On-One nieuwtjes

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

de hollander schreef: vr 25 oktober 2019, 08:14
Marc / fisherbike schreef: di 8 oktober 2019, 09:30

Iedereen ging voor de oranje, dus ik voor de zwarte :winkie: :winkie: .
Heb je hem al? Foto's? SYS?
Ja ik heb hem al zit nog netjes in de doos, word een winterprojectje. Helaas wil het maar geen winter worden :-{ .
Wel heb ik de geometrie vergeleken met mijn yelli screamy, de bovenbuis is iets langer de rest is nagenoeg gelijk, dus dat gaat goedkomen.
Ik heb al een paar keer contact gehad met planet X vanwegen de padjes, ik wl graag een paar padjes op voorraad hebben, maar deze zijn er nog steeds niet, er word gezegd dat zodra ze er zijn dit kenbaar maken op de website.
Be reasonable, do it my way!
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Marc / fisherbike schreef: za 26 oktober 2019, 13:09
Ik heb al een paar keer contact gehad met planet X vanwegen de padjes, ik wl graag een paar padjes op voorraad hebben, maar deze zijn er nog steeds niet, er word gezegd dat zodra ze er zijn dit kenbaar maken op de website.
Daar wacht ik ook nog op, ben benieuwd wanneer ze komen. Hopelijk sneller dan de Brexit :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heeft die patjesboer op Ali ze niet?
Die had ook een patje voor mn Parkwood, voor 1/5 vd prijs, incl gratis verzenden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Vandaag begonnen met bouwen, zie ik dat het onderste deel van de zitbuis een kromming heeft.
Hierdoor staat hij iest uit het middden van de trapas, alles lijkt verder wel recht en ok.
Kan iemand bevestigen dat dit bij zijn frame ook zo is :~


Moeilijk op de foto t krijgen, het onderste deel buigt wat naar links.
Afbeelding

Foto van Planet-x lijkt het zelfde.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lastig te zien op de fotos.
Lijkt op de fotos eerder op een afgeplatte kant onderaan de zitbuis.
Ben benieuwd naar de reacties van anderen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

Is bij mij ook, stoort mij niet dat zit straks toch vol modder :-q .
Be reasonable, do it my way!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je die foto vd website iets draait, zodat de downtube (achtergrond) precies verticaal staat, dan zie je idd dat de zitbuis iets naar links afbuigt.
Zal wel zo horen.
Als je een touwtje via het balhoofd van achterpat naar achterpat spant, dan zie je snel genoeg of de boel echt scheef is.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Lijkt alsof het zo hoort... . Om welke reden dan ook.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef: zo 27 oktober 2019, 19:04 Lijkt alsof het zo hoort... . Om welke reden dan ook.
Om ruimte te maken voor de voorderailleur (die op deze fiets niet is bedoeld) :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

de hollander schreef: za 26 oktober 2019, 13:13
Marc / fisherbike schreef: za 26 oktober 2019, 13:09
Ik heb al een paar keer contact gehad met planet X vanwegen de padjes, ik wl graag een paar padjes op voorraad hebben, maar deze zijn er nog steeds niet, er word gezegd dat zodra ze er zijn dit kenbaar maken op de website.
Daar wacht ik ook nog op, ben benieuwd wanneer ze komen. Hopelijk sneller dan de Brexit :winkie:
Ik kreeg laatst een notificatie dat ze in stock zijn, en op de website staat ook dat er 24 op voorraad zijn?

https://www.planetx.co.uk/i/q/FSOOMH/on ... ech-hanger
Scandal V3

Wel aan de prijs, 25 pond plus 10 pond verzendkosten, misschien kunnen we er een aantal in bulk bestellen om iig de verzendkosten te delen. Op Ali heb ik nog niks kunnen vinden wat er visueel op lijkt, alleen van Tideace:
Afbeelding
https://nl.aliexpress.com/item/32994019 ... b201603_52
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

bedankt, ik heb er gelijk een paar besteld :-q .
Be reasonable, do it my way!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Brexit is uitgesteld, dus mn frame kan tot 1 feb gratis door de douane. :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef: do 24 oktober 2019, 08:59
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 23 oktober 2019, 22:41 Dan hier ff kijken.
https://www.marinobike.com/producto/cus ... mtb-frame/
Niet bevestigde bronnen zeggen dat OO / PX hier ook frames vandaan heeft.
Je moet je even inlezen in het hele Sick bicycles fiasco, dan weet je dat dit niet klopt. Sick heeft destijds bij meerdere partijen frames laten bouwen, is bij Marino en oa in Taiwan. (Bij een kennis van Brant Richards blijkbaar) Zij hebben uiteindelijk wel het geld van de klant aangenomen maar nooit of nauwelijks geleverd, en ook hun toeleveranciers niet betaald. Marino heeft vervolgens onder zijn eigen naam ze verkocht en Brant heeft de Taiwanese partij gekocht en gerelabeled.

Wat betreft Marino, het schijnt nogal hit or miss te zijn. Ik heb nu meerdere klanten die na een niet perse positieve ervaring iets door mij laten bouwen. Cranks willen nog wel eens niet passen, lassen zijn soms prima, soms erg slecht, lakwerk idem dito. Op het Duitse forum loopt een draadje over kromme fullies die lagers vreten...
Maar alle waar naar zijn geld. Ik snapte ook niet hoe hij het kon betalen. (Zijn verkoop is minder dan mijn inkoop...) Tot ik hoorde dat een HT frame 4kg woog. :lol:
Maar er schijnen ook heel veel tevreden klanten mee rond te rijden, en de beste man heeft ook behoorlijk wat ervaring met bike polo fietsen volgens mij.

Singletracks heeft een mooie samenvatting van het Sick debacle: https://www.google.com/amp/s/singletrac ... sound/amp/
Veel gelezen, en die Sickboys hebben er idd een bende van gemaakt.
11 frames verkocht, maar 60 besteld bij Marino. En dan nog een partij bij Maxway in Taiwan.
(Hoeveel frames kan jij maken zonder er 1 te verkopen?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Over dat gewicht, de ontwerpen van Sick
(en Marino) waren Long and Slack. Chainstays van 50 cm en top tubes van > 65 cm.
Iemand noemde het een landyacht.
Er is geen lichte buizenset in die maat.
Ook kan je je afvragen of in deze lengte en met dit gebruiksdoel een lichte buizenset een goed idee is...
Ben benieuwd naar de nieuwe stalen frames van OnOne.
OO staat ook niet echt bekend om lichtgewicht....
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Ik heb mn dropper binnen! 8) Gisteravond een hoop geprutst om de kabel door de downtube te krijgen en vooral om hem door het kabelgat naar buiten te krijgen. Het is gelukt!! De zwarte afdichting ging echter erg zwaar, en hij zit er volgens mij nog niet helemaal in. Heeft iemand tips?

Afbeelding
Plaats reactie