De nieuwe collectie van Btwin

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Vander schreef: do 22 augustus 2019, 12:07
Wiel-Maat schreef: do 22 augustus 2019, 11:46

Ja best leuk... maar ik zie nergens echt specs, bij die fully's iig niet. Alleen zeer algemene info maar dus geen info over groepset, vork enz...? Of kijk ik daar nou overheen? :roll:
Onder het tabje 'Technische Informatie' staat het een en ander

Voorvork: MANITOU Machette AIR met 140 mm veerweg
Achtervering: Manitou Mac Lead AIR
Transmissie: SRAM NX, enkel blad van 1x12
Stuur: Rockrider Comp Flat van 720 mm breed
Cassette: SRAM EAGLE van 11/50
Remmen: Exclusieve Rockrider-remmen by TEKTRO, met dubbele zuigers
Wielen: SUN RINGLE Duroc 30, met BOOST assen van 15 mm vooraan en 12 mm achteraan
Banden: Hutchinson TORO 2 van 29 x 2.10.

Heb er verder niet zo veel verstand van dus geen idee of het wat is..
Ah ok.. idd overheen gekeken dan dus. Dat heb je als je op werk tussendoor zit te browsen, kan met net wat minder aandacht dan thuis. ;)

Maar ziet er niet slecht uit op zich. De kwaliteit Manitou is iig nu beter dan vroeger voor zover ik begrepen heb.

Maar laten we dat verder idd aan Lars overlaten. 8)
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

RoySmit schreef: do 22 augustus 2019, 12:43
Lars TB schreef: do 22 augustus 2019, 10:37

Gelijk aan Canyon!
Ja zou je dat serieus denken dat de kwaliteit van de frames gelijkwaardig zijn?
Dan zou je ze toch meer zien lijkt me..

Maar een hardtail erbij voor weinig kan ik dit best eens overwegen hahaha
Die redenering klopt niet. De biker kiest niet altijd rationeel. Ik weet van een ex-medewerker dat Decathlon zijn fietsen met zeer weinig winstmarge verkoopt, de prijzen zijn dus sowieso 'scherper' dan bij andere merken. Ze hebben ook het imago van een budget-merk, wat veel bikers afschrikt. En ik ben daar ook schuldig aan. Stel nu je zou twee identieke karretjes voor je neus hebben, allebei even goed en zelfde prijs. Op het ene staat Btwin, op het andere Scott. Welke zou je nemen? Ik zeg hier niets over de kwaliteit van Decathlon, wél dat je kwaliteit niet altijd kan afleiden van de prijs en zichtbaarheid van een merk.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Oh, jongens en meisjes. Lars is er nog niet. We gaan nu met zijn allen heel hard LARS roepen! Dan komt Lars vast online! :winkie:

Eén twee drie: LAAHAARS!
Ja, doei !
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RoySmit schreef: do 22 augustus 2019, 12:43
Lars TB schreef: do 22 augustus 2019, 10:37

Gelijk aan Canyon!
Ja zou je dat serieus denken dat de kwaliteit van de frames gelijkwaardig zijn?
Dan zou je ze toch meer zien lijkt me..

Maar een hardtail erbij voor weinig kan ik dit best eens overwegen hahaha
Binnen Canyon (of welk merk dan ook) zijn de frames ook niet gelijk. Je moet het wel op het juiste prijsniveau zien. Voor een €700,- fietsje is het een heel net frame. En even sterk als een gelijkwaardig frame. Het is niet zo dat ze bezuinigen op de kwaliteit wat betreft sterkte aan gaat. Of stijfheid. Misschien wat eenvoudigere uitvaleinden of dat soort details, verder zijn het gewoon goede frames.

Uiteindelijk is Decathlon gewoon een Canyon, maar dan met fysieke, eigen winkels. Zit verder ook niets tussen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Lars TB schreef: do 22 augustus 2019, 14:55
RoySmit schreef: do 22 augustus 2019, 12:43

Ja zou je dat serieus denken dat de kwaliteit van de frames gelijkwaardig zijn?
Dan zou je ze toch meer zien lijkt me..

Maar een hardtail erbij voor weinig kan ik dit best eens overwegen hahaha
Binnen Canyon (of welk merk dan ook) zijn de frames ook niet gelijk. Je moet het wel op het juiste prijsniveau zien. Voor een €700,- fietsje is het een heel net frame. En even sterk als een gelijkwaardig frame. Het is niet zo dat ze bezuinigen op de kwaliteit wat betreft sterkte aan gaat. Of stijfheid. Misschien wat eenvoudigere uitvaleinden of dat soort details, verder zijn het gewoon goede frames.

Uiteindelijk is Decathlon gewoon een Canyon, maar dan met fysieke, eigen winkels. Zit verder ook niets tussen!
Helder verhaal. Maar nog ff...wat vind je van de hier genoemde specs van die fully? De moeite waard voor de prijsklasse of toch absolute meuk?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wiel-Maat schreef: do 22 augustus 2019, 16:37 Maar nog ff...wat vind je van de hier genoemde specs van die fully? De moeite waard voor de prijsklasse of toch absolute meuk?
Prima onderdelen voor dat geld!

Manitou is niet zo bekend meer en afgezien van een kortstondige kwaliteitsdip (15 jaar terug of zo) hebben ze wat het veren (en dempen) altijd beter spul gemaakt dan vergelijkbaar geprijsd Rockshox spul.

NX is prima, Tektro-remmen is ook niet heel veel mis mee. Sun-Ringle komt uit dezelfde stal als Manitou, is niet altijd even goed. Maar dat laatste gaat ook op voor Mavic, bijvoorbeeld.

Je krijgt gewoon best een leuke fiets voor dat geld.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Lars TB schreef: do 22 augustus 2019, 16:46
Wiel-Maat schreef: do 22 augustus 2019, 16:37 Maar nog ff...wat vind je van de hier genoemde specs van die fully? De moeite waard voor de prijsklasse of toch absolute meuk?
Prima onderdelen voor dat geld!

Manitou is niet zo bekend meer en afgezien van een kortstondige kwaliteitsdip (15 jaar terug of zo) hebben ze wat het veren (en dempen) altijd beter spul gemaakt dan vergelijkbaar geprijsd Rockshox spul.

NX is prima, Tektro-remmen is ook niet heel veel mis mee. Sun-Ringle komt uit dezelfde stal als Manitou, is niet altijd even goed. Maar dat laatste gaat ook op voor Mavic, bijvoorbeeld.

Je krijgt gewoon best een leuke fiets voor dat geld.
Ok thx, had al t idee dat t niet echt slecht was...dus goed om dit te weten. :-q
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Waar ik in Frankrijk op vakantie was is pak 'm beet 75% van alle fietsen die je ziet rondrijden van Decathlon. Als het een ander merk is is het meestal een toerist. In Nederland zie ik ook steeds meer van die lelijke fluo (spellingcorrectie wil er 'flut' van maken) frames op straat. Het hele ondersegment wordt door Decathlon ingepikt. En ik zie dat je er ook een hardtail van €2000 zou kunnen kopen. Carbon frame en 10 kg zonder pedalen, maximaal rijdersgewicht 120 kg. Dat vind ik heel netjes.
Laatst gewijzigd door Oli4k op do 22 augustus 2019, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

De carbon 29'er fully met 120 mm reba, Sram GX aandrijving en 4 zuiger Sram level T remmen is voor € 1999 ook aardig wat fiets voor je geld. Heb alleen nog niet naar de hoeken gekeken van dit model.

De ontwerpafdelingen van Decathlon zijn echt groot en elk eigen merk zoals o.a. B'Twin & Quechua etc wordt in eigen huis ontwikkeld en geproduceerd. En ik meen dat ze +/- 50 eigen merken hebben.

Vrouwlief rijdt op een Decathlon sportfiets rond. € 280,- voor fiets met 1*9, verende vork, schijfremmen, spatborden, mandje, slot en standaard. Ding rijdt en schakelt nog verrekes goed ook nog. Zijn al aardig wat km's mee gemaakt.
En geen rare fluor kleur maar gewoon antraciet en rood ;)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Leuke fietsen voor het geld.

Haal zelf ook het een en ander bij Decathlon. De prijs en kwaliteit is zeker in orde.

Zal met de fietsen niet anders zijn
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Decathlon heeft bij de serieuze sporter gewoon een imago probleempje.
Omdat ze ook de onderkant vd markt bedienen kleeft er een low budget image aan alles. Dat is niet terecht, lees ook hierboven.
Het is net zo oneerlijk om AH of Jumbo te vergelijken met een delicatessen winkel.
Dit probleem speelt overal.
Bijvoorbeeld Toyota heeft het merk Lexus in het leven geroepen om een duidelijke scheiding te maken tussen de boodschappen auto's en de topmodellen.
En vergis je niet, de grote winst wordt niet gemaakt met de Lexus maar met de Aygo ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

(Carolla)
Ja, doei !
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

We zagen laatst een groepje racefietsers waar 2 best mooie fietsen bij stonden.
Bij navraag bleken dat b-twins te zijn, met een ander kleurtje en een ander merk dus.

Zag er mooi uit, en als ik niet wist dat het b-twin was had ik er zo 1 gekocht :o
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Nu kreeg ik van de week een email van Decathlon binnen over hun nieuwe gravelracer :-q
Die zien er ook goed uit. Vraagt om een testrit :bier:

Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Pat. schreef: zo 25 augustus 2019, 07:42 Nu kreeg ik van de week een email van Decathlon binnen over hun nieuwe gravelracer :-q
Die zien er ook goed uit. Vraagt om een testrit :bier:

Afbeelding
Testje hier https://road.cc/content/review/262048-t ... 520-gravel

Niet onaardig maar officieel max 36mm banden zou voor mij een no-go zijn. Wel 2x11 105, maar TPR hybrid remmen ??
Er lijkt ook een Sram 1x11 aan te komen voor dezelfde prijs (<1000€) met 650B en 42mm banden.....ook weer net wat te smal.
Plaats reactie