2020 Tallboy

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hij is al wel genoemd in een ander topic maar nog net echt besproken, de nieuwe Tallboy.
$e editie heeft de lower link VPP treatment gekregen, maar ook een beetje een klomp bij het balhoofd.

Reviews zijn lovend, deze zou iets minder klimmen als de Ripley en meer rust bieden op weg naar beneden.
En ik vind de paarse kleur hoewel erg donker toch heel mooi. En net als bij de HIghtower, ook Aluminium frames.

En een 65,5 graden balhoofd is dus nu gewoon meainstream MTB geworden

Enjoy!!

Afbeelding

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Mooie fiets. Aangezien ik bijna de 3 versie af heb bekroop me even een gevoel van spijt. Volgens mij is dit een topfiets als je vooral in NL fietst maar uitstapjes ook leuk vind. 1 voor bijna alles.

Maar aangezien ik naast fietsen de nieuwe hobby van bouwen heb ben ik extra blij met mijn keuze. Had heel mooie korting. De 3 is toch wel een stukje lichter. Mijn 3 wordt zoveel mogelijk XC. En dus heb ik nu reden nog een keer iets te maken met meer travel.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik heb mijn v3 Tallboy eind vorig jaar gekocht, en had aanvankelijk een beetje hetzelfde gevoel, maar uiteindelijk denk ik dat die flauwere balhoofdhoek me in Nederland eerder tegen dan mee zou werken.
Het helpt wel dat mijn vork ook 130 mm is (ipv de standaard 120) en dat ik in de bergen een set 27.5+ wielen+banden kan steken.
Afgelopen vakantie voor het eerst een bikepark bezocht, en dat kan ook de v3 Tallboy prima aan heb ik gemerkt. Tenmiste, de beperking zit voor mijn gevoel nu vooral bij de berijder, niet bij de fiets...
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie