2020 Specialized Epic Hardtail

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Meegs schreef: vr 27 september 2019, 14:41 Als dat zo zou zijn, waarom staat er dan een kantoor van Specialized in 's-Heerenberg?
En hebben ze zelfs 3 vacatures om er te werken :bier:
https://www.specialized.com/nl/nl/careers
Bij All location even 's-Heerenberg opzoeken et voila :-q
De winstmarges laten dit toch gemakkelijk toe.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Pfff we moeten nog eens 2 weken wachten. :evil:
Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 20:44

En? Binnen, ervaringen?
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Eventjes niet meer op het forum geweest.
De levertijd werd weer uitgesteld door Specialized en het was nog maar de vraag of mijn fiets in de levering zou zitten. uiteindelijk heb ik de fiets 8 november gekregen. De dealer was ook niet erg vrolijk dat het constant werd uitgesteld en heeft er steeds achteraan gezeten.
De fiets bevalt erg goed, de wielen waren wel even wennen. Ik kwam van standaard alu wielen af en nu naar carbon wielen is wel een flinke stap qua comfort.
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

PaganiProductions schreef: ma 26 augustus 2019, 09:09 Ik vraag me wat voor gewicht het frame aankan voordat het krak zegt.
stel je zou 110 kg ofzo wegen.
Geen probleem. bij de atb club waar ik bij zit rijdt ook iemand 105+ kg op een carbon epic ht. Velgen en zadelpen zijn al meerdere malen stuk gegaan maar het (2018) frame blijft heel.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Deempje98 schreef: vr 20 december 2019, 20:32 Eventjes niet meer op het forum geweest.
De levertijd werd weer uitgesteld door Specialized en het was nog maar de vraag of mijn fiets in de levering zou zitten. uiteindelijk heb ik de fiets 8 november gekregen. De dealer was ook niet erg vrolijk dat het constant werd uitgesteld en heeft er steeds achteraan gezeten.
De fiets bevalt erg goed, de wielen waren wel even wennen. Ik kwam van standaard alu wielen af en nu naar carbon wielen is wel een flinke stap qua comfort.
Vertel mij eens, wat er dan "comfortabeler" is aan carbon verlgen ?
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Pollekes schreef: ma 30 december 2019, 19:47
Deempje98 schreef: vr 20 december 2019, 20:32 Eventjes niet meer op het forum geweest.
De levertijd werd weer uitgesteld door Specialized en het was nog maar de vraag of mijn fiets in de levering zou zitten. uiteindelijk heb ik de fiets 8 november gekregen. De dealer was ook niet erg vrolijk dat het constant werd uitgesteld en heeft er steeds achteraan gezeten.
De fiets bevalt erg goed, de wielen waren wel even wennen. Ik kwam van standaard alu wielen af en nu naar carbon wielen is wel een flinke stap qua comfort.
Vertel mij eens, wat er dan "comfortabeler" is aan carbon verlgen ?
Misschien bedoelt hij een flinke stap achteruit. Dat zou wel logisch zijn.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Leuke fietsen, maar ver boven wat ik uit zou willen en kunnen geven.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Pollekes schreef: ma 30 december 2019, 19:47
Deempje98 schreef: vr 20 december 2019, 20:32 Eventjes niet meer op het forum geweest.
De levertijd werd weer uitgesteld door Specialized en het was nog maar de vraag of mijn fiets in de levering zou zitten. uiteindelijk heb ik de fiets 8 november gekregen. De dealer was ook niet erg vrolijk dat het constant werd uitgesteld en heeft er steeds achteraan gezeten.
De fiets bevalt erg goed, de wielen waren wel even wennen. Ik kwam van standaard alu wielen af en nu naar carbon wielen is wel een flinke stap qua comfort.
Vertel mij eens, wat er dan "comfortabeler" is aan carbon verlgen ?
Naar mijn gevoel heb ik meer grip en rollen mijn banden minder in de bochten weg (als je met zachte banden rijdt) tegenover de standaard alu wielen van Specialized.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Deempje98 schreef: di 31 december 2019, 16:42
Pollekes schreef: ma 30 december 2019, 19:47Vertel mij eens, wat er dan "comfortabeler" is aan carbon verlgen ?
Naar mijn gevoel heb ik meer grip en rollen mijn banden minder in de bochten weg (als je met zachte banden rijdt) tegenover de standaard alu wielen van Specialized.
Meer grip en minder rollen in bochten wordt vaak aan bredere velgen toegeschreven.
Zijn de Carbon velgen soms breder vergeleken met de alu velgen?

Kan ook zijn dat ze “hookless” zijn uitgevoerd waardoor ze de wangen minder knijpen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

De alu velgen waren 21mm binnen breedte en de carbon velgen nu zijn 25mm binnen breedte. Dit zal dus dan het verschil kunnen maken?
PaganiProductions

Ze hebben ook deze versie erbij een Ultralight versie
https://www.specialized.com/nl/nl/s-wor ... 133-171138
de lynx
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: di 4 april 2006, 20:58

Net anderhalf jaar op het 2019 model gereden. De comp. Een raket en messcherp sturen. Fantastische fiets. Weeg net geen 90 kilootjes.
Een echte aanrader als je blij wordt van snelheid en wendbaarheid.
On topic-het 2020 model heeft geen press fit bb meer en een betere diameter zadelpen. Helemaal top dus
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

De chisel is toch eigenlijk de vervanger van de epic alu hardtail, zijn die frames van de 2020 modellen dan het zelfde qua geometrie? Heb zelf een chisel expert uit 2018 en denk dat hij prijs kwaliteit heel goed is en met wat aanpassing nu niet veel onder doet dan de veel duurdere epics op de sworks na dan.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Ik snap alleen nog steeds niet dat je voor een fiets van 4000 a 5000 euro een afmontage krijgt waar je van gaat huilen. Je betaald zoveel geld voor een fiets waar geen top materiaal op zit.

Dat zie je bij erg veel merken.
#Skraleanjers
Plaats reactie