Trek Top Fuel 2020

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Afbeelding
https://www.pinkbike.com/news/first-rid ... -fuel.html

En daar komen ze!

Nu trailbikes opschuiven naar enduro en xc toch wel erg xc blijft, vooral in demperafstelling en fragieler materiaal is er dus ruimte voor 'dikkere' xc-bikes. Zoals voorheen de Specialized Camber en nog steeds de Scott Spark. Dus geen xc-bikes met een iets andere vork, maar echte trailbikes, maar weer met een sportievere insteek. Geen afdaalmonsters of mini-enduro bikes, maar meer capabele xc-bikes, voor de niet-wedstrijdrijder dus.

En dus schuift Trek de Top Fuel iets door naar dat segment en rijden de xc-teamrijders met een nieuwe, echte xc-fully in de rondte, nog in bedekte uitvoering.


Er zullen er wel meer gaan volgen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Leuk spaardoel voor tzt onder mijn Remedy/vervanging van mijn Nerve :)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Wow! Wat een fiets, als je naar de stats kijkt is dit gewoon een trailbike in de categorie Neuron, Spark... maar als je naar het gewicht kijkt zeker niet. Én kennelijk is Trek er van overtuigd dat ook XC profs beter af zijn op dit beest. Het enige waar ik me zorgen over maak, net als bij Mondraker, is of ze hun stuur laag genoeg krijgen nu ze gedwongen worden met kortere pennen te rijden. Wellicht gaan er een aantal Trek rijders downsizen...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
jitz
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 20:23
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 2016

ik was erg aan het twijfelen tussen de fuel en fuel ex.. maar dit is wel een hele mooie oplossing.
Hopen dat ie snel een keer bij de dealer staat om die eens in het echt te zien... maar wat ik er nu van zie een prima kandidaat om mijn huidige trek superfly te vervangen :-q
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Volgens Trek komt er nog een fully voor de xc racers onder ons.
Dus een redelijk nieuwe line-up voor dit jaar.

Gripshifthendel achtig iets voor de dempers al gespot?
Zie foto 3 frontpage hiero.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mooi he, rockshox gripshift die fox dempers locked... :-q
Waar woke is, is vuur
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Makkelijk schreef: vr 24 mei 2019, 14:25 Wow! Wat een fiets, als je naar de stats kijkt is dit gewoon een trailbike in de categorie Neuron, Spark... maar als je naar het gewicht kijkt zeker niet. Én kennelijk is Trek er van overtuigd dat ook XC profs beter af zijn op dit beest. Het enige waar ik me zorgen over maak, net als bij Mondraker, is of ze hun stuur laag genoeg krijgen nu ze gedwongen worden met kortere pennen te rijden. Wellicht gaan er een aantal Trek rijders downsizen...
De xc profs gaan hier niet mee rijden.....
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Har77 schreef: vr 24 mei 2019, 15:28
Makkelijk schreef: vr 24 mei 2019, 14:25 Wow! Wat een fiets, als je naar de stats kijkt is dit gewoon een trailbike in de categorie Neuron, Spark... maar als je naar het gewicht kijkt zeker niet. Én kennelijk is Trek er van overtuigd dat ook XC profs beter af zijn op dit beest. Het enige waar ik me zorgen over maak, net als bij Mondraker, is of ze hun stuur laag genoeg krijgen nu ze gedwongen worden met kortere pennen te rijden. Wellicht gaan er een aantal Trek rijders downsizen...
De xc profs gaan hier niet mee rijden.....
Komt er nog een echte XC versie? Zonde, ik dacht dat dit een omslag in Trek's gedachtegang is maar het is gewoon een upgrade van de naam Top Fuel..
Waar woke is, is vuur
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Makkelijk schreef: vr 24 mei 2019, 17:32
Har77 schreef: vr 24 mei 2019, 15:28

De xc profs gaan hier niet mee rijden.....
Komt er nog een echte XC versie? Zonde, ik dacht dat dit een omslag in Trek's gedachtegang is maar het is gewoon een upgrade van de naam Top Fuel..
Juist mooi toch, dat er nog een racefully bijkomt? Nog meer keuze :bier:
Sneeuwmonster
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Makkelijk schreef: vr 24 mei 2019, 14:25 Wow! Wat een fiets, als je naar de stats kijkt is dit gewoon een trailbike in de categorie Neuron, Spark... maar als je naar het gewicht kijkt zeker niet. Én kennelijk is Trek er van overtuigd dat ook XC profs beter af zijn op dit beest. Het enige waar ik me zorgen over maak, net als bij Mondraker, is of ze hun stuur laag genoeg krijgen nu ze gedwongen worden met kortere pennen te rijden. Wellicht gaan er een aantal Trek rijders downsizen...
Veel te zwaar voor de profs, bovendien reden gisteren met de nieuwe trek fully in Nove mesto,..met demper op de bovenbuis! Welliswaar afgeschermd maar een behoorlijke omslag dus
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Breed inzetbare bike . door iets mee veerweg dan echt xc

Dit type bike zie je meer komen specialized downgrade z'n, stumpjumper. Yeti heeft ook bikes met minder veerweg.

En veel maten s,m,ml,l,xl en xxl. Goed bezig.

Het draaipunt van de achtervork is smal en met kleine lagers uitgevoerd. Hoe stijf is dat? hoelang zonder speling?
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

schepp schreef: za 25 mei 2019, 08:18
Makkelijk schreef: vr 24 mei 2019, 14:25 Wow! Wat een fiets, als je naar de stats kijkt is dit gewoon een trailbike in de categorie Neuron, Spark... maar als je naar het gewicht kijkt zeker niet. Én kennelijk is Trek er van overtuigd dat ook XC profs beter af zijn op dit beest. Het enige waar ik me zorgen over maak, net als bij Mondraker, is of ze hun stuur laag genoeg krijgen nu ze gedwongen worden met kortere pennen te rijden. Wellicht gaan er een aantal Trek rijders downsizen...
Veel te zwaar voor de profs, bovendien reden gisteren met de nieuwe trek fully in Nove mesto,..met demper op de bovenbuis! Welliswaar afgeschermd maar een behoorlijke omslag dus
Afbeelding
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

Dit is de 2020 racefully van Trek
Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

corex schreef: za 25 mei 2019, 09:28 Breed inzetbare bike . door iets mee veerweg dan echt xc

Dit type bike zie je meer komen specialized downgrade z'n, stumpjumper.
Nee, juist omdat Specialized dit soort bikes er uit gooide (de SJ ST is ruiger dan de Camber) is er nu weer ruimte voor dit soort bikes. Het wachten is dus op een tegenhanger van Specialized.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

schepp schreef: za 25 mei 2019, 08:18
Makkelijk schreef: vr 24 mei 2019, 14:25 Wow! Wat een fiets, als je naar de stats kijkt is dit gewoon een trailbike in de categorie Neuron, Spark... maar als je naar het gewicht kijkt zeker niet. Én kennelijk is Trek er van overtuigd dat ook XC profs beter af zijn op dit beest. Het enige waar ik me zorgen over maak, net als bij Mondraker, is of ze hun stuur laag genoeg krijgen nu ze gedwongen worden met kortere pennen te rijden. Wellicht gaan er een aantal Trek rijders downsizen...
Veel te zwaar voor de profs, bovendien reden gisteren met de nieuwe trek fully in Nove mesto,..met demper op de bovenbuis! Welliswaar afgeschermd maar een behoorlijke omslag dus
Ik had de foto gezien van de verstopte demper en de beelden van de ingepakte bovenbuis. Nu leg ik de link :-q

(Wel leuk dat Trek het wil verstoppen, spyshots :tong )
Plaats reactie