Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Mijn Racing Ralph's waren verre van op zelfs! 8)
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ad58 schreef: zo 15 september 2019, 15:47 Mijn Racing Ralph's waren verre van op zelfs! 8)
Die ene was toch een aardig eind op weg :wink:

Als een band die nieuw al minimaal profiel heeft ook nog wat gaat slijten, dan is het beste er wel vanaf. Het verschil met een nieuwe (betere) band is dan toch heel logisch?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Die ene was van een andere set. Die heeft er bij mij maar heel even op gelegen. En de koper heeft het voordeel van de twijfel gekregen zullen we maar zeggen... :wink:
Bovendien hebben de WP Race en Speed ook niet veel profiel. Zoek het maar eens op.
Laatst gewijzigd door Ad58 op zo 15 september 2019, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ad58 schreef: zo 15 september 2019, 17:01 Die ene was van een andere set. Die heeft er bij mij maar heel even op gelegen. En de koper heeft het voordeel van de twijfel gekregen zullen we maar zeggen... :wink:
I know, netjes opgelost.
Was ook niet bedoeld om jou af te zeiken, maar om het verschil tussen oud en nieuw aan te geven.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

I know :-q Vorige post alweer aangepast trouwens. Maar ik heb afgelopen jaar heel wat verschillende banden gereden. Laatste banden waren twee RaRa's in 2.35 met nog een heel mooi profiel. (Zie nieuwe advertentie 😎)
Daarvoor een Nobby Nic voorop. Daarvoor een Rocket Ron voorop. Op een fiets van een maat van mij gereden met een Magic Mary en Hans Dampf en de nieuwe Racing Ray/Ralph. En ook nog een poosje op een Tough Tom/Rapid Rob en oh ja, ook nog twee Smart Sams. Van alle vermelde banden was het profiel nog heel erg goed en in sommige gevallen zelfs nieuw.
Daarmee vergelijk ik de Wolfpacks dus en in die zin was ik aangenaam verrast. :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Opmerkelijk overigens dat iedereen aanneemt dat ik van oude versleten banden ben overgestapt naar nieuwe en daarom zo aangenaam verrast was. Ik ben weliswaar grijs, maar niet blond. :lol:
Maar goed, het is een feit dat de wereld aan aannames ten gronde gaat...
Waarom die wissels dan? Gewoon een kwestie van willen experimenteren en rubberfetjisme. :lol:
Maar ik ga er nog niet teveel over schrijven, want ik heb er pas 1 drieluikje mee gereden.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Lars TB schreef: zo 15 september 2019, 14:57
zeroground schreef: zo 15 september 2019, 09:19 Dat merk je bij wegmotoren ook, vers rond rubber stuurt dan ineens veel makkelijker
Daar speelt veroudering van het rubber veel meer een rol, dus niet helemaal vergelijkbaar.
Bij choppers die 500km per jaar rijden wel ja. Mijn motorbanden zijn na max twee jaar versleten. En dat is wel eens twee weken rijden in Frankrijk geweest :bier: Ook dan merk je dat een setje mooi ronde banden beter stuurt dan een versleten set.

En bij motorbanden zie je mensen ook na 150km rijden blije gedetailleerde recensies schrijven over hemelse grip, terwijl ze het grensbereik alleen van horen zeggen kennen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Zucht! :x Lees mijn twee post boven de jouwe eens voordat je allerlei aannames doet!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

zeroground schreef: zo 15 september 2019, 17:57
Lars TB schreef: zo 15 september 2019, 14:57


Daar speelt veroudering van het rubber veel meer een rol, dus niet helemaal vergelijkbaar.
Bij choppers die 500km per jaar rijden wel ja. Mijn motorbanden zijn na max twee jaar versleten. En dat is wel eens twee weken rijden in Frankrijk geweest :bier: Ook dan merk je dat een setje mooi ronde banden beter stuurt dan een versleten set.

En bij motorbanden zie je mensen ook na 150km rijden blije gedetailleerde recensies schrijven over hemelse grip, terwijl ze het grensbereik alleen van horen zeggen kennen.
Je hebt ook nog zo iets als hitte-cycles.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Ad58 schreef: zo 15 september 2019, 18:24 Zucht! :x Lees mijn twee post boven de jouwe eens voordat je allerlei aannames doet!
Ik heb het niet over jou, maar over algemene nieuwe banden blijheid :)
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Lars TB schreef: zo 15 september 2019, 18:54
zeroground schreef: zo 15 september 2019, 17:57

Bij choppers die 500km per jaar rijden wel ja. Mijn motorbanden zijn na max twee jaar versleten. En dat is wel eens twee weken rijden in Frankrijk geweest :bier: Ook dan merk je dat een setje mooi ronde banden beter stuurt dan een versleten set.

En bij motorbanden zie je mensen ook na 150km rijden blije gedetailleerde recensies schrijven over hemelse grip, terwijl ze het grensbereik alleen van horen zeggen kennen.
Je hebt ook nog zo iets als hitte-cycles.
Zeker, maar dat speelt m.i. meer een rol bij circuitgebruik dan straatgebruik.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

zeroground schreef: zo 15 september 2019, 21:23
Lars TB schreef: zo 15 september 2019, 18:54

Je hebt ook nog zo iets als hitte-cycles.
Zeker, maar dat speelt m.i. meer een rol bij circuitgebruik dan straatgebruik.
Als je motorfietsen zo rijdt dat je kunt zeggen dat de ene band beter is dan de andere gebruik je waarschijnlijk zeer sportieve banden en die gaan dan ook zeker aardig wat hitte zien. En daardoor verouderen ze zeker sneller. Niet circuit-snel, maar na een rit of 50 zou het beste al van het rubber af zijn!


Dat is dus een effect dat bij mountainbikebanden echt niet op treedt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Lars TB schreef: zo 15 september 2019, 21:42
zeroground schreef: zo 15 september 2019, 21:23
Zeker, maar dat speelt m.i. meer een rol bij circuitgebruik dan straatgebruik.
Als je motorfietsen zo rijdt dat je kunt zeggen dat de ene band beter is dan de andere gebruik je waarschijnlijk zeer sportieve banden en die gaan dan ook zeker aardig wat hitte zien. En daardoor verouderen ze zeker sneller. Niet circuit-snel, maar na een rit of 50 zou het beste al van het rubber af zijn!


Dat is dus een effect dat bij mountainbikebanden echt niet op treedt!
Dan zou de remafstand op hetzelfde wegdek ineens meters verderop liggen en daar geloof ik niet zo in. Moderne (toer/sport) motorbanden zijn echt heel goed, vakanties met hoge (asfalt)temperaturen, hoge belasting en hoge snelheid kunnen ze prima hebben. Ze slijten dan wel sneller, maar eigenschappen blijven goed. Ik denk dat ze gemaakt zijn om weinig kwaliteitsverlies na tig hittecycli te hebben.

Overigens hebben banden natuurlijk ook andere eigenschappen dan pure grip. Een spitsere vorm van de voorband kan een flink verschil in insturen betekenen en juist minder goed zijn voor rechtuitstabiliteit en dat merk je al buiten het grensbereik.

Wat fietsbanden van mij ook zouden mogen hebben is een load-index. Ik weeg 100kg en heb een voorliefde voor stalen frames en stevige wielsets en dat trekken de lightversies niet. Zijn er banden die dat hebben?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Schwalbe geeft een max load per band op (FF 100kg Furious fred, TB 110kg en MM 115kg bv), geen idee hoe het bij de andere merken zit maar dat zal toch minimaal gelijk zijn. Denk dat je je pas zorgen moet gaan maken als de max druk van de band (of velg) overschreden wordt.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dat denk ik ook. En verder zal het een kwestie zijn van de druk afstellen op je gewicht.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie