Dit las ik net op Velozine en vreemd genoeg hier nog niet dus vandaar maar het linkje:
https://www.velozine.nl/2019/08/20/rad1 ... fabrikant/
https://www.rad15.bike/ is een Nederlandse velgbouwer die zowel ontwikkelt als bouwt in NL. Vet!
Nieuw Nederlands velgenmerk erbij! RAD15
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Lars had deze vorige jaar al op zijn Banshee en Surivida ook op een zelfbouw.
En volgens mij is Lars betrokken bij dit bedrijf.
En volgens mij is Lars betrokken bij dit bedrijf.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Top, support local
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Dat dus! Koopt Nederlandsche waar.
Maar ik heb inderdaad het geluk dat ik al een paar maanden met mijn dikke lijf op de 24mm preproductie velgen mag rijden. Aangekleed zit ik boven de rijderslimiet en heb daar tot dusver niks van gemerkt. (Sterker nog, had geen idee dat er een limiet op zat )
Heb ze naast Velocities, Arch Mk3 en DTs gebruikt en merk weinig verschil, zijn mooi stijf en nog steeds rond en recht. Enige minpuntje is de beperkte breedte, maar er komt een 30mm set aan voor mijn nieuwe patientZERO en dan gaan de 24mms ws naar de gravelbike, daar lijken ze me ideaal voor.
Maar ik heb inderdaad het geluk dat ik al een paar maanden met mijn dikke lijf op de 24mm preproductie velgen mag rijden. Aangekleed zit ik boven de rijderslimiet en heb daar tot dusver niks van gemerkt. (Sterker nog, had geen idee dat er een limiet op zat )
Heb ze naast Velocities, Arch Mk3 en DTs gebruikt en merk weinig verschil, zijn mooi stijf en nog steeds rond en recht. Enige minpuntje is de beperkte breedte, maar er komt een 30mm set aan voor mijn nieuwe patientZERO en dan gaan de 24mms ws naar de gravelbike, daar lijken ze me ideaal voor.
- Herman de Biker
- Extreme Biker
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
- Mijn mountainbike: staal
Ik zit ruim onder het gewichtslimiet maar heb met de Ozone30 al wel wat stevige rondjes gereden.. o.a. op de Willingen DH track aardig aan de gashendel gedraaid en daar heeft het voorwiel een behoorlijke klap gehad(doorgeslagen op een steen) wat heel akelig klonk maar heb niks aan het wiel kunnen ontdekken. Ze kunnen dus tegen een stootje
Achter zit er een liner in dus die klappen tellen niet
Achter zit er een liner in dus die klappen tellen niet
'BUILT not Bought '
Ik wist vrij vanaf het begin wat er ging gebeuren en heb een heel aantal testwieltjes gebouwd voor het merk! En heb daarvoor wat jongens benaderd voor wat testspul inderdaad.Jamis Diablo schreef: ↑di 20 augustus 2019, 23:39 Lars had deze vorige jaar al op zijn Banshee en Surivida ook op een zelfbouw.
En volgens mij is Lars betrokken bij dit bedrijf.
Over die gewichtslimiet staat nog een duidelijk verhaal onder 'Tech-center': https://www.rad15.bike/tech-center
Misschien dat de stijfheid van de smalle versie bij een 100 kg rijder en een 100 mm naaf (in tegenstelling tot 110 Boost) gaat tegen vallen, maar mijn inschatting is dat ook een 100 kg die lomp rijdt er niet doorheen gaat zakken. Alleen moet je als 100 kg rijder geen 430 gram velg willen. Vanwege de stijfheid. En ook omdat je een bredere band zou moeten rijden. Ik zal eens opperen dat ze die link naar de uitleg ook bij het max. gewicht zetten.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Je begint in jezelf te pratenLars TB schreef: ↑wo 21 augustus 2019, 17:51Ik wist vrij vanaf het begin wat er ging gebeuren en heb een heel aantal testwieltjes gebouwd voor het merk! En heb daarvoor wat jongens benaderd voor wat testspul inderdaad.Jamis Diablo schreef: ↑di 20 augustus 2019, 23:39 Lars had deze vorige jaar al op zijn Banshee en Surivida ook op een zelfbouw.
En volgens mij is Lars betrokken bij dit bedrijf.
Over die gewichtslimiet staat nog een duidelijk verhaal onder 'Tech-center': https://www.rad15.bike/tech-center
Misschien dat de stijfheid van de smalle versie bij een 100 kg rijder en een 100 mm naaf (in tegenstelling tot 110 Boost) gaat tegen vallen, maar mijn inschatting is dat ook een 100 kg die lomp rijdt er niet doorheen gaat zakken. Alleen moet je als 100 kg rijder geen 430 gram velg willen. Vanwege de stijfheid. En ook omdat je een bredere band zou moeten rijden. Ik zal eens opperen dat ze die link naar de uitleg ook bij het max. gewicht zetten.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Ach, ik wil het ook niet al te interessant maken dat ik er wat bij betrokken ben... . Je valt eens ergens binnen, zeg maar. Ze zijn niet van plan om trailbikes te gaan maken, dus uiteindelijk gaat het eigenlijk nergens over
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"