De nieuwe collectie van Btwin

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

gijsje schreef: zo 23 mei 2021, 21:01 Die Manitou's zitten toch wel vaker met de stabilisator naar achteren gemonteerd ??? Zolang de remklauw links zit is het goed.
Dat zit normaal naar achter ja, en die werd dus bezorgd met de beugel naar voren. En zoals je op de foto hierboven ook ziet hoort de remleiding achterlangs te lopen, wat een wat grotere lus is dan wanneer de vork verkeerd om zit, daardoor dus bijna een probleem met te korte leiding.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Mijn excuses dat ik aan je twijfelde, wist niet welk vleesch ik in de kuip had :oops:

Wel stom van de medewerker :lol:
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

Zou ook wel wat zijn als ik luidkeels roep dat degene die hem in elkaar zet geen verstand heeft van fietsen en ik dan zelf fout zou zitten :winkie: :winkie:
Maar ik kan me wel voorstellen dat er zat mensen zijn die in de war raken met die vork. No offence taken. :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mijn manitou vork.
Kabel kan van de brug naar voren, onder de kroon door.
(Later heb ik een kabelgeleider gemaakt op de kroon van 2 tiewraps)
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Als de vork verkeerd om zat, was de band ook in de verkeerde richting gemonteerd?
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

Rayb81 schreef: zo 23 mei 2021, 22:32 Als de vork verkeerd om zat, was de band ook in de verkeerde richting gemonteerd?
Dat is een goeie, nog niet naar gekeken, zal ik gelijk checken als ik hem weer zie.

Tip om de leiding onder de kroon door naar voren te doen is ook een goeie. Ben bang dat er in de huidige situatie lak weg gaat schuren op de headtube.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Even uitmeten of er genoeg ruimte is bij het inveren. Meestal wel bij Manitou..
Ik heb naderhand nog een oogje gemaakt van 2 tiewraps zodat de leiding netjes langs de vorkkroon schuift.
(Kan zo snel geen foto vinden)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Mtbmouse schreef: zo 23 mei 2021, 22:47
Rayb81 schreef: zo 23 mei 2021, 22:32 Als de vork verkeerd om zat, was de band ook in de verkeerde richting gemonteerd?
Dat is een goeie, nog niet naar gekeken, zal ik gelijk checken als ik hem weer zie.

Tip om de leiding onder de kroon door naar voren te doen is ook een goeie. Ben bang dat er in de huidige situatie lak weg gaat schuren op de headtube.
Had je de draairichting van de remschijf al wel nagekeken?
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

De band en de remschijf zitten gewoon goed :-q
PrutPrutser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 17 oktober 2020, 15:53

Inmiddels is de nieuwe XC500S 'beschikbaar' bij Decathlon:

https://www.decathlon.nl/p/mountainbike ... mc=8614814

Afbeelding
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

S.R. schreef: zo 23 mei 2021, 10:22 Erg jammer inderdaad :-{ (Helemaal met die beperkte "leverbaarheid", en dus geen/moeilijke vervanging...)

Heb zelf trouwens de laatste tijd deze in de gaten gehouden: Rockrider XC 920 S LTD 29" carbon SRAM GX AXS

Dit is een gelimiteerde uitgave (400 stuks) met deels carbon frame, Reynolds carbon wielen en SRAM GX AXS, voor 3200 euro. Helaas al overal uitverkocht lijkt het... Heb ook nooit een notificatie gehad voor beschikbaarheid in NL decathlon winkel; wel even beschikbaar gezien op de BE winkel (misschien had ik achteraf gezien daar moeten proberen te bestellen... :winkie: )
Hij is nu op voorraad. :-D
Of heb je al wat anders gekocht?
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Anne Jan schreef: di 6 juli 2021, 19:55 Hij is nu op voorraad. :-D
Of heb je al wat anders gekocht?
Bedankt voor de update :-q (Beetje late reactie van mij, druk met werk in buitenland :winkie: wel over getwijfeld nog, maar durfde het niet aan omdat ik niet wist wanneer ik terug zou zijn. Nog steeds op zoek dus… als ik in NL ben weer eens kijken)
Plaats reactie