Is dit dan de nieuwe Trek Supercaliber?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mooi ding maar ik zie het nut echt niet. Dat ze dan ook nog zeggen lichter dan een fully in het promofilmpje is belachelijk gezien het framegewicht...
Waar woke is, is vuur
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Extra demping tov hardtail zonder verlies aan laterale stijfheid door suspensie lagers en links zoveel mogelijk te elimineren. Ik zeg niet dat ik pro ben, maar dat is de bedoeling alleszins.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Tsja... wat is het nou. HT? Fully? Iets ertussen in?
Dat laatste, volgens Trek.
Leuk promofilmpje met Jolanda Neff, https://m.pinkbike.com/news/jolanda-nef ... nsion.html
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

aurelius schreef: vr 6 september 2019, 14:25 Tsja... wat is het nou. HT? Fully? Iets ertussen in?
Dat laatste, volgens Trek.
Leuk promofilmpje met Jolanda Neff, https://m.pinkbike.com/news/jolanda-nef ... nsion.html
Haha, epic. En het einde klopt, het ding ziet er bloedsnel uit. Maar is hij dat ook?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

aurelius schreef: vr 6 september 2019, 14:25 Tsja... wat is het nou. HT? Fully? Iets ertussen in?
Softtail dus.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Grappige was dat ik Batty in Mont Saintanne op haar hardtail zag rijden ipv de fully.
Vind dat toch eigenaardig.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

matthiav schreef: vr 6 september 2019, 14:11 Extra demping tov hardtail zonder verlies aan laterale stijfheid door suspensie lagers en links zoveel mogelijk te elimineren. Ik zeg niet dat ik pro ben, maar dat is de bedoeling alleszins.
Vraag Schurter en vd Poel eens of ze laterale stijfheid missen?
Waar woke is, is vuur
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Mtb1988 schreef: do 5 september 2019, 14:27 Als ik die foto's zo zie (van de achterdemper vooral) hebben we te maken met een compleet nieuwe en ontwikkelde demper van fox.

Dat zorgt denk ik, voor de hoge prijzen.

Het is niet alleen de fiets zelf maar ook de demper is compleet uniek.
Als het net zo’n succes is als de Fox brain dempers in de Epics van een paar jaar terug....
Ik heb met mijn Epic sowiso geleerd om NOOIT meer een fiets met fiets-specifieke dempers te kopen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

daniel1975 schreef: vr 6 september 2019, 21:35
Mtb1988 schreef: do 5 september 2019, 14:27 Als ik die foto's zo zie (van de achterdemper vooral) hebben we te maken met een compleet nieuwe en ontwikkelde demper van fox.

Dat zorgt denk ik, voor de hoge prijzen.

Het is niet alleen de fiets zelf maar ook de demper is compleet uniek.
Als het net zo’n succes is als de Fox brain dempers in de Epics van een paar jaar terug....
Ik heb met mijn Epic sowiso geleerd om NOOIT meer een fiets met fiets-specifieke dempers te kopen.
Te veel kosten aan de demper om te repareren?
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ja, en ik ben niet de enige.
Probleem is dat het ding zo frame-specifiek is dat je geen andere kunt plaatsen. Later is dat veranderd.
Een frame-specifieke demper beperkt je teveel in de toekomst imho.
Bicycle, bicycle, bicycle
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

daniel1975 schreef: zo 8 september 2019, 09:16 Ja, en ik ben niet de enige.
Probleem is dat het ding zo frame-specifiek is dat je geen andere kunt plaatsen. Later is dat veranderd.
Een frame-specifieke demper beperkt je teveel in de toekomst imho.
Demper bestaat gewoon uit of the shelve Fox internals. Te servicen bij Sabma. De Epic dempers waren ook intern totaal anders. Niet te vergelijken dus.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Met de tijd komt er meer bij kijken dan alleen servicen..., en als dit systeem een enkel geval blijft....dan weet je nu al (zeker over een langere tijd) dat er een onderdelen probleem zit aan te komen....natuurlijk wel spijtig als dat zo zou zijn...maargoed voor alles is een oplossing, tegen welke prijs dan ook... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef: vr 6 september 2019, 14:25 Leuk promofilmpje met Jolanda Neff, https://m.pinkbike.com/news/jolanda-nef ... nsion.html
"Who cares! Cross country sucks!"


:winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Har77 schreef: zo 8 september 2019, 11:07
daniel1975 schreef: zo 8 september 2019, 09:16 Ja, en ik ben niet de enige.
Probleem is dat het ding zo frame-specifiek is dat je geen andere kunt plaatsen. Later is dat veranderd.
Een frame-specifieke demper beperkt je teveel in de toekomst imho.
Demper bestaat gewoon uit of the shelve Fox internals. Te servicen bij Sabma. De Epic dempers waren ook intern totaal anders. Niet te vergelijken dus.
Fox internals wel, maar external niet.
Iedereen moet het zelf weten (en het is een gave bike!), maar ik wil voortaan alleen een frame waarbij de volledige demper uitwisselbaar is.
Heb ook ooit mijn Scott Spark met Nude demper vervangen voor een RP3, was wereld van verschil.
Bicycle, bicycle, bicycle
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik vind het wel een aardig concept.

Zeker voor globaal xc en race en zeker in NL is dit wel een fiets die ergens het midden houd. Wat moet je op de Nederlandse banen met een fully? Daar is geen enkele getrainde rijder sneller op dan een hardtail. Maar soms verlang je op een hardtail iets meer demping, de vraag blijft dan nog of dit sneller is.....

Het slaat natuurlijk ook wel een beetje door tegenwoordig mensen die met 140mm veerweg op de heuvelrug gaan rijden, dat kan. Maar na een ritje wil je toch ook wel ff voelen dat je op een mtb hebt gezeten en niet met hetzelfde gevoel wil afstappen als een woon werk ritje
Plaats reactie