Trek Top Fuel 2020

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Ik heb mijzelf voorgenomen dit jaar nog geen nieuwe fiets te kopen en enkel wat te upgraden .. maar het gaat dan toch jeuken... :bier:
De 2021 dan maar... :D
Wurmm
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 09:58

Lars TB schreef: di 16 juli 2019, 19:38
Wurmm schreef: di 16 juli 2019, 10:53 Ik ga dit ook volgen ben mischien ook van plan een Top Fuel 2020 aan te schaffen.
Kun je beter dit gedeelte een topic openen:
viewforum.php?f=3
nee dankje ! ik hoef geen advies wil allene nieuwtjes weetjes testen etc lezen
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Blijft een mooi frame , zou dit frame misschien los in de verkoop komen :~ :~ :)

Denk dat de kans klein is , maar waarschijnlijk ga ik mijn fuel ex9 ,eind dit jaar opnieuw, lees grondig onderhouden . Daarbij ook een nieuwe paint job , de kleurstelling van de Topfuel is een dikke plus :-q :-q

Edit : :oops: eerst maar eens lezen voordat ik commentaar lever :cry: , frame ook los , zowel Alu als Carbon :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Snelle Buffer schreef: zo 28 juli 2019, 17:39 Blijft een mooi frame , zou dit frame misschien los in de verkoop komen :~ :~ :)

Denk dat de kans klein is , maar waarschijnlijk ga ik mijn fuel ex9 ,eind dit jaar opnieuw, lees grondig onderhouden . Daarbij ook een nieuwe paint job , de kleurstelling van de Topfuel is een dikke plus :-q :-q

Edit : :oops: eerst maar eens lezen voordat ik commentaar lever :cry: , frame ook los , zowel Alu als Carbon :bier:
Kun je beter een 9.7 kopen. Ben je met de verkoop van parts uiteindelijk veel goedkoper uit. €3299 om €3999.....
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

Gave fiets, vindt alleen het verschil tussen de 9.7 en 9.8 vrij groot.
3999 om 5499 euro, daar moet toch nog ruimte tussen zijn?
Bijv. Wel minimaal gx eagle maar geen carbon wielen zoals 9.8.

Ben zelf aan het kijken voor zo'n fully in de klasse van oa de spark.

Is deze volledig van carbon of heeft hij een aluminium achterbrug?
Wir wollen leben!
Nordin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 15:01
Mijn mountainbike: 29er only

wesleythomas schreef: do 1 augustus 2019, 17:06
Is deze volledig van carbon of heeft hij een aluminium achterbrug?
Alle carbon modellen zijn qua frame gelijk, en volledig van carbon. Ik heb mijn 9.8 nu een paar maanden en hij bevalt erg goed.
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

Alle carbon modellen zijn qua frame gelijk, en volledig van carbon. Ik heb mijn 9.8 nu een paar maanden en hij bevalt erg goed.
Bedankt,

Ik lees het nu ook idd op de site van trek zelf dat het complete frame van carbon is.

Maar de €5500 euro voor een fiets met SLX remmen en een GX groepset vind ik veel geld.
Dan zou ik eerder voor een Spark gaan, de 910 kost nu noch maar €4200 als overjarig model

De scott heeft wel een aluminium achterbrug en wielen.

Dilemma's, Nog even wachten waar scott dit jaar mee komt, of een overjarig model met leuke korting scoren.
Wir wollen leben!
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

wesleythomas schreef: do 1 augustus 2019, 22:06
Alle carbon modellen zijn qua frame gelijk, en volledig van carbon. Ik heb mijn 9.8 nu een paar maanden en hij bevalt erg goed.
Bedankt,

Ik lees het nu ook idd op de site van trek zelf dat het complete frame van carbon is.

Maar de €5500 euro voor een fiets met SLX remmen en een GX groepset vind ik veel geld.
Dan zou ik eerder voor een Spark gaan, de 910 kost nu noch maar €4200 als overjarig model

De scott heeft wel een aluminium achterbrug en wielen.

Dilemma's, Nog even wachten waar scott dit jaar mee komt, of een overjarig model met leuke korting scoren.
Alu achterbrug en wielen zijn nu net de dingen die 10x meer verschil maken dan SLX vs XT. Eerste wat je aan die scott gaat upgraden zijn de wielen. Kun je beter full carbon TF 9.7 kopen en die upgraden.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Vandaag even langs een Trek filiaal gegaan , zowel op de 9.7 als de 9.8 gefietst .

Tsja voor het “ gevoel” is de 9.8 de betere , maarja volledig carbon , frame, wielen en stuur , de 9.7 voelde daarbij “ lomp” aan .

Toch maar besloten mijn fuel ex9 te upgraden met andere demper en voorvork en een custom carbon wiel setje .

Vindt de prijs het niet waard van beide fietsen in de top fuel serie , vergeleken bij mijn trouwe fuel ex9 :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Nu zie ik dat er als velg de Bontrager Kovee Comp 23 gebruikt wordt. Zou dit betekenen dat de interne breedte 23 mm bedraagt? Indien dit het geval is, zou ik dit toch wrl een behoorlijke misser vinden....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ad58 schreef: za 3 augustus 2019, 15:05 Nu zie ik dat er als velg de Bontrager Kovee Comp 23 gebruikt wordt. Zou dit betekenen dat de interne breedte 23 mm bedraagt? Indien dit het geval is, zou ik dit toch wrl een behoorlijke misser vinden....
Klopt 22,5 mm volgens de Trekbikes.com

https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... l/p/21917/
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie