Is dit dan het voortdurend afgedekte nieuwe XC-monster van Trek? Hoeveel veerweg levert dit op aan het achterwiel? Kan niet veel meer dan zo'n 50-60 mm zijn?
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Brambo67 schreef: ↑ma 29 juli 2019, 14:58Is dit dan het voortdurend afgedekte nieuwe XC-monster van Trek? Hoeveel veerweg levert dit op aan het achterwiel? Kan niet veel meer dan zo'n 50-60 mm zijn?
Als ik de leverage ratio inschat zou dat iets van 120mm kunnen zijn...
Mario070 schreef: ↑ma 29 juli 2019, 15:18
Erg jammer dat ze binnen 3 jaar van hun unieke IsoSpeed decoupler af willen....
Die decoupler is ook niet echt logisch op een fully?
Wachten hoe dit gaat lopen.... ik heb ook geen idee en de LBS uit Den Haag waar ik goed contact mee heb is nu iets uit de buurt, om lekker relaxed en uitgebreid te gaan bespreken...
baron062 schreef: ↑ma 29 juli 2019, 17:46
Als ik de leverage ratio inschat zou dat iets van 120mm kunnen zijn...
Hoe bereken je dat dan? Dit is immers 1-op-1; er is geen hefboom effect, ik kan me niet voorstellen dat dit meer is dan enkele, zeg 60, mm's.
Dat er geen rocker gebruikt wordt wil nog niet zeggen dat er geen hefboom effect in zit. Denk aan de verhouding tussen afstand mainpivot-achteras en mainpivot-demper.
Op de Trek site staan geen procaliber 2020
De supercaliber staat er ook niet
Maar de overige 2020 modellen staan d'r wel bij.... en waarom deze twee niet....