Nieuw Nederlands velgenmerk erbij! RAD15

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ook maar een setje besteld. Ben benieuwd!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

baron062 schreef: do 7 november 2019, 21:34 Ook maar een setje besteld. Ben benieuwd!
Je naven liggen hier nog :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Een setje wielen met de Ozone30 voor mezelf gebouwd, met rode Hope naven en rode nippels.

Past perfect in de Niner Air9:

Afbeelding

Afbeelding

Banden vallen lekker breed (Mavic Quest Pro voor en RaRa 2,4 achter)
Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ziet er gaaf uit. Wat weegt nou zo’n setje? Gewoon ter vergelijk met bijv stan no tubes crest boost setje met mk3?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hanjovdberg schreef: ma 18 november 2019, 00:49 Ziet er gaaf uit. Wat weegt nou zo’n setje? Gewoon ter vergelijk met bijv stan no tubes crest boost setje met mk3?
Met de Ozone24 80 gram meer (40 per velg) dan een zelfde setje en de bredere Ozone30 (30 mm intern...) is 120 gram per velg zwaarder, maar een gelijk gewicht als de Flow Mk3.
(met Hope naven en alu nippels en de 30 mm velg kom ik op 1920 gram voor een set)

Echter: door de dikkere bodem zouden de RAD15's minder (niet!) moeten gaan scheuren... .


www.rad15.bike
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ben in de markt voor een nieuwe achtervelg.
Welke scheuren wel?
Dan kan ik die doorstrepen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Eigenlijk alleen de Notubes. Maar dat kun je ook aan 'lichtgewicht' wijten. Als je 70 kg bent en een goede wielbouwer hebt, dan heb je aan een Arch Mk3 een mooie velg.


Een 600 gram DT, Spank of Ryde zal niet snel scheuren.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In mn boodschappenfiets zit een Arch mk3 in het voorwiel :-{
Maar niet te wild doen dan...

Ryde heeft te snel platte kanten, Spank maar eens bekijken. Flow mk3 is wel van onbesproken gedrag?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Waarom geen RAD15?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef: ma 18 november 2019, 14:26 Waarom geen RAD15?
Het ging er om welke ik kan afstrepen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 18 november 2019, 14:15 Flow mk3 is wel van onbesproken gedrag?
Volgens mij is dat ook een Notubes... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Yep, maar Michiel ging door op de Arch, ik was dus in verwarring gebracht.
Maar de Notubes mk3 modellen zijn dus ongeschikt voor iemand die toch wel 2 jaar met zn wielset wil rijden .?.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 18 november 2019, 21:35 Maar de Notubes mk3 modellen zijn dus ongeschikt voor iemand die toch wel 2 jaar met zn wielset wil rijden .?.
Mits je 70 kg bent moet het wel lukken.

Wil je binnen Notubes blijven:
https://www.notubes.com/flow-ex3-rims

Ook een 600 gram + uitvoering.


Maar die Ozone velgen zijn dus net wat dikker op de bodem om het scheuren op de nippels te voorkomen.

Verder moet je inschatten hoe jouw terrein is. Iedere lichtere velg zal op een rotsachtige ondergrond kwetsbaarder zijn. Aan de andere kant heb ik er inmiddels 10 dagen bikepark mee gereden (geen insert of dh-band!), van flowtrails tot flinke rots- en wortelpartijen en slechts 1 deuk.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

hanjovdberg schreef: ma 18 november 2019, 00:49 Ziet er gaaf uit. Wat weegt nou zo’n setje? Gewoon ter vergelijk met bijv stan no tubes crest boost setje met mk3?
Wat Lars noemt: de velg is meer Flow qua vergelijking. Voordeel van deze velgen is het verbreede randje waardoor stootlekken minder snel voor zullen komen en de band lijkt ook beter ondersteund. Deze set is behoorlijk bomb-proof. Hooguit de alu nippels zijn wat kwetsbaarder, Maar zolang je ze uit de pekel houd gaat dat ook goed imho.

Heb ook al eens een keer een gescheurde Crest terug gekregen. Die werd overigens zonder veel poespas binnen 2 dagen vervangen.

De RAD15 velgen bouwen ook erg gemakkelijk.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 18 november 2019, 22:13
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 18 november 2019, 21:35 Maar de Notubes mk3 modellen zijn dus ongeschikt voor iemand die toch wel 2 jaar met zn wielset wil rijden .?.
Mits je 70 kg bent moet het wel lukken.

Wil je binnen Notubes blijven:
https://www.notubes.com/flow-ex3-rims

Ook een 600 gram + uitvoering.


Maar die Ozone velgen zijn dus net wat dikker op de bodem om het scheuren op de nippels te voorkomen.

Verder moet je inschatten hoe jouw terrein is. Iedere lichtere velg zal op een rotsachtige ondergrond kwetsbaarder zijn. Aan de andere kant heb ik er inmiddels 10 dagen bikepark mee gereden (geen insert of dh-band!), van flowtrails tot flinke rots- en wortelpartijen en slechts 1 deuk.
Ik heb nu in een paar fietsen de Flow EX, de vorige dus.
(en zolang gaan ze dus al mee)
De simpele keuze zou dan Flow mk3 zijn, maar als ik de doorsnede bekijk vraag ik me al af of die wel net zo stevig/degelijk is als de EX.
Nu dus Rad15, maar als die maar niet teveel op de Rydes lijken.
Daar reed ik vrij snel platte kanten aan, te weinig en te zacht alu.
Het terrein is hier ruw, rotsen en stenen.
Geen hooggebergte, maar achter mn huis kan ik al 300hm afdalen aan 1 stuk, over rotsige singletracks.
Dat gaat steeds sneller, al naar gelang je er vaker komt.
Aan de overkant vd vallei liggen een paar double black diamonds(Trailforks).
Geen Nederlandse toestanden dus.
De oude Flows houden dat blijkbaar vol, dus zoiets zoek ik voor mn nieuwe wielen (maar dan een paar mm breder).
Lichter gewicht is leuk, mits het heel blijft. Er zit ook een paar kg rubber omheen, dus zoveel maken die paar gram ook niet uit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie