Is dit dan de nieuwe Trek Supercaliber?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik ben heel benieuwd hoe lang zo’n glijlager mee gaat. Dat moet alle torsiekrachten van het achterwiel opvangen. Verder is het wel gaaf dat er geen linkage is tussen achteras en demper. Ben benieuwd of we dat komende jaren ook gaan zien bij fietsen met meer veerweg.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Veerweg demper slechts 6cm, max 2,2" bandbreedte, agressieve XC-hoeken, 'wel' plek voor 2 bidonhouders.
Da's wel een hele echte hardcore racebike, iets 'voor specialisten'. Valt wel mooi tussen de Procaliber en de nieuwe 120mm Top Fuel in. Benieuwd naar de uitgebreidere reviews.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

4500 euro voor een fietsje met een Reba, Sram NX, Deore remmen, het wordt steeds triester. Carbon wielen, dat dan weer wel.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Biker67 schreef: do 5 september 2019, 20:37 4500 euro voor een fietsje met een Reba, Sram NX, Deore remmen, het wordt steeds triester. Carbon wielen, dat dan weer wel.
Yep. En het wordt er voor neergelegd.
It never gets easier, you just go faster.
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Ik vond Neff niet zo geweldig dit jaar op haar nieuwe fiets, ik geloof niet dat ze minder trainde dan vorig jaar. De fiets is gewoon niet zo geweldig als Trek het wilt lijken.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hier nog wat mooie foto's.
Ik vind het een hele mooie fiets :)

https://www.fiets.nl/2019/09/05/nieuw-t ... -of-fully/
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Biker67 schreef: do 5 september 2019, 20:37 4500 euro voor een fietsje met een Reba, Sram NX, Deore remmen, het wordt steeds triester. Carbon wielen, dat dan weer wel.
Dat zijn adviesprijzen.
Als je dat betaald ben je gek
Ride like you stole it
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ja, hoe mooi 'ie misschien ook is en hoe goed 'ie misschien ook rijdt, dat is echt over de top. Hij is wel weer uniek in zijn soort, met dit veersysteem.
Ik rijd op 'het modelletje vd Poel' voor dezelfde prijs, maar dan met 110mm Fox 34, XTR schakelgroep, XT remmen, DT 1250 carbonnen wielset en een dropper... gewicht misschien zelfs nog wat minder dan de Trek. Het kan dus ook anders... Al is dat natuurlijk weer het andere uiterste.
Maar Trek is niet de enige die fietsen van dit soort prijzen hier en daar zo magertjes (dat klinkt nog best aardig) afmonteert.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

11.75 kg voor de 9.7
11.04 kg voor de 9.8
9.84 kg voor de 9.9
9.96 kg voor de 9.9 axs
Volgens de site van 12togo biking
Niet echt super licht.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

At1 schreef: vr 6 september 2019, 08:23 11.75 kg voor de 9.7
11.04 kg voor de 9.8
9.84 kg voor de 9.9
9.96 kg voor de 9.9 axs
Volgens de site van 12togo biking
Niet echt super licht.
Ho ho.. MET binnenband he :bier:
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Je kan er over zeggen wat je wil maar het is inderdaad een pracht van een ding! :bier:
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gravelmarc schreef: vr 6 september 2019, 07:41
Biker67 schreef: do 5 september 2019, 20:37 4500 euro voor een fietsje met een Reba, Sram NX, Deore remmen, het wordt steeds triester. Carbon wielen, dat dan weer wel.
Dat zijn adviesprijzen.
Als je dat betaald ben je gek
Dat klopt, bij de LBS is daar allerlei ruimte voor onderhandeling, en de internetters zullen er ook een stuk vanaf halen. Maar dan nog.. er moet wel erg veel van die prijs af om die afmontage goed te praten. Hoewel het gros van de boswielrenners dat verschil niet zal merken :wink:
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Martinezz schreef: do 5 september 2019, 23:55 Ik vond Neff niet zo geweldig dit jaar op haar nieuwe fiets, ik geloof niet dat ze minder trainde dan vorig jaar. De fiets is gewoon niet zo geweldig als Trek het wilt lijken.
Veel te kort door de bocht. Dat Neff niet wint komt omdat Neff minder fietst en de anderen beter. Als Neff niet happy zou zijn met haar nieuwe fiets had er vast wel een 'oude' Top Fuel gestaan. Het is misschien een beetje mijn stokpaardje maar zolang ik nog steeds mannen en vrouwen (Terpstra) goed zie presteren op hardtails op XC-rondjes die meer op downhill lijken, is er plek voor XC-fullies. We kunnen de Supercaliber pas beoordelen nadat deze langdurig gebruikt wordt in het wereldbekercircuit en op andere 'rondjes'. Alle toppers zouden ook kunnen winnen op andere fietsen. Dat wij hier zo over bezijg zijn met z'n allen is het ware doel van de fabrikanten. Ik werk zelf in de productie-industrie en kan je zeggen dat innovatie vooral is om te blijven verkopen. Wij bestaan niet omdat we denken dat onze nieuwe producten steeds wereldschokkend beter zijn dan het vorige. De Lux van VdP lijkt bijvoorbeel met z'n korte reach en steile balhoofdhoek op de voorganger van de vorige Top Fuel... en toch wint VdP. Die zou waarschijnlijk ook op een bakfiets winnen ;-)

On topic; ik geloof wel in het concept van het verbeteren van de laterale stijfheid van deze constructie. Voor NL lijkt het me een heerlijke fiets om mee over de bospaden te raggen en niet uit het zadel te hoeven bij een wortelpad of bij remkuilen. Nu ik zelf de laatste tijd weer vaker op een hardtail zit kan ik één ding met zekerheid zeggen; ik wordt absoluut minder snel moe op m'n Spark RC. Daardoor haal ik een beter gemiddelde en blijf scherper. Als je echter écht fit en afgetraind bent dan kan een hardtail weer beter zijn. Zelf ga ik, als ik de kans krijg, zeker een proefrit maken op deze Supercaliber.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Plaats reactie