Kingdom Bikes goes XC racing

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik had hem al even aangehaald maar het hoort eigenlijk in nieuws. Kingdom Bikes heeft voor een wielenbouwer waar ze veel mee werken (Sixt Element) een one-off gebouwd. Bedoeld om een de 2020 BC BIke Race te rijden, https://www.bcbikerace.com/ een meerdaags endurance event in Canada. Het is Kingdom, dus Titanium, en ze hebben een hardtail genaakt en die komt volgens Singletrack.com ook te koop als XCRace29.

https://singletrackworld.com/2019/07/bi ... ic-wheels/

Size Large, with 68° Head Angle, 75° Seat Angle, 445m chain stays and 625mm Effective Top Tube. Maar het wordt "custom"
Afbeelding
Flink wat ruimte voor de banden
Afbeelding
Interne of externe kabelrouting naar keuze
Afbeelding
raw finish of polished met decals in kleur naar keuze
Afbeelding
En nog een beautyshot
Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zal ik het maar zeggen dan? Die linkse rakker doet de fiets imho geen goed en het geheel is een beetje te druk...Blauw, rood, groen, skinwalls, het hele frame verdwijnt in die kleurenbrij. Just my €0.02, smaken verschillen uiteraard.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Goed gezien, :-q het gaat ook over het frame, .......

De volgende reply gaat waarschijnlijk over de skinwall banden 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heckler40 schreef: zo 25 augustus 2019, 19:10 Goed gezien, :-q het gaat ook over het frame, .......

De volgende reply gaat waarschijnlijk over de skinwall banden 8)

Enjoy!!
Dat begrijp ik maar het oog wil ook wat, he? :wink:
Als je zoiets presenteert moet je het toch visueel ook een beetje aantrekkelijk maken? De aandacht gaat nu naar van alles uit, behalve het frame.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ziet er goed uit.

Ja leuk die kleurtjes.

Die kleurtjes van de lassen ben ik geen fan van. Is niet goed gelast.

Dat voorblad is bijzonder gemonteerd. Volgens mij moet ie 90 gr terug gedraaid worden.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Of het moet weet ik niet, maar mijn Absolute black oval staat hier inderdaad haaks op

Dat van die las kleur is eerder aangehaald bij een SYS van een Vendetta, de comments zijn niet ongegrond.
Maar de mannen van Kingdom vertrouwen het genoeg voor een lifetime warranty, ze maken ze nu al 10 jaar.

Titanium goed lassen is niet triviaal, en ik heb al cracking Titanium frames gezien, en die hadden geen kleurtje.
Als dit frame lichter is dan de Vendetta's zal het hier eerder gebeuren trouwens.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Klopt, moeten is het niet. Anders monteren geeft wel meer effect van het ovale blad. Deze staat een beetje op standje stoempen.

De kleurtje zijn oxide dat kun je wegborstelen. Deze frames zijn dus niet gepoetst/geborsteld.

Als Kingdom zo zeker is van zijn zaak, ben ik benieuwd wat voor een buisdikte en welke butting ze gebruiken. Hiervan heb ik niets op de site kunnen vinden.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Vendetta frames wegen 2 tot 2,4 kg afhankelijk van maat en opties,

De vriendelijk geprijsde X2 zal toch vooral straight gauge gebruiken,
Behalve misschien een paar buizen te delen met de chique Vendetta custom?
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
PaganiProductions

Heckler40 schreef: zo 25 augustus 2019, 17:36 Ik had hem al even aangehaald maar het hoort eigenlijk in nieuws. Kingdom Bikes heeft voor een wielenbouwer waar ze veel mee werken (Sixt Element) een one-off gebouwd. Bedoeld om een de 2020 BC BIke Race te rijden, https://www.bcbikerace.com/ een meerdaags endurance event in Canada. Het is Kingdom, dus Titanium, en ze hebben een hardtail genaakt en die komt volgens Singletrack.com ook te koop als XCRace29.

https://singletrackworld.com/2019/07/bi ... ic-wheels/

Size Large, with 68° Head Angle, 75° Seat Angle, 445m chain stays and 625mm Effective Top Tube. Maar het wordt "custom"
Afbeelding
Flink wat ruimte voor de banden
Afbeelding
Interne of externe kabelrouting naar keuze
Afbeelding
raw finish of polished met decals in kleur naar keuze
Afbeelding
En nog een beautyshot
Afbeelding

Enjoy!!
Vind het een mooie xc hardtail en weer eens wat anders dan normaal vind het ongespoten wel erg mooi een beetje als een oude raceboot of jaren 30 airracer of hotrod.
Plaats reactie