Specialized ANGi crash sensor

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Jamis Diablo schreef: di 20 augustus 2019, 11:40 Bij gaat die af als mijn Garmin 2 minuten niet horizontaal ligt en werkt prima.
Is wel een vrij nieuwe, misschien wordt ie later gevoeliger ofzo.
Dit is met mijn 530, ik heb de Garmin net en het stond dus nog aan maar op 820 was het hetzelfde verhaal, :ze bleven komen (tot ik het uitzette)
Afbeelding

Dit is dus puur remmen op een ietswat rotsachtig pad. Op wat smoothere singletrack ging het wel goed maar ook remkuilen op de UHR triggeren de Garmin bij mij. Zou de positie van m'n Garmin (topcap mount) iets uit kunnen maken t.o.v. bijvoorbeeld handlebar?

Ben wel benieuwd of het in een helm betrouwbaarder is. Het idee van een crash sensor bevalt me goed namelijk.. jammer dat ik het nu in Garmin uit zet terwijl het voor rustigere rondjes waarschijnlijk wel weer nuttig is.
Waar woke is, is vuur
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik heb livetrack altijd aan staan, kunnen ze thuis iig zien waar ik ben.
Via Whatsapp kan dat ook onder de paperclip locatie ( ik merkte afgelopen week dat bijna niemand dat weet)

Handig ook als je een keer moet worden opgehaald hoef je niet uit te leggen waar je staat, kan je via maps meteen navigeren.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Dat laatste werkt niet als je gevallen bent en niet meer bij positieven
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Michel.nl schreef: di 20 augustus 2019, 21:55 Dat laatste werkt niet als je gevallen bent en niet meer bij positieven
Aanzetten voor je weggaat, je kunt het voor een ingestelde tijd ingeschakeld houden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Michel, relax.
Mensen gaan dood, of ze nu op een mtb rijden, of op het trottoir wandelen.
Ik gok dat de meeste mensen in bed doodgaan (cijfers?) dus op de mtb zit je redelijk veilig.

(Ja, ik ben nog van voor de mobiele telefoon en van voor de veiligheidsriem.
Ik ben als kind ook in de auto vervoerd zonder maxicosy of kinderzitje en mijn ouders rookten)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MTinusB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 10:34
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Mijn edge 820 was er steevast van overtuigd dat ik languit op de grond lag..... Functie ook maar uitgezet.

Nu rijd ik met de "road id" app. Wel iphone altijd aan maar dat was met de edge ook zo.

Werkt prima alleen niet vergeten even op "pauze" te zetten als je besluit een krentenbolletje te eten; vrouwlief na 5 minuten aan het bellen of alles oké is :x
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ik lees hier in dit topic al vaker 'dan moet je wel je telefoon aan hebben' of iets van die strekking. ....is er dan sowieso nog iemand die zijn telefoon uit heeft staan tijdens het rijden? OK het is een optie als je ff een lekker rustig ritje wil, maar voor je vindbaarheid is dat natuurlijk minder bevorderlijk. 8)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 21 augustus 2019, 00:34 Michel, relax.
Mensen gaan dood, of ze nu op een mtb rijden, of op het trottoir wandelen.
Ik gok dat de meeste mensen in bed doodgaan (cijfers?) dus op de mtb zit je redelijk veilig.

(Ja, ik ben nog van voor de mobiele telefoon en van voor de veiligheidsriem.
Ik ben als kind ook in de auto vervoerd zonder maxicosy of kinderzitje en mijn ouders rookten)
Haha ouwe, het is een wonder dat we nog zo oud zijn geworden denk je soms
Tot 's avonds laat in het bos grote schansen bouwen, geen helm, geen telefoon. Maanden op reis door afgelegen gebieden waar je hooguit eens in de 6 weken met een krakend collect call lijntje het thuisfront kon vertellen dat je nog niet dood was.
En ja, als je de bergen in gaat is dat vaak nog steeds zo, vrijheid en avontuur brengt risco's mee. Ik heb genoeg ellendige situaties meegemaakt in afgelegen gebieden en die zijn gelukkig allemaal redelijk goed afgelopen maar het had ook heel anders kunnen gaan soms. Het lot heb je niet altijd helemaal in de hand.

Reed laatst met iemand die een app had die zijn vrouw waarschuwde als hij meer dan twee minuten niet bewoog :-{ ...... dat signaal neemt zij dus nu al niet meer serieus. Ik laat thuis bijna altijd wel weten waar ik ongeveer ga biken (veel alleen) en geef aan even een goede vriend te bellen als ik voor het donker niet terug ben. Verder heb ik alleen een rescue blanket en telefoon bij me.
Met een gebroken sleutelbeen, schouder etc kom je vaak nog prima zelf thuis. Wordt het erger dan moet je wachten op hulp als je geen bereik of telefoon hebt. De kans is klein en ik wil me daar (nog)niet door laten beperken.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

*off topic* ik zit in de telecom en weet dat er vlekken in Nederland zijn, die niet rendabel zijn om een mast te plaatsen.
Aangezien aanleg overgelaten wordt aan marktpartijen, kan niemand verplicht worden tot zo'n investering...

Rayb81 schreef: di 20 augustus 2019, 01:09 In een klein landje als NL mag je er toch vanuit gaan dat je overal bereik kunt hebben.
Hier zijn geen moeilijke bergpassen etc zoals in het buitenland.
Maar misschien is het wat te optimistisch gedacht als techneut zijnde.

Ik heb het trouwens niet eens over internet, maar over het vertrouwde GSM netwerk.

Ik heb trouwens ook weleens gedacht aan een satelliet telefoon, maar die zijn erg prijzig.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

sjezer schreef: wo 21 augustus 2019, 13:19 *off topic* ik zit in de telecom en weet dat er vlekken in Nederland zijn, die niet rendabel zijn om een mast te plaatsen.
Aangezien aanleg overgelaten wordt aan marktpartijen, kan niemand verplicht worden tot zo'n investering...

Rayb81 schreef: di 20 augustus 2019, 01:09 In een klein landje als NL mag je er toch vanuit gaan dat je overal bereik kunt hebben.
Hier zijn geen moeilijke bergpassen etc zoals in het buitenland.
Maar misschien is het wat te optimistisch gedacht als techneut zijnde.

Ik heb het trouwens niet eens over internet, maar over het vertrouwde GSM netwerk.

Ik heb trouwens ook weleens gedacht aan een satelliet telefoon, maar die zijn erg prijzig.
Klopt, extra C2000 masten worden wel vaak geplaatst door (lokale) overheid. Ook in Schoorl staat een C2000 mast in SBB gebied (Paardeweide)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Ook ik ben 50+er en heb de niet telefoon en beginnende mobile telefoon tijdperken mee gemaakt. En ja ik weet dat je bepaalde gebieden risico's loopt en die bewust neemt of niet.

Maar daarnaast ben ik ook EHBOer en burger hulpverlener. Dus ik neem het iets serieuzer dan de gemiddelde persoon.

Ieder moet het ook voor zich weten wat wel en niet gebruikt wordt. Ik heb deze angi bij de helm gekregen en ben er eerst tevreden mee.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Prima toch!!! Ik denk dat dit soort producten (zoals zo vaak) in de praktijk getest worden door early adapters en door de tijd heen vanzelf verbeterd worden. In dat opzicht verdien je een lintje.

Je merkt dit ook vaak met Garmin, firmware die gaandeweg verbeterd wordt.

Michel.nl schreef: wo 21 augustus 2019, 14:24 Ook ik ben 50+er en heb de niet telefoon en beginnende mobile telefoon tijdperken mee gemaakt. En ja ik weet dat je bepaalde gebieden risico's loopt en die bewust neemt of niet.

Maar daarnaast ben ik ook EHBOer en burger hulpverlener. Dus ik neem het iets serieuzer dan de gemiddelde persoon.

Ieder moet het ook voor zich weten wat wel en niet gebruikt wordt. Ik heb deze angi bij de helm gekregen en ben er eerst tevreden mee.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Natuurlijk wil je niet teveel nadenken bij dit soort enge dingen, maar afdoen met "vroeger hadden we dit niet dus gebruik ik het nu ook niet." is echt de grootste dooddoener.
Vroeger was er ook geen MTB forum, airbag, autogordel, internet, vering op de fiets, etc. Dat gebruiken we ook allemaal. De technologie wordt beter en daar halen we allemaal voordeel uit.
Je bent niet verplicht om dit soort sensoren en systemen te gebruiken, maar het heeft zeker wel voordelen mits het goed uitgevoerd is. Wanneer dit soort dingen betaalbaar worden zal ik het zeker gaan gebruiken, tot dan toe laat ik locatie delen op WhatsApp aan staan, en weet mijn vrouw dat ze elke 1 a 1.5 uureen berichtje kan verwachten. Komt dat niet, dan belt ze wel. Ik neem misschien niet direct op, maar als ik hem na 2 of 3 keer overgaan wegdruk weet ze ook dat het OK is.

De systemen zoals hier beschreven zullen steeds meer gaan komen, zowel op de fiets als in de auto. Ik kan er alleen maar enthousiast van worden.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Benji83 schreef: wo 21 augustus 2019, 22:55 Natuurlijk wil je niet teveel nadenken bij dit soort enge dingen, maar afdoen met "vroeger hadden we dit niet dus gebruik ik het nu ook niet." is echt de grootste dooddoener.
Vroeger was er ook geen MTB forum, airbag, autogordel, internet, vering op de fiets, etc. Dat gebruiken we ook allemaal. De technologie wordt beter en daar halen we allemaal voordeel uit.
Je bent niet verplicht om dit soort sensoren en systemen te gebruiken, maar het heeft zeker wel voordelen mits het goed uitgevoerd is. Wanneer dit soort dingen betaalbaar worden zal ik het zeker gaan gebruiken, tot dan toe laat ik locatie delen op WhatsApp aan staan, en weet mijn vrouw dat ze elke 1 a 1.5 uureen berichtje kan verwachten. Komt dat niet, dan belt ze wel. Ik neem misschien niet direct op, maar als ik hem na 2 of 3 keer overgaan wegdruk weet ze ook dat het OK is.

De systemen zoals hier beschreven zullen steeds meer gaan komen, zowel op de fiets als in de auto. Ik kan er alleen maar enthousiast van worden.
Als je goed had gelezen had je gezien dat het niet gaat over het wel of niet gebruiken van dit soort techniek, het gaat erom dat je je niet wilt laten tegenhouden om dingen te doen die vroeger heel normaal waren (ergens fietsen zonder telefoonbereik) en dat dat door sommigen nu wordt gezien als té onveilig.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Michel.nl schreef: wo 21 augustus 2019, 14:24 Ook ik ben 50+er en heb de niet telefoon en beginnende mobile telefoon tijdperken mee gemaakt. En ja ik weet dat je bepaalde gebieden risico's loopt en die bewust neemt of niet.

Maar daarnaast ben ik ook EHBOer en burger hulpverlener. Dus ik neem het iets serieuzer dan de gemiddelde persoon.

Ieder moet het ook voor zich weten wat wel en niet gebruikt wordt. Ik heb deze angi bij de helm gekregen en ben er eerst tevreden mee.
Ik ben ook BHV'er en EHBO'er dat heeft verder niets te maken met iets "serieus" te nemen toch?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie