Is dit dan de nieuwe Trek Supercaliber?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

do 5 september 2019, 16:29

aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8772
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35

do 5 september 2019, 17:03

Gebruikersavatar
Oli4k
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

do 5 september 2019, 17:20

Ik ben heel benieuwd hoe lang zo’n glijlager mee gaat. Dat moet alle torsiekrachten van het achterwiel opvangen. Verder is het wel gaaf dat er geen linkage is tussen achteras en demper. Ben benieuwd of we dat komende jaren ook gaan zien bij fietsen met meer veerweg.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8772
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35

do 5 september 2019, 17:59

Veerweg demper slechts 6cm, max 2,2" bandbreedte, agressieve XC-hoeken, 'wel' plek voor 2 bidonhouders.
Da's wel een hele echte hardcore racebike, iets 'voor specialisten'. Valt wel mooi tussen de Procaliber en de nieuwe 120mm Top Fuel in. Benieuwd naar de uitgebreidere reviews.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

do 5 september 2019, 20:37

4500 euro voor een fietsje met een Reba, Sram NX, Deore remmen, het wordt steeds triester. Carbon wielen, dat dan weer wel.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

do 5 september 2019, 21:29

Biker67 schreef:
do 5 september 2019, 20:37
4500 euro voor een fietsje met een Reba, Sram NX, Deore remmen, het wordt steeds triester. Carbon wielen, dat dan weer wel.
Yep. En het wordt er voor neergelegd.
It never gets easier, you just go faster.
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

do 5 september 2019, 23:55

Ik vond Neff niet zo geweldig dit jaar op haar nieuwe fiets, ik geloof niet dat ze minder trainde dan vorig jaar. De fiets is gewoon niet zo geweldig als Trek het wilt lijken.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4564
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

vr 6 september 2019, 01:19

Hier nog wat mooie foto's.
Ik vind het een hele mooie fiets :)

https://www.fiets.nl/2019/09/05/nieuw-t ... -of-fully/
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

vr 6 september 2019, 07:41

Biker67 schreef:
do 5 september 2019, 20:37
4500 euro voor een fietsje met een Reba, Sram NX, Deore remmen, het wordt steeds triester. Carbon wielen, dat dan weer wel.
Dat zijn adviesprijzen.
Als je dat betaald ben je gek
Ride like you stole it
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8772
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35

vr 6 september 2019, 08:13

Ja, hoe mooi 'ie misschien ook is en hoe goed 'ie misschien ook rijdt, dat is echt over de top. Hij is wel weer uniek in zijn soort, met dit veersysteem.
Ik rijd op 'het modelletje vd Poel' voor dezelfde prijs, maar dan met 110mm Fox 34, XTR schakelgroep, XT remmen, DT 1250 carbonnen wielset en een dropper... gewicht misschien zelfs nog wat minder dan de Trek. Het kan dus ook anders... Al is dat natuurlijk weer het andere uiterste.
Maar Trek is niet de enige die fietsen van dit soort prijzen hier en daar zo magertjes (dat klinkt nog best aardig) afmonteert.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

vr 6 september 2019, 08:23

11.75 kg voor de 9.7
11.04 kg voor de 9.8
9.84 kg voor de 9.9
9.96 kg voor de 9.9 axs
Volgens de site van 12togo biking
Niet echt super licht.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 343
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

vr 6 september 2019, 08:28

At1 schreef:
vr 6 september 2019, 08:23
11.75 kg voor de 9.7
11.04 kg voor de 9.8
9.84 kg voor de 9.9
9.96 kg voor de 9.9 axs
Volgens de site van 12togo biking
Niet echt super licht.
Ho ho.. MET binnenband he :bier:
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1654
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Intense Spider FRO

vr 6 september 2019, 08:44

Je kan er over zeggen wat je wil maar het is inderdaad een pracht van een ding! :bier:
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

vr 6 september 2019, 08:46

Gravelmarc schreef:
vr 6 september 2019, 07:41
Biker67 schreef:
do 5 september 2019, 20:37
4500 euro voor een fietsje met een Reba, Sram NX, Deore remmen, het wordt steeds triester. Carbon wielen, dat dan weer wel.
Dat zijn adviesprijzen.
Als je dat betaald ben je gek
Dat klopt, bij de LBS is daar allerlei ruimte voor onderhandeling, en de internetters zullen er ook een stuk vanaf halen. Maar dan nog.. er moet wel erg veel van die prijs af om die afmontage goed te praten. Hoewel het gros van de boswielrenners dat verschil niet zal merken :wink:
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

vr 6 september 2019, 09:37

Martinezz schreef:
do 5 september 2019, 23:55
Ik vond Neff niet zo geweldig dit jaar op haar nieuwe fiets, ik geloof niet dat ze minder trainde dan vorig jaar. De fiets is gewoon niet zo geweldig als Trek het wilt lijken.
Veel te kort door de bocht. Dat Neff niet wint komt omdat Neff minder fietst en de anderen beter. Als Neff niet happy zou zijn met haar nieuwe fiets had er vast wel een 'oude' Top Fuel gestaan. Het is misschien een beetje mijn stokpaardje maar zolang ik nog steeds mannen en vrouwen (Terpstra) goed zie presteren op hardtails op XC-rondjes die meer op downhill lijken, is er plek voor XC-fullies. We kunnen de Supercaliber pas beoordelen nadat deze langdurig gebruikt wordt in het wereldbekercircuit en op andere 'rondjes'. Alle toppers zouden ook kunnen winnen op andere fietsen. Dat wij hier zo over bezijg zijn met z'n allen is het ware doel van de fabrikanten. Ik werk zelf in de productie-industrie en kan je zeggen dat innovatie vooral is om te blijven verkopen. Wij bestaan niet omdat we denken dat onze nieuwe producten steeds wereldschokkend beter zijn dan het vorige. De Lux van VdP lijkt bijvoorbeel met z'n korte reach en steile balhoofdhoek op de voorganger van de vorige Top Fuel... en toch wint VdP. Die zou waarschijnlijk ook op een bakfiets winnen ;-)

On topic; ik geloof wel in het concept van het verbeteren van de laterale stijfheid van deze constructie. Voor NL lijkt het me een heerlijke fiets om mee over de bospaden te raggen en niet uit het zadel te hoeven bij een wortelpad of bij remkuilen. Nu ik zelf de laatste tijd weer vaker op een hardtail zit kan ik één ding met zekerheid zeggen; ik wordt absoluut minder snel moe op m'n Spark RC. Daardoor haal ik een beter gemiddelde en blijf scherper. Als je echter écht fit en afgetraind bent dan kan een hardtail weer beter zijn. Zelf ga ik, als ik de kans krijg, zeker een proefrit maken op deze Supercaliber.
Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014
Plaats reactie