Pivot Mach 4 SL 2020

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Deze ff gemist. Dat ziet er goed uit.

Ik heb nooit spijt gehad van de overstap van de Epic naar de 429SL. Wat een heerlijke fiets.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met de Live Valve, wel met een Brain. Is de werking vergelijkbaar?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

SFrits schreef: za 1 juni 2019, 10:11 Persoonlijk heb ik geen ervaring met de Live Valve, wel met een Brain. Is de werking vergelijkbaar?
In zoverre dat het idee er achter gelijk is.


Alleen schijnt de Live Valve wel te werken 8)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Het doet mij een beetje denken aan het brain system van Specialized.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

PaganiProductions schreef: di 4 juni 2019, 12:13 Het doet mij een beetje denken aan het brain system van Specialized.
Nu je het zegt..
PaganiProductions

Flow&Co schreef: di 4 juni 2019, 12:27
PaganiProductions schreef: di 4 juni 2019, 12:13 Het doet mij een beetje denken aan het brain system van Specialized.
Nu je het zegt..
Specialized zul hun eigen brain systeem natuulijk niet aan de concurentie geven die houden het lekker voor zichzelf.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

PaganiProductions schreef: di 4 juni 2019, 12:13 Het doet mij een beetje denken aan het brain system van Specialized.
Je kunt wel zien dat je het topic hebt gelezen voor je reageerde :P

On topic: Pivot maakt wel hele gave fietsen, staat wel op de shortlist als ik de Chisel wil vervangen, maarja zover zijn we nog lang niet:P
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Nog een filmpje, omdat het kan...

https://www.youtube.com/watch?v=GZ-QzKIJUak

Hmmm... toch maar eens kijken of dit ergens te testen is. :D
PaganiProductions

Persoonlijk vind het een veel te dure fiets in vergelijking met de concurrentie bijvoorbeeld Canyon of Orbea krijg je veel meer fiets voor je geld en die is echt niet slechter.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: wo 5 juni 2019, 12:56 Persoonlijk vind het een veel te dure fiets in vergelijking met de concurrentie bijvoorbeeld Canyon of Orbea krijg je veel meer fiets voor je geld en die is echt niet slechter.
Je moet er ook rekening mee houden dat Canyon direct verkoopt en dus 30% goedkoper kan zijn.

En dat Pivot maar een klein merkje is en dus in verhouding veel meer kosten maakt en daarom ook wat duurder is.


Maar je betaalt inderdaad iets extra voor de reputatie. Dat is een keuze die je maakt. En ook betekent het niet dat je per definitie een betere kwaliteit krijgt, maar vaak hebben dit soort merken toch nog wel wat speciale oplossingen of toch wat meer duurzaamheid.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef: wo 5 juni 2019, 14:26
PaganiProductions schreef: wo 5 juni 2019, 12:56 Persoonlijk vind het een veel te dure fiets in vergelijking met de concurrentie bijvoorbeeld Canyon of Orbea krijg je veel meer fiets voor je geld en die is echt niet slechter.
Je moet er ook rekening mee houden dat Canyon direct verkoopt en dus 30% goedkoper kan zijn.

En dat Pivot maar een klein merkje is en dus in verhouding veel meer kosten maakt en daarom ook wat duurder is.


Maar je betaalt inderdaad iets extra voor de reputatie. Dat is een keuze die je maakt. En ook betekent het niet dat je per definitie een betere kwaliteit krijgt, maar vaak hebben dit soort merken toch nog wel wat speciale oplossingen of toch wat meer duurzaamheid.
Dat is ook weer zo.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Lars TB schreef: wo 5 juni 2019, 14:26 En ook betekent het niet dat je per definitie een betere kwaliteit krijgt, maar vaak hebben dit soort merken toch nog wel wat speciale oplossingen of toch wat meer duurzaamheid.
Ik weet niet wat een licentie voor gebruik van DW link kost, maar gezien de prijzen van de fietsen van de concurrenten met dit zelfde veersysteem, verwacht ik dat dit ook best een forse prijsopdrijvende component is?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nielsvo schreef: wo 5 juni 2019, 16:33
Lars TB schreef: wo 5 juni 2019, 14:26 En ook betekent het niet dat je per definitie een betere kwaliteit krijgt, maar vaak hebben dit soort merken toch nog wel wat speciale oplossingen of toch wat meer duurzaamheid.
Ik weet niet wat een licentie voor gebruik van DW link kost, maar gezien de prijzen van de fietsen van de concurrenten met dit zelfde veersysteem, verwacht ik dat dit ook best een forse prijsopdrijvende component is?
Dat zal er aan liggen of DW per fiets of per opdracht afgerekend wil worden. Tien dollar per fiets is heel wat anders dan $100.000,- per jaar. Een groot merk zal voor de ton kiezen een klein merk voor per fiets. Als er iets te kiezen valt... . Het kan een factor zijn in de prijs, maar zeker geen honderden euro's.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie