De nieuwe collectie van Btwin

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

PaganiProductions schreef: ma 9 maart 2020, 21:46
Har77 schreef: ma 9 maart 2020, 20:12

Bij dit soort bikes is het met name de poser factor die de 'echte' bikers ervan weerhoudt dit te kopen. Als ik als kopende consument een hardtail zou zoeken met zoveel mogelijk 'bang for the buck', reed ik ff nr de decathlon zo.
De Van Reysel kleding is ook top.
Je zou het bijna gewoon gaan kopen voor die poser factor lol en dan flink gas geven.
Je zou er iig flink op vooruit gaan tov de Orbea's lijkt me.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

:-q
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Even een kickje.

Heeft er ondertussen al iemand de Rockrider XC900 in bezit? Fully of the HT.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen, jammer dat ze niet op voorraad zijn.
PrutPrutser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 17 oktober 2020, 15:53

Vandaag heb ik een XC900S besteld bij decathlon, de carbon fully. Voor mij de ireale optie om met beperkt budget een mooie fully te rijden. Nu maar hopen dat hij ook daadwerkelijk geleverd gaat worden aangezien de fiets nu al niet meer leverbaar is. Ze hadden enkel de L op voorraad, maar dat was exact watik nodig had.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ben ook wel benieuwd naar de eventuele levering...
Hier (spanje) staat 'ie nog wel op de site, maar uitverkocht en alle linkjes met info/fotos op de pagina zijn niet meer aanklikbaar. :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PrutPrutser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 17 oktober 2020, 15:53

Ja, volgens de mails van Decathlon wordt de fiets over ongeveer 10 dagen bezorgd, maar ik ben nog wat sceptisch. Ze zouden in totaal 8 fietsen op voorraad hebben gehad. waarvan er op de site nog 1 over is, framemaat L.
Eerst maar eens een daadwerkelijke verzendingen afwachten. Na 8 jaar een nieuwe fiets zou wel erg leuk zijn! :)
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

PrutPrutser schreef: zo 18 april 2021, 20:09 Ja, volgens de mails van Decathlon wordt de fiets over ongeveer 10 dagen bezorgd, maar ik ben nog wat sceptisch. Ze zouden in totaal 8 fietsen op voorraad hebben gehad. waarvan er op de site nog 1 over is, framemaat L.
Eerst maar eens een daadwerkelijke verzendingen afwachten. Na 8 jaar een nieuwe fiets zou wel erg leuk zijn! :)
En, Is de fiets inmiddels binnen? Zo ja, hoe was de aflevering en hoe zijn de rij ervaringen? Ben erg benieuwd.
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
PrutPrutser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 17 oktober 2020, 15:53

Helaas geen hele goede ervaring: de fiets kwam met enkele flinke krassen en lakbeschadigingen binnen (onbekend of dat aan Decathlon of de bezorgdienst lag) en er ontbrak een boutje om het stuur vast te zetten. Na contact met Decathlon direct aangegeven dat ik deze fiets niet wilde hebben maar graag een onbeschadigd exemplaar zou willen: ze waren nog op voorraad. Echter reserveerde Decathlon geen fiets voor mij, zo bleek later, en toen de beschadigde fiets retour was had men geen fietsen meer. Als goedmakertje kreeg ik een cadeaubon van 50 euro.

Dus helaas geen fiets. Vijftig euro klinkt leuk, maar als het 2021 model beschikbaar komt kan dat meteen in de prijsverhoging van ongeveer 200 euro...

Dus nu maar wachten tot het 2021 model op voorraad is. Momenteel staat er helemaal geen XC 900 S in de webshop dus het is afwachten wanneer hij er zal zijn.

Afbeelding
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

PrutPrutser schreef: za 22 mei 2021, 09:37 Helaas geen hele goede ervaring: de fiets kwam met enkele flinke krassen en lakbeschadigingen binnen (onbekend of dat aan Decathlon of de bezorgdienst lag) en er ontbrak een boutje om het stuur vast te zetten. Na contact met Decathlon direct aangegeven dat ik deze fiets niet wilde hebben maar graag een onbeschadigd exemplaar zou willen: ze waren nog op voorraad. Echter reserveerde Decathlon geen fiets voor mij, zo bleek later, en toen de beschadigde fiets retour was had men geen fietsen meer. Als goedmakertje kreeg ik een cadeaubon van 50 euro.

Dus helaas geen fiets. Vijftig euro klinkt leuk, maar als het 2021 model beschikbaar komt kan dat meteen in de prijsverhoging van ongeveer 200 euro...

Dus nu maar wachten tot het 2021 model op voorraad is. Momenteel staat er helemaal geen XC 900 S in de webshop dus het is afwachten wanneer hij er zal zijn.

Afbeelding
Erg jammer zo.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kleine moeite om iets fatsoenlijks in te pakken lijkt mij, bizar dat ze zo met verkochte spullen om gaan.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Erg jammer inderdaad :-{ (Helemaal met die beperkte "leverbaarheid", en dus geen/moeilijke vervanging...)

Heb zelf trouwens de laatste tijd deze in de gaten gehouden: Rockrider XC 920 S LTD 29" carbon SRAM GX AXS

Dit is een gelimiteerde uitgave (400 stuks) met deels carbon frame, Reynolds carbon wielen en SRAM GX AXS, voor 3200 euro. Helaas al overal uitverkocht lijkt het... Heb ook nooit een notificatie gehad voor beschikbaarheid in NL decathlon winkel; wel even beschikbaar gezien op de BE winkel (misschien had ik achteraf gezien daar moeten proberen te bestellen... :winkie: )
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

PrutPrutser schreef: za 22 mei 2021, 09:37 Helaas geen hele goede ervaring: de fiets kwam met enkele flinke krassen en lakbeschadigingen binnen (onbekend of dat aan Decathlon of de bezorgdienst lag) en er ontbrak een boutje om het stuur vast te zetten. Na contact met Decathlon direct aangegeven dat ik deze fiets niet wilde hebben maar graag een onbeschadigd exemplaar zou willen: ze waren nog op voorraad. Echter reserveerde Decathlon geen fiets voor mij, zo bleek later, en toen de beschadigde fiets retour was had men geen fietsen meer. Als goedmakertje kreeg ik een cadeaubon van 50 euro.

Dus helaas geen fiets. Vijftig euro klinkt leuk, maar als het 2021 model beschikbaar komt kan dat meteen in de prijsverhoging van ongeveer 200 euro...

Dus nu maar wachten tot het 2021 model op voorraad is. Momenteel staat er helemaal geen XC 900 S in de webshop dus het is afwachten wanneer hij er zal zijn.

Afbeelding
Jammer, heb 3wkn terug zelf weer een 900s fully in M voor een vriendin opgebouwd. Kwam nagenoeg 100% uit de doos. Zat wat weinig vet rond onderste balhoofdlager, maar verder was het zadel monteren, stuur recht (+inkorten), lucht in de dempers en pedalen erop. Die rijdt nu rond in de Zwitserse bergen.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

Het is een beetje dubbel met die Rockriders. Mijn zwager begint ook met mountainbiken en hij heeft de xc100 (2021) aangeschaft. Ik heb hem geholpen om alles goed af te stellen. Die fiets komt met een manitou voorvork en die zat dus gewoon achterstevoren gemonteerd. Het was nog even puzzelen om dat goed te krijgen, want als de vork goed zit loopt de remleiding achterlangs. Nadat ik hem omgedraaid leek de leiding te kort. Gelukkig kwam het net goed omdat ik mijn zwager gelijk maar aanleer om met 1 vinger te remmen en de rem dus wat meer naar binnen kon. Daarvoor moest ik overigens ook de positie van de shifters en remmen verwisselen.
Kortom, de fiets was duidelijk in elkaar gezet door iemand die geen verstand van fietsen heeft. Maar degene die de fiets ontworpen heeft lijkt er dan wel weer verstand van te hebben, want het is echt een fijne fiets, en voor de prijs echt super afgemonteerd. Alleen de remmen zijn niet echt om over naar huis te schrijven.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Die Manitou's zitten toch wel vaker met de stabilisator naar achteren gemonteerd ??? Zolang de remklauw links zit is het goed.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Oei.... zou wat zijn :winkie:

Ik zou het heeeeeeel snel gaan checken..... als je het verkeerd hebt gedaan :oops:

Afbeelding
Plaats reactie