Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Cross en race besteld...ben benieuwd of ik verschil merk met de X-king.
Is in ieder geval altijd leuk om iets anders te proberen :D

Groet, Jan
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Momenteel rij ik ook met crosskings, maar ben vooral voor de voorkant naar een wolfpack aan het kijken.
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Ik ook een Race en een Cross besteld ter vervanging van RaceKing en XKing. Geen klachten met die banden, maar nieuwsgierig geworden door veel positieve reacties op de Wolfpack banden.

Ligt het aan mij of heeft ie, met een een knipoog naar z’n prestaties uit het verleden, de inspiratie voor namen voor z’n banden gebruikt van Continental en die geschreven met het lettertype van Schwalbe?..
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Mijn ervaring met de Cross tov de Xking was heel positief. Gedraagt zich vergelijkbaar, maar de Cross houd toch langer vast en gaf wat meer vertrouwen. Nu vergelijk ik wel een nieuwe Cross met een oudere Xking 2.4 Racesport, dus de slappe versie. Kan er iets mee te maken hebben.

Ik denk dat je de Raceking beter met de Speed kunt vergelijken. Dit zeg ik zonder de Speed gereden te hebben, maar ik vond de Race totaal niet vergelijkbaar met de Raceking (2018 Protection versie). De Raceking kies je voor zijn belachelijk lage rolweerstand met toch een beetje grip. De Race gaf in het polderbos bij mij in de buurt veeel meer tractie dan de Raceking, maar ook merkbaar meer rolweerstand. Hele andere band op die ondergrond en als je profielen vergelijkt is wel duidelijk waarom. Ik weet ook niet zo goed met welke ik die Race zou vergelijken, een oude RaRa?
Die naamgeving is wel verwarrend, want ze lijken verdacht veel op die van Conti, maar de Speed ziet er niet uit als een Speedking, en de Race ziet er niet uit als een Raceking. De Cross lijkt dan weer wel aardig op de Crossking. Niet naar kijken dus.

Als die bredere Cross er is dan zou ik nog wel de Speed op de achterkant overwegen icm de Cross aan de voorkant. Als alternatief voor de Raceking/Crossking. De Vittoria's willen alleen maar niet slijten. Dus daar zit ik nog wel ff aan vast denk ik.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Moddervlek schreef: zo 27 oktober 2019, 12:47 Ligt het aan mij of heeft ie, met een een knipoog naar z’n prestaties uit het verleden, de inspiratie voor namen voor z’n banden gebruikt van Continental en die geschreven met het lettertype van Schwalbe?..
Het is een one-man-show. En Wolfgang is vooral een technicus... . Trek je conclusies :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Inmiddels wat rondjes gemaakt met mijn nieuwe RAD15 velgen met WP banden
Alleeerst, zeer tevreden over maar wat mij erg opvalt is dat de banden er wel heel erg makkelijk op gaan, zou bijna zeggen dat de WPiets te groot zijn hierdoor ben ik wel erg voorzichtig met lage druk of maakt dat niks uit
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Velg is er op bedacht dat banden wat makkelijker te monteren zijn :wink: (werkt blijkbaar nog ook :D )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Mijn WP Race/Speed bevallen in het bos (omgeving Dorst) zeer goed. Ik had ze alleen op verharde wegen sneller verwacht. Ik heb het idee dat de Racing Ralph daar wat beter rolde.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

HB_Eagle schreef: ma 30 december 2019, 20:19 ....maar wat mij erg opvalt is dat de banden er wel heel erg makkelijk op gaan, zou bijna zeggen dat de WPiets te groot zijn hierdoor ben ik wel erg voorzichtig met lage druk of maakt dat niks uit
Dan probeer ze maar eens op een Ryde velg te leggen :-{ De maat-tolerantie van die velgen valt duidelijk de 'andere' kant op waardoor het niet eenvoudig is de Wolfpacks te monteren. Voordeeltje, gelijk lek-dicht zonder latex vloeistof :winkie:
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

bob. schreef: ma 6 januari 2020, 16:58
HB_Eagle schreef: ma 30 december 2019, 20:19 ....maar wat mij erg opvalt is dat de banden er wel heel erg makkelijk op gaan, zou bijna zeggen dat de WPiets te groot zijn hierdoor ben ik wel erg voorzichtig met lage druk of maakt dat niks uit
Dan probeer ze maar eens op een Ryde velg te leggen :-{ De maat-tolerantie van die velgen valt duidelijk de 'andere' kant op waardoor het niet eenvoudig is de Wolfpacks te monteren. Voordeeltje, gelijk lek-dicht zonder latex vloeistof :winkie:
Vandaag ff wat andere banden geprobeerd en idd lig niet aan de banden dat het zo makkelijk gaat maar aan de RAD15 Velgen
Zoals Lars al zij, die velgen zijn zo gemaakt dat alle banden er makkelijk op gaan
Mijn vraag is dus eerder: Zou een band ook naast de velg kunnen schieten tijdens een rit
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Ja dat kan. Ik heb al eens met een afgelopen achterband in het bos gestaan. Toch net iets te weinig druk in de band. Rolde in een bocht zo van de velg :oops:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

HB_Eagle schreef: do 9 januari 2020, 17:06
bob. schreef: ma 6 januari 2020, 16:58 Dan probeer ze maar eens op een Ryde velg te leggen :-{ De maat-tolerantie van die velgen valt duidelijk de 'andere' kant op waardoor het niet eenvoudig is de Wolfpacks te monteren. Voordeeltje, gelijk lek-dicht zonder latex vloeistof :winkie:
Vandaag ff wat andere banden geprobeerd en idd lig niet aan de banden dat het zo makkelijk gaat maar aan de RAD15 Velgen
Zoals Lars al zij, die velgen zijn zo gemaakt dat alle banden er makkelijk op gaan
Mijn vraag is dus eerder: Zou een band ook naast de velg kunnen schieten tijdens een rit
Het midden gedeelte, het velgbed, is bij de RAD15 iets dieper, waardoor de band er makkelijk op te leggen is als je die bij het er op leggen netjes naar het midden duwt. Zo werkt het bij alle velgen, maar niet alle velgen zijn in het midden diep genoeg. Bij het oppompen springt de band op de schouder, het hogere randje aan de zijkant van een velg. Daar ligt de band strak vast, zweeft misschien een millimeter boven die schouder. Maar de band kan in principe niet omhoog, want aan de onderkant komt de band dan strak tegen de schouder te liggen. Hooguit heb je dus dat de band aan de ene kant 2 mm boven de schouder zweeft, maar aan de andere kant ligt deze dan strak aan. Bij Notubes is de velgwand boven de schouden nog geen 4 mm hoog en gaat het soms wat krap worden, bij RAD15 is deze wand aan de binnenkant ruim 6 mm hoog, iets hoger dan de meeste velgen. En dus het antwoord op je vraag: nee, normaal gesproken kunnen ze er niet af schieten. Alleen bij burpen loop je eventueel het risico (zie hier verder onder).

vincent75 schreef: do 9 januari 2020, 17:21 Ja dat kan. Ik heb al eens met een afgelopen achterband in het bos gestaan. Toch net iets te weinig druk in de band. Rolde in een bocht zo van de velg :oops:
Maar op wat voor velg was dat? (Maakt niet uit eigenlijk, maar de vraag hierboven ging specifiek over de RAD15 velgen). Bij te lage druk kan iedere band van iedere velg rollen, want hij kan er namelijk ook op (gemonteerd worden). Dan ligt het niet zozeer aan de velg of zelfs band, maar gewoon aan de te lage druk. De band kan dan in het diepere gedeelte verder verplaatst worden en aan de andere kant van de velg kan de band dan over de velgwand wippen.

Maar soms valt een band erg ruim (is vrijwel altijd de band, zelden de velg!) en dan kan deze er 'zomaar' af klappen. Meestal gebeurt dat dan al bij oppompen. Maar vouwbanden rekken vaak nog een tikje op in het begin, dus dat kan ook pas na een paar ritten gebeuren... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

bob. schreef: ma 6 januari 2020, 16:58

Dan probeer ze maar eens op een Ryde velg te leggen :-{ De maat-tolerantie van die velgen valt duidelijk de 'andere' kant op waardoor het niet eenvoudig is de Wolfpacks te monteren. Voordeeltje, gelijk lek-dicht zonder latex vloeistof :winkie:
Dat kan ik beamen! Zelfs Lars gaf het op. Ik niet natuurlijk.. :winkie: Nu liggen ze er muurvast om! Blijven mooi op spanning ook en lekken nergens latex. Ik rij ze op 1.6 en 1.8 bar met mijn inmiddels 89 kg. En die speed en race hebben toch echt heel veel grip hoor! Ben er dik tevreden over. Echt modder kan ik nog niet over oordelen. Op natte boomwortels slipt de Speed wel eens door als je wat kracht zet. Maar welke band doet dat niet?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Enrico schreef: za 14 september 2019, 21:03
Ad58 schreef: za 14 september 2019, 08:02 Sinds gisteren liggen de Wolfpack Race/Speed onder mijn Niner. Heb er een drieluikje mee gereden. Eerste indruk is zeer positief, ik ben meer dan aangenaam verrast! Eerst maar eens wat meer kilometers maken voor ik een wat meer uitgebreid verslag schrijf
Ik ben benieuwd....zit ook te denken aan deze combi als opvolger van 2 x Maxxis IKON
En? Gedaan? Sta ook in dubio namelijk, wil misschien wel twee keer de speed...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voor iets meer grip dan achter is verstandiger.
Tenzij je alleen rechtuit rijdt...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie