Lars TB schreef: ↑vr 5 april 2019, 10:29
Is gespot op de beurs in Taiwan. Daar presenteert iedereen het 2020 spul. Het meeste als geheim, maar sommige dingen mogen best naar buiten komen. Waar een paar jaar terug ook nog wel echt groot nieuws gespot werd (opeens bezochten journalisten ook die beurs, die alleen voor de industrie was), daar zijn nu vrijwel alle stands voorzien van een deur... .
Dus Taya zal binnenkort wel een reclame campagne gaan doen, op het moment dat de ketting leverbaar is.
Ik zie het zwakke punt van deze ketting niet zozeer. Lastig te zeggen of het beter of slechter gaat werken. Ik neig naar beter omdat de voordelen van een rolletje er waarschijnlijk meer op papier zijn. Dus nu de praktijktesten maar afwachten.
En je weet zeker dat deze beurs niet op 1 april werd gehouden?
Of dat dit nieuwtje op 1april werd gebracht?
Volgens mij worden we veraarst.
Knakworstkweker schreef: ↑ma 18 januari 2021, 20:14
Smeermiddel in de ketting opgeslagen
Hoe dan?
Marketing geheim.
Was dat bij een motorketting ook niet zo dat smeermiddel ook in de ketting zit?
Dat je geen ontvetter mag gebruiken omdat je dan het smeermiddel uit de ketting vandaan haalt?
Inderdaad, O-ring of X-ring ketting waarbij het vet dus tussen de rollen en het asje zit opgesloten.
Maar dat vet dient uitsluitend voor de draaiing van de rollen om die asjes. De buitenzijde (contact rol-tandwielen) moet nog steeds gesmeerd worden.
KTManiac schreef: ↑ma 18 januari 2021, 22:21
Inderdaad, O-ring of X-ring ketting waarbij het vet dus tussen de rollen en het asje zit opgesloten.
Maar dat vet dient uitsluitend voor de draaiing van de rollen om die asjes. De buitenzijde (contact rol-tandwielen) moet nog steeds gesmeerd worden.
KTManiac schreef: ↑ma 18 januari 2021, 22:21
Inderdaad, O-ring of X-ring ketting waarbij het vet dus tussen de rollen en het asje zit opgesloten.
Maar dat vet dient uitsluitend voor de draaiing van de rollen om die asjes. De buitenzijde (contact rol-tandwielen) moet nog steeds gesmeerd worden.
Hier lijkt het wel het meeste op (o-ring variant) maar een motorketting heeft geen zijwaartse beweging of krachten als op een cassette, ik ben benieuwd of wat ze hebben bedacht bij taya is berekend op een schuine kettinglijn, wat dat lijkt me de enige tekortkoming als alles doet wat gezegd wordt.
Hier lijkt het wel het meeste op (o-ring variant) maar een motorketting heeft geen zijwaartse beweging of krachten als op een cassette, ik ben benieuwd of wat ze hebben bedacht bij taya is berekend op een schuine kettinglijn, wat dat lijkt me de enige tekortkoming als alles doet wat gezegd wordt.
Maar dat hebben ze bij Taya weggelaten
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.