Nieuw type ketting: Taya

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 5 april 2019, 15:36
Lars TB schreef: vr 5 april 2019, 10:29 Is gespot op de beurs in Taiwan. Daar presenteert iedereen het 2020 spul. Het meeste als geheim, maar sommige dingen mogen best naar buiten komen. Waar een paar jaar terug ook nog wel echt groot nieuws gespot werd (opeens bezochten journalisten ook die beurs, die alleen voor de industrie was), daar zijn nu vrijwel alle stands voorzien van een deur... .

Dus Taya zal binnenkort wel een reclame campagne gaan doen, op het moment dat de ketting leverbaar is.


Ik zie het zwakke punt van deze ketting niet zozeer. Lastig te zeggen of het beter of slechter gaat werken. Ik neig naar beter omdat de voordelen van een rolletje er waarschijnlijk meer op papier zijn. Dus nu de praktijktesten maar afwachten.
En je weet zeker dat deze beurs niet op 1 april werd gehouden?
Of dat dit nieuwtje op 1april werd gebracht?
Volgens mij worden we veraarst.
Net als deze:

Automatic Gearshift System, 1x MTB smart drivetrain

Afbeelding
Afbeelding
Bron: https://bikerumor.com/2019/04/02/taipei ... 1x-shifts/
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wel dit gevonden mbv Google:
Afbeelding
(maar dat is nieuws uit 2015...)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Knakworstkweker

Smeermiddel in de ketting opgeslagen

Hoe dan?

Want dan ook automatisch de vuiligheid.....

Hoe ververs je dat smeermiddel dan?

Raar....

Importeur ook maar even gemaild of ze weten of en wanneer deze naar Nederland komt.
Laatst gewijzigd door Knakworstkweker op ma 18 januari 2021, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Knakworstkweker schreef: ma 18 januari 2021, 20:14 Smeermiddel in de ketting opgeslagen

Hoe dan?
Marketing geheim. :D
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

En kan je 'm ook aan 2 kanten gebruiken?
Als de binnenkant versleten is, keer je m om? :~
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Knakworstkweker

KTManiac schreef: ma 18 januari 2021, 20:18
Knakworstkweker schreef: ma 18 januari 2021, 20:14 Smeermiddel in de ketting opgeslagen

Hoe dan?
Marketing geheim. :D
Marketing is geen geheim, het geheim is de marketing.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

KTManiac schreef: ma 18 januari 2021, 20:18
Knakworstkweker schreef: ma 18 januari 2021, 20:14 Smeermiddel in de ketting opgeslagen

Hoe dan?
Marketing geheim. :D
Was dat bij een motorketting ook niet zo dat smeermiddel ook in de ketting zit?
Dat je geen ontvetter mag gebruiken omdat je dan het smeermiddel uit de ketting vandaan haalt?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, maar een motorketting heeft wel rollen, en o-ringen om de boel af te dichten.
Lijkt me appels en peren.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Inderdaad, O-ring of X-ring ketting waarbij het vet dus tussen de rollen en het asje zit opgesloten.
Maar dat vet dient uitsluitend voor de draaiing van de rollen om die asjes. De buitenzijde (contact rol-tandwielen) moet nog steeds gesmeerd worden.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

KTManiac schreef: ma 18 januari 2021, 22:21 Inderdaad, O-ring of X-ring ketting waarbij het vet dus tussen de rollen en het asje zit opgesloten.
Maar dat vet dient uitsluitend voor de draaiing van de rollen om die asjes. De buitenzijde (contact rol-tandwielen) moet nog steeds gesmeerd worden.
De x of O ring ketting heeft dubbele rollen. Het vet zit tussen de pin en de binnenste rol. De buitenste rol moet apart worden gesmeerd. https://www.bikesrepublic.com/featured/ ... need-know/
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

:-q Weer wat geleerd. Vaak vervangen, maar nog nooit doorgeslepen om dat te bekijken.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Knakworstkweker

Mad Wally schreef: ma 18 januari 2021, 22:34
KTManiac schreef: ma 18 januari 2021, 22:21 Inderdaad, O-ring of X-ring ketting waarbij het vet dus tussen de rollen en het asje zit opgesloten.
Maar dat vet dient uitsluitend voor de draaiing van de rollen om die asjes. De buitenzijde (contact rol-tandwielen) moet nog steeds gesmeerd worden.
De x of O ring ketting heeft dubbele rollen. Het vet zit tussen de pin en de binnenste rol. De buitenste rol moet apart worden gesmeerd. https://www.bikesrepublic.com/featured/ ... need-know/
Hier lijkt het wel het meeste op (o-ring variant) maar een motorketting heeft geen zijwaartse beweging of krachten als op een cassette, ik ben benieuwd of wat ze hebben bedacht bij taya is berekend op een schuine kettinglijn, wat dat lijkt me de enige tekortkoming als alles doet wat gezegd wordt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: ma 18 januari 2021, 22:43
Mad Wally schreef: ma 18 januari 2021, 22:34

De x of O ring ketting heeft dubbele rollen. Het vet zit tussen de pin en de binnenste rol. De buitenste rol moet apart worden gesmeerd. https://www.bikesrepublic.com/featured/ ... need-know/
Hier lijkt het wel het meeste op (o-ring variant) maar een motorketting heeft geen zijwaartse beweging of krachten als op een cassette, ik ben benieuwd of wat ze hebben bedacht bij taya is berekend op een schuine kettinglijn, wat dat lijkt me de enige tekortkoming als alles doet wat gezegd wordt.
Maar dat hebben ze bij Taya weggelaten :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakworstkweker

Waarschijnlijk niet, maar daar ben ik benieuwd naar.

Mail terug gehad trouwens

'
Bedankt voor uw interesse in Taya. Deze ketting komt zeker tzt op de Nederlandse markt beschikbaar al zal dat nog even duren.

Momenteel zijn de levertijden vanuit het Verre Oosten erg lang en ik verwacht dan ook niet dat het eerder zal zijn dan einde zomer, helaas..'!
Plaats reactie