Is dit dan de nieuwe Trek Supercaliber?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Mtb1988 schreef: do 22 augustus 2019, 08:24
Stuntman Mike schreef: di 20 augustus 2019, 23:17 Heb zelf nieuws :-D

1. veerweg 60mm

2. weet nog geen exacte specificaties maar dit worden de prijzen. Vanaf de NX versie Bontrager Kovee Elite 30 carbon wielset.

XX1 € 9.999,-
XT: € 6.599,-
GX: € 5.999,-
NX: € 4.499,-

Gewichten zullen niet direct spectaculair zijn tot en met de XT versie denk ik, ook gezien de wielen van bijna 1900 gram.

Het lijkt me wel een hele fijne fiets, het concept spreekt mij wel aan!
Nieuw model en waarschijnlijk hoge ontwikkingskosten of niet, die bedragen zijn niet leuk meer.

Staat bij mij niet in verhouding met de gebruikte onderdelen.
Denk dat wedstrijdrijders meer kijken naar prijs kwaliteit. Ik ga echt niet op een fiets wedstrijden rijden met GX die 6k kost. koop ik lekker de aller dikste Canyon, Radion, Cube etc met asx, carbon wielen, dikste voorvorken etc. Ben niet gek :winkie:
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Dat bedoel ik juist.

Maar de prijs van Trek is voor mij echt een raadsel.

Nieuwste techniek of niet... willen ze deze ontwikkeling in 1 modeljaar terugverdienen met die prijzen?

Denk gewoon dat ze de plank compleet misslaan met die prijzen.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 20:44

Over de prijs twee dingen. Ze zijn stevig echter betaalt vrijwel niemand bij Trek de retailprijs. € 4499,- met een NX groep is niet nix maar je moet natuurlijk niet alleen naar de groep kijken. Het is m.i. een uniek product met een bijzonder frame. Verder is deze afgemonteerd met een setje carbon wielen wat men toch graag ziet. BMC, Specialized en nog een aantal merken zitten ook op dit niveau of erger.

BMC spant wel de kroon:

Afbeelding

GX + Dt Swiss M1700 € 5.999,-
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zo, kan eindelijk die stoffige hoes eraf tijdens de Worldcups.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

I_do schreef: do 22 augustus 2019, 16:00
Brambo67 schreef: wo 21 augustus 2019, 16:35 Misschien denken ze bij Trek wel dat er 'toch' weer ruimte is voor een fiets waar in ons landje ook veel op fietsen namelijk één die wél de scherpe randjes eraf haalt zonder dat je direct 120 mm veerweg nodig hebt. Het valt mij juist op dat ons wordt wijsgemaakt dat we voor 'gewoon' NL toeren bijna een 'trail-fully' nodig hebben. Ik heb naast m'n Spark (RC met met máár 100mm...) nu ook weer een knalharde alu hardtail waarmee ik toch leuk toer op de Drentse singletracks. Wat ik maar zeggen wil; ik denk dat er functioneel gezien veel ruimte is voor een fiets met relatief weinig veerweg en met, naar mijn verwachting, veel laterale stijfheid waar je toch minder snel last krijgt van je rug bijvoorbeeld. De discussie over de prijzen is natuurlijk een andere. Ik vind € 5.999,00 voor GX ook te gek. Twee jaar geleden betaalde ik € 1000 minder voor m'n Spark RC met GX/XO montage en ook carbon en ook premium merk. Ik ben heel benieuwd naar de eerste testen van de fiets.
Je kan het ook omdraaien. Wie maakt een stel trage, te zware, amateurs wijs dat ze een ultralicht racemonster nodig hebben?
Kan je idd! Ik had écht geen carbon Spark RC hoeven kopen met mijn conditie en skills. Net als je geen M3, RS 4 of AMG nofig hebt om van A naar B te gaan. Maar je ziet op de NL snelwegen wél gewone BMW 3-series, Audi A4's en Mercedes C-klasses. En echt veel minder Landrover Defenders, Jeep's etc. Gewoon omdat op een snelweg een gewone auto veel beter rijdt. En die snelwegen hebben we heeeel veel in NL. Je koopt een M3 etc. omdat je het kunt. Net als dat je ook een Defender kunt kopen. Het hoeft alleen niet. Als je het terrein in wilt heb je de Defender nodig. Wat ik zeg is dat er in NL heel weinig MTB routes en tracks zijn waarbij je een Defender nodig hebt....... Ik had waarschijnlijk de perfecte BMW 3 gehad in de vorm van een alu Scott Spark RC met misschien wat lichere wielen. Omdat ik geen écht RS4/M3 geld heb maar wel een Scott Spark RC Pro van carbon kon kopen heb ik dat gedaan. Maar je hebt gelijk; ik ben een trage te zware (nog niet eens) amateur. Overigens denk ik dat Matthieu van der Poel Nino er ook af rijdt op de goedkoopste Canyon Lux met NX afmontage.... Maar da's weer wat anders. Ik sluit mij helemaal bij Aurelius aan; als je veel tracks opzoekt die écht pittig zijn dan is een trailbike of zelfs een enduro het overwegen waard. Voor de rest; vette overkill. Maar uiteraard gun ik ook iedereen zijn plezier. Als je beleving op een enduro op de Utrechtse Heuvelrug beter is als op een XC-fiets; vooral doen! Maar niet zeggen dat het nodig is en dat er een soort van race-mafia is die iedereen op een Lux, Spark RC, Oiz of wat ook wil hebben. Iedereen zijn plezier. En dan liefst tegen lagere prijzen want het stijgt weer de pan uit.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Brambo67 schreef: vr 23 augustus 2019, 09:53
I_do schreef: do 22 augustus 2019, 16:00

Je kan het ook omdraaien. Wie maakt een stel trage, te zware, amateurs wijs dat ze een ultralicht racemonster nodig hebben?
Kan je idd! Ik had écht geen carbon Spark RC hoeven kopen met mijn conditie en skills. Net als je geen M3, RS 4 of AMG nofig hebt om van A naar B te gaan. Maar je ziet op de NL snelwegen wél gewone BMW 3-series, Audi A4's en Mercedes C-klasses. En echt veel minder Landrover Defenders, Jeep's etc. Gewoon omdat op een snelweg een gewone auto veel beter rijdt. En die snelwegen hebben we heeeel veel in NL. Je koopt een M3 etc. omdat je het kunt. Net als dat je ook een Defender kunt kopen. Het hoeft alleen niet. Als je het terrein in wilt heb je de Defender nodig. Wat ik zeg is dat er in NL heel weinig MTB routes en tracks zijn waarbij je een Defender nodig hebt....... Ik had waarschijnlijk de perfecte BMW 3 gehad in de vorm van een alu Scott Spark RC met misschien wat lichere wielen. Omdat ik geen écht RS4/M3 geld heb maar wel een Scott Spark RC Pro van carbon kon kopen heb ik dat gedaan. Maar je hebt gelijk; ik ben een trage te zware (nog niet eens) amateur. Overigens denk ik dat Matthieu van der Poel Nino er ook af rijdt op de goedkoopste Canyon Lux met NX afmontage.... Maar da's weer wat anders. Ik sluit mij helemaal bij Aurelius aan; als je veel tracks opzoekt die écht pittig zijn dan is een trailbike of zelfs een enduro het overwegen waard. Voor de rest; vette overkill. Maar uiteraard gun ik ook iedereen zijn plezier. Als je beleving op een enduro op de Utrechtse Heuvelrug beter is als op een XC-fiets; vooral doen! Maar niet zeggen dat het nodig is en dat er een soort van race-mafia is die iedereen op een Lux, Spark RC, Oiz of wat ook wil hebben. Iedereen zijn plezier. En dan liefst tegen lagere prijzen want het stijgt weer de pan uit.
In jouw vergelijking moet je een XC-racekanon zien als de M3 RS4 of AMG. Wel gaaf, maar je hebt niets aan de voordelen. Een trailbike met bescheiden veerweg is als die normale 3 serie, A4 of Merc. Goedkoper, comfortabeler en nog steeds meer dan snel zat.

Ik snap gewoon niet dat je 10-20 mm meer veerweg als overkill ziet, en een fiets die gemaakt is om mee te racen niet.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Niet mee eens... de +/_ 10kg peperdure racekanon afgemonteerde versie is als de M3 versie.
Maar de gewoner afgemoneerde 11-11,5kg versie met 100-120mm veerweg is een zeer goede snelle 'sportievere' fiets voor langere ritten, alle XC trails, comfortabel en efficiënt. Maar nog wel steeds een BMW 3... alleen geen M3 meer.

Het verschil zit 'm ook niet alleen in dat beetje veerweg natuurlijk.
De geometrie van de trailbike is gewoon nog iets bergafwaarts gerichter, de afmontage is wat degelijker en zwaarder uitgevoerd, om er zwaardere trails mee te kunnen rijden. Maar de vraag is of de gemiddelde rijder uberhaupt wel (vaak) op dat soort trails rijdt/gaat rijden :wink: ... ze rijden wat gemoedelijker en vergevingsgezinder met nog meer reserves en ze bloeien op in zwaarder terrein en met name als het technisch naar beneden gaat.
Een peperdure licht afgemonteerde trailfully zal nog steeds niet als een M3 aan gaan voelen, karakter is gewoon net wat anders. Niks mis mee, maar de vergelijking gaat gewoon niet op.
En de race/marathonfully is nou eenmaal meer gericht op snel en lang kunnen klimmen. Die kun je iets meer veerweg geven, hij zal bergaf nog steeds een wat strakkere hand nodig hebben dan een trailfully.

Gewicht speelt daarbij ook een rol... gewone wat 'zwaardere' XC race/marathonfully... hele lichte peperdure trailfully... qua gewichten kruipt het naar elkaar toe, wat deels voor een op elkaar gelijkend gevoel kan zorgen. Wielset, bandenkeus, is een belangrijke wat dat tunen van het karakter betreft... je kunt een trailfully heel simpel tunen richting XC-gevoel, en een race/marathonfully richting trail-gevoel... Maar het blijven wel verschillende karakters.

Ik denk juist dat veel rijders eerder 'tegengehouden' worden door een zwaardere trailbike, de potentie van de trailbike zelden zullen aanspreken, als ze er vooral op relatief eenvoudige trails (Nl) mee rijden... een lichtere race/marathonfully biedt dan vaak juist voordelen, denk ik. Lichtvoetig, vlot accelereren, erg wendbaar. Maar als je een trailbike echt gebruikt in het terrein waar 'ie voor bedoeld is... steiler en ruigere ondergrond waar je ook meer cm's veerweg nodig hebt om obstakels weg te slikken... of als je groot en zwaar bent en sowieso baat hebt bij een wat zwaardere stijvere stevigere uitvoering, even los van een eventueel benodigde veerweg...

Zelf ben ik klein en licht. Dat brengt het voordeel mee dat je je race/marathonfully makkelijker als een soort trailbike kan gebruiken. Ben je 'gewoon' qua lengte en gewicht, dan kan je makkelijk 2 kanten op. Ben je lang en zwaarder... dan zal een trailbike vaak weer beter bij je kunnen 'passen'...

Volgens mij moet je gewoon kijken wat je 'echt' met een fiets gaat doen. Als je dat inzetbereik helder voor geest hebt dan weet je in categorie je moet gaan rondneuzen. En of het nou een race/marathonbike of trailfully wordt... als het 'karakter' maar bij je past, dan is het toch prima? Eea loopt ergens ook in elkaar over en er valt heel veel te tunen, er is dus aardig wat overlap, afhankelijk van de gekozen afmontages en de precieze geometrieen.

Ik vind dus dat de vergelijking van Brambo wel klopt.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
PaganiProductions

aurelius schreef: zo 25 augustus 2019, 15:35 Niet mee eens... de +/_ 10kg peperdure racekanon afgemonteerde versie is als de M3 versie.
Maar de gewoner afgemoneerde 11-11,5kg versie met 100-120mm veerweg is een zeer goede snelle 'sportievere' fiets voor langere ritten, alle XC trails, comfortabel en efficiënt. Maar nog wel steeds een BMW 3... alleen geen M3 meer.

Het verschil zit 'm ook niet alleen in dat beetje veerweg natuurlijk.
De geometrie van de trailbike is gewoon nog iets bergafwaarts gerichter, de afmontage is wat degelijker en zwaarder uitgevoerd, om er zwaardere trails mee te kunnen rijden. Maar de vraag is of de gemiddelde rijder uberhaupt wel (vaak) op dat soort trails rijdt/gaat rijden :wink: ... ze rijden wat gemoedelijker en vergevingsgezinder met nog meer reserves en ze bloeien op in zwaarder terrein en met name als het technisch naar beneden gaat.
Een peperdure licht afgemonteerde trailfully zal nog steeds niet als een M3 aan gaan voelen, karakter is gewoon net wat anders. Niks mis mee, maar de vergelijking gaat gewoon niet op.
En de race/marathonfully is nou eenmaal meer gericht op snel en lang kunnen klimmen. Die kun je iets meer veerweg geven, hij zal bergaf nog steeds een wat strakkere hand nodig hebben dan een trailfully.

Gewicht speelt daarbij ook een rol... gewone wat 'zwaardere' XC race/marathonfully... hele lichte peperdure trailfully... qua gewichten kruipt het naar elkaar toe, wat deels voor een op elkaar gelijkend gevoel kan zorgen. Wielset, bandenkeus, is een belangrijke wat dat tunen van het karakter betreft... je kunt een trailfully heel simpel tunen richting XC-gevoel, en een race/marathonfully richting trail-gevoel... Maar het blijven wel verschillende karakters.

Ik denk juist dat veel rijders eerder 'tegengehouden' worden door een zwaardere trailbike, de potentie van de trailbike zelden zullen aanspreken, als ze er vooral op relatief eenvoudige trails (Nl) mee rijden... een lichtere race/marathonfully biedt dan vaak juist voordelen, denk ik. Lichtvoetig, vlot accelereren, erg wendbaar. Maar als je een trailbike echt gebruikt in het terrein waar 'ie voor bedoeld is... steiler en ruigere ondergrond waar je ook meer cm's veerweg nodig hebt om obstakels weg te slikken... of als je groot en zwaar bent en sowieso baat hebt bij een wat zwaardere stijvere stevigere uitvoering, even los van een eventueel benodigde veerweg...

Zelf ben ik klein en licht. Dat brengt het voordeel mee dat je je race/marathonfully makkelijker als een soort trailbike kan gebruiken. Ben je 'gewoon' qua lengte en gewicht, dan kan je makkelijk 2 kanten op. Ben je lang en zwaarder... dan zal een trailbike vaak weer beter bij je kunnen 'passen'...

Volgens mij moet je gewoon kijken wat je 'echt' met een fiets gaat doen. Als je dat inzetbereik helder voor geest hebt dan weet je in categorie je moet gaan rondneuzen. En of het nou een race/marathonbike of trailfully wordt... als het 'karakter' maar bij je past, dan is het toch prima? Eea loopt ergens ook in elkaar over en er valt heel veel te tunen, er is dus aardig wat overlap, afhankelijk van de gekozen afmontages en de precieze geometrieen.

Ik vind dus dat de vergelijking van Brambo wel klopt.
Ik neig zelf ook in de toekomst een xc full suspension mtb te gaan maar wel met waarschijnlijk met 120 mm voor en achter.
En waarschijnlijk een alu frame met dropper.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef: zo 25 augustus 2019, 15:35 Niet mee eens... de +/_ 10kg peperdure racekanon afgemonteerde versie is als de M3 versie.
Maar de gewoner afgemoneerde 11-11,5kg versie met 100-120mm veerweg is een zeer goede snelle 'sportievere' fiets voor langere ritten, alle XC trails, comfortabel en efficiënt. Maar nog wel steeds een BMW 3... alleen geen M3 meer.

Het verschil zit 'm ook niet alleen in dat beetje veerweg natuurlijk.
De geometrie van de trailbike is gewoon nog iets bergafwaarts gerichter, de afmontage is wat degelijker en zwaarder uitgevoerd, om er zwaardere trails mee te kunnen rijden. Maar de vraag is of de gemiddelde rijder uberhaupt wel (vaak) op dat soort trails rijdt/gaat rijden :wink: ... ze rijden wat gemoedelijker en vergevingsgezinder met nog meer reserves en ze bloeien op in zwaarder terrein en met name als het technisch naar beneden gaat.
Een peperdure licht afgemonteerde trailfully zal nog steeds niet als een M3 aan gaan voelen, karakter is gewoon net wat anders. Niks mis mee, maar de vergelijking gaat gewoon niet op.
En de race/marathonfully is nou eenmaal meer gericht op snel en lang kunnen klimmen. Die kun je iets meer veerweg geven, hij zal bergaf nog steeds een wat strakkere hand nodig hebben dan een trailfully.

Gewicht speelt daarbij ook een rol... gewone wat 'zwaardere' XC race/marathonfully... hele lichte peperdure trailfully... qua gewichten kruipt het naar elkaar toe, wat deels voor een op elkaar gelijkend gevoel kan zorgen. Wielset, bandenkeus, is een belangrijke wat dat tunen van het karakter betreft... je kunt een trailfully heel simpel tunen richting XC-gevoel, en een race/marathonfully richting trail-gevoel... Maar het blijven wel verschillende karakters.

Ik denk juist dat veel rijders eerder 'tegengehouden' worden door een zwaardere trailbike, de potentie van de trailbike zelden zullen aanspreken, als ze er vooral op relatief eenvoudige trails (Nl) mee rijden... een lichtere race/marathonfully biedt dan vaak juist voordelen, denk ik. Lichtvoetig, vlot accelereren, erg wendbaar. Maar als je een trailbike echt gebruikt in het terrein waar 'ie voor bedoeld is... steiler en ruigere ondergrond waar je ook meer cm's veerweg nodig hebt om obstakels weg te slikken... of als je groot en zwaar bent en sowieso baat hebt bij een wat zwaardere stijvere stevigere uitvoering, even los van een eventueel benodigde veerweg...

Zelf ben ik klein en licht. Dat brengt het voordeel mee dat je je race/marathonfully makkelijker als een soort trailbike kan gebruiken. Ben je 'gewoon' qua lengte en gewicht, dan kan je makkelijk 2 kanten op. Ben je lang en zwaarder... dan zal een trailbike vaak weer beter bij je kunnen 'passen'...

Volgens mij moet je gewoon kijken wat je 'echt' met een fiets gaat doen. Als je dat inzetbereik helder voor geest hebt dan weet je in categorie je moet gaan rondneuzen. En of het nou een race/marathonbike of trailfully wordt... als het 'karakter' maar bij je past, dan is het toch prima? Eea loopt ergens ook in elkaar over en er valt heel veel te tunen, er is dus aardig wat overlap, afhankelijk van de gekozen afmontages en de precieze geometrieen.

Ik vind dus dat de vergelijking van Brambo wel klopt.
Echt, de fantastische uitleg is om het voor jezelf te rechtvaardigen. Want voor jou werkt het omdat je en goed getraind bent en een technisch goede rijder bent.


Maar je uitleg blijft van geen kant kloppen.


Je kunt een racefully niet zo tunen dat 'ie aan gaat voelen als een trailbike. Dan moet je andere kantelnokken gaan monteren, dan moet je de demper open gaan schroeven. Je hebt in feite de keuze tussen 'circuit' en 'straat'. En 'straat' bij een M3 is voor 90% van de rijders nog steeds knalhard.

Een trailbike kun je inderdaad wel wat stugger afstellen, maar dat gaat absoluut ten koste van de functie.


Het 'karakter' van een trailbike is gemaakt voor de rijder die niet perse wil presteren. Misschien best wel wil doorrijden, maar het is geen wedstrijd- of Strava-knaller.
Een xc-bike is wat 'karakter' wel gemaakt om een razendsnel gevoel te geven.
En dat 'karakter' betreft dus de afstelling/geometrie van de vering. Maar ook de geometrie/stuurgedrag van de fiets. En in principe ook de houding op de fiets.

Het is zo simpel, maar je blijft het verdraaien... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lars, om enkele woorden van je te quoten, ik 'verdraai' niks, 'ik rechtvaardig niks voor mezelf'.
Je haalt dingen selectief uit mijn verhaal, terwijl de strekking van mijn verhaal eigenlijk gelijk is aan de strekking van jouw verhaal.

Als je goed, echt goed, leest (maar daar geef je dus geen blijk van...), dan lees je juist dat ik schrijf dat de karakters blijven verschillen.
Je kunt van de ene bike niet de andere maken, van de race/marathonfully geen trailfully, en van de trailfully geen race/marathonfully.
Door te tunen ga je hoogstens de richting op van de andere categorie bike... om het even welke dat nu is, maar dat karakterverschil blijft gewoon. Dat is de boodschap die ik gaf.
Lees nog maar eens...

Strekking van onze beide verhalen is gelijk wat dat betreft...
Goed lezen, goed interpreteren, goed quoten, dingen niet uit hun verband 'rukken', niet selectief gebruiken/misbruiken, zorgvuldig antwoorden.

Meer hoef ik er niet over te zeggen, back on topic wat mij betreft :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Bike's overlappen elkaar toch :-? ik weet dan ook niet beter, je bekijkt een merk en de modellen en het merk geeft zelf aan welk model in het ander model loopt :-D dus dat betekend dat je op z'n minst toch één kant op kunt tunen :-q lijkt mij :wink:
Ik heb eigenlijk niets hiervoor gelezen :D ....waar ging het eigenlijk precies over :-{ :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Over een fiets met een sok en wat er onder die sok zit :winkie: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ahhh....okee duidelijk nu :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

En wat opvalt is dat de geometrie zich ook nogal ontwikkelt, en ook de componenten.

Een bike die we nu race fully noemen zou een paar jaar geleden nog als stevige trailbike gezien worden.
Stuurhoek 68gr, 25mm velgen, 72cm stuur, zelfs droppers al gezien op Lenzerheide WC.

Iets langer doorrijden en je trailbike past vanzelf in de XC race rubriek :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding
Plaats reactie