Ibis Ripley 4.0

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Lars TB schreef: vr 3 mei 2019, 10:43 Ik ga dit soort fietsen vanaf nu 'extreme trail' noemen.

Die zitbuishoek ben ik nog niet uit. Die is gunstig als je inderdaad steil omhoog rijdt en vraagt ook om een flinke dropper. Maar op het vlakke ben ik er nog niet uit. Het gaat nogal wat 'wetten' tegen wat krachtoverbrenging betreft.

Net als bij de Nicolai, waarbij ik 7 cm verder naar voren zit ten opzichte van mijn huidige positie ten opzichte van de bracket. Dat kan wennen zijn, maar er zijn maar weinig (geen!) testen te vinden die zeggen dat het gunstiger is om kracht over de brengen!


Verder weer een erg mooie fiets en goed doordachte verbeteringen ten opzichte van vorige modellen!
Zonder even promotie te maken van een door mij geleverd, maar bij Nicolai heb je het echt het gevoel dat je meer drive hebt.
Laat ik Ibis ook kunnen leveren en heb ik daar wel een kleine kanttekening bij, deze heb ik namelijk niet getest. Daarnaast is de Nicolai extremer in zijn reach en balhoofdhoek, en met de komst van de nieuwe G1 nog weer extremer.
Ik weet dus niet hoe de geometrie op de Ibis uitpakt.

Maar mooi is die zeker!!!
Plaats reactie