het andere topic plaatsen, heb je dubbele bevestiging.
Canyon Grail CF SLX (01/2024)
Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)
Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)
Canyon Aeroad CFR (05/2022)
- Enrico
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5893
- Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
- Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1
Heb ik ook....omdat er voor minder druk in zitjernij schreef: Heb nu de Ikon voor en achter, dat lijkt me beide evenveel grip. Hoewel de wang van de een (voor) wat slapper voelt dan van de ander.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 253
- Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy
Voor wat het waard is....
Ik heb zelf de cross voor en race achter gemonteerd.
In eerste instantie met binnenbanden om te testen. Hierbij de voorgeschreven druk van ca 1.8 bar aangehouden.
Moet eerlijk zeggen dat ik ze toen niet beter vond dan mn X-kings.
Heb ze nu tubeless gemonteerd en de druk laten zakken naar ca 1,5 bar.
Ben nu erg tevreden over de grip en rolweerstand.
Het kan dus even zoeken zijn naar de goede balans voor fiets en rijder.
Groet, Jan
Ik heb zelf de cross voor en race achter gemonteerd.
In eerste instantie met binnenbanden om te testen. Hierbij de voorgeschreven druk van ca 1.8 bar aangehouden.
Moet eerlijk zeggen dat ik ze toen niet beter vond dan mn X-kings.
Heb ze nu tubeless gemonteerd en de druk laten zakken naar ca 1,5 bar.
Ben nu erg tevreden over de grip en rolweerstand.
Het kan dus even zoeken zijn naar de goede balans voor fiets en rijder.
Groet, Jan
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6111
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion
Hij bevestigde net op Facebook dat ook 29 inch binnenkort in 2.4 beschikbaar is
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Sinds kort ook in het bezit van de Race (v) en Speed (a). Erg fijne banden! Kom van de combi Racing Ray en Racing Ralph, maar ervaar met de Wolfpacks veel meer grip en controle. Rolweerstand is laag, gevoelsmatig vergelijkbaar of zelfs minder dan de Schwalbes (met name in het bos). Vind het opvallend hoeveel grip deze banden op wortels hebben. Daar waar de Racing Ralph bij ingestuurde bochten op wortels grip verloor, blijft de Speed koersvast.