De nieuwe collectie van Btwin

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Benji83 schreef: di 27 augustus 2019, 21:48 Nouja de vraag is of je vaart wilt maken op een winkelvloer.... Ik vond het doodeng
O jij hebt dat echt al gedaan, getest op de decathlon winkelvloer? Respect hoor. :winkie:
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Wiel-Maat schreef: di 27 augustus 2019, 22:14
Benji83 schreef: di 27 augustus 2019, 21:48 Nouja de vraag is of je vaart wilt maken op een winkelvloer.... Ik vond het doodeng
O jij hebt dat echt al gedaan, getest op de decathlon winkelvloer? Respect hoor. :winkie:
Ik heb een rondje op de St520 en de Xc100 gemaakt, ja. Maar echt... Doodeng. Rondrennen kinderen, mensen die achteruit lopen... Heb 1 keer aangezet, wielspin over de gladde vloer.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Benji83 schreef: di 27 augustus 2019, 23:03
Wiel-Maat schreef: di 27 augustus 2019, 22:14

O jij hebt dat echt al gedaan, getest op de decathlon winkelvloer? Respect hoor. :winkie:
Ik heb een rondje op de St520 en de Xc100 gemaakt, ja. Maar echt... Doodeng. Rondrennen kinderen, mensen die achteruit lopen... Heb 1 keer aangezet, wielspin over de gladde vloer.
Ja daarom schreef ik al...respect! :D

Nee maar zonder dollen, dat lijkt me idd wel tricky en dat is dan ook niet echt n gedegen indruk die je dan van de fiets krijgt. Een kwestie van de trail erbij denken dan. Maar dat werkt natuurlijk niet echt. Toch jammer dat ze je bv niet ff buiten op de parkeerplaats laten rijden; ook niet echt veel beter maar toch iets. Zal wel met beleid en voorkomen van diefstal te maken hebben.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Je hebt sowieso 14 dagen bedenk tijd in Nederland
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Michel.nl schreef: wo 28 augustus 2019, 08:31 Je hebt sowieso 14 dagen bedenk tijd in Nederland
Alleen bij online bestellingen is dat zo, bij bakstenen winkels alleen als de winkel dit in de voorwaarden heeft staan. In het geval van producten die aan slijtage onderhavig zijn mogen winkels het sowieso weigeren, zo ook wegens hygiënische redenen zoals bij ondergoed.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Dat klopt wel maar decathlon is dat wel zo. En als jij de fiets onbeschadigd terug brengt moeten ze hem gewoon terug nemen.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

ThaSingleTrackMastah schreef: za 24 augustus 2019, 16:46 Decathlon heeft bij de serieuze sporter gewoon een imago probleempje.
Omdat ze ook de onderkant vd markt bedienen kleeft er een low budget image aan alles. Dat is niet terecht, lees ook hierboven.
Het is net zo oneerlijk om AH of Jumbo te vergelijken met een delicatessen winkel.
Dit probleem speelt overal.
Bijvoorbeeld Toyota heeft het merk Lexus in het leven geroepen om een duidelijke scheiding te maken tussen de boodschappen auto's en de topmodellen.
En vergis je niet, de grote winst wordt niet gemaakt met de Lexus maar met de Aygo ;)
Dit komt voor een deel wel omdat ze ettelijke jaren terug echt wel heel veel brol produceerden/verkochten. Dit lijkt me de laatste jaren minder, maar het duurt een tijdje voor je van een bepaald imago af bent. Het lijkt me trouwens ook dat hun prijzen ietwat omhoog zijn gegaan voor veel producten. (lees: sommige dingen zijn gerust even duur of soms zelfs duurder dan bij de 'bekendere' merken) Betere kwaliteit is dan ook iets duurder zelfs al heb je een gigantische oplage om kosten te drukken. Nu voor mij is dat goed hoor, ik betaal liever iets meer als ik weet dat het degelijker is. Niet zo ver van mij zit er eentje, en voor sommige zaken is passen of eens vastnemen om 'in het echt' te zien toch wel handig. En ze hebben heel ruime openingsuren wat altijd welkom is :)
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Voor mij is het grote voordeel van Decathlon dat ze van bijna alle producten verschillende niveau's hebben.
Toen ik weer begon met fietsen heb ik een goedkope helm, broek en shirt gekocht omdat ik niet zeker wist of ik echt wel serieuze tochten ging maken etc.
Ook andere accessoires kun je altijd in verschillende kwaliteitsniveau's krijgen. Voor incidenteel gebruik is een fiets van €1500,- voor de meeste mensen onzin, dan kom je met €500 ook wel weg.
Ga je eens per 2 weken een stukje hardlopen, hoef je niet persé schoenen van €100 te hebben.
Ik kom er graag, vind er eigenlijk altijd wel wat ik nodig heb. Nee, niet alles is top kwaliteit (fiets handschoenen die ik 4 maanden terug gehaald heb beginnen serieus te rafelen, maar wat wil je voor 5 euro's?) maar het is maar net waar je het voor nodig hebt.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het grappige is dat ik al tien jaar met een paar (race)handschoentjes van de Decathlon rijd, en ook met twee paar fietssokken bedenk ik me nu :)
Dus die spullen waren ondanks de bescheiden prijsjes best van goede kwaliteit. Want behalve dat ze nog (lang) niet versleten zijn dragen ze nog prettig ook, ik draag die Decathlon handschoentjes veel vaker dan een paar Roeckl's of Chiba's die ik ook nog heb. En die veel duurder waren...

Let wel, dat wil dus niet zeggen dat de huidige sokken en handschoentjes even goed zijn. Want dat is wel een nadeeltje bij Decathlon, dat soort produkten is aan continue wisselingen onderhevig. Ik heb wel meer spullen van hun in gebruik (non-bike) waar ik tevreden over ben maar die al lang niet meer in het assortiment zitten.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Gisteren even een waterzak voor in de camelbak gehaald en gelijk even gekeken bij de mtb`s van Btwin. Vond die 120 mm fully op het oog een heel mooi fietsje.
"This species has amused itself to death"
MaFoDes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 9 november 2019, 20:17
Mijn mountainbike: Haibike Allmtn 5.0 SDuro

Paar weken terug met mijn zoon een Decathlon Rockrider fully gekocht.
Hij had het er al langer over en maakte mij en mijn ex mey haar vriend helemaal gek. Sinds een paar maanden heeft hij een bijbaantje (hij is 15) bij de plaatselijke AH als vakkenvuller en wilde hem zelf kopen. Nadat ik mijn Haibike kocht werd hij helemaal enthousiast en hield er helemaal niet meer over op.

Dus met de ex overlegd en een budget bepaald. Uiteraard heb ik vals gespeeld en er zelf 100,- bovenop gelegd. Voor die 100 piek meer had hij namelijk wel die fully met 120mm vork ipv een hardtail met 90mm en eerlijk is eerlijk, die fully zag er ook gewoon verdomd lekker uit in het matzwart met rood :tong .

Tuurlijk voel je dat de kwaliteit allemaal net wat minder is en er bezuinigd is op lullige details. Het is ook allemaal niet helemaal lekker afgesteld zoals de derailleur voren, dus daar gaan we nog eens voor terug.

Maar voor een jongen van 15 die graag eens met zijn oude vader door de modder wil baggeren, is het een prima ding voor 399,-. Eerlijk is eerlijk, zo slecht voelt ie ook weer niet aan!

https://www.decathlon.nl/p/mtb-rockride ... mc=8378294
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Prijs/kwaliteit verhouding is daar wel okay al ben ik niet zo kapot van mechanische schijfremmen maar je kunt niet alles hebben voor dat bedrag.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Daar is helemaal niks mis mee! Zeker niet op dat prijspunt.
Vind het nog een mooie bike ook.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Plaats reactie