Vitus' nieuwe trailbike

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Vitus lanceert een toch wel erg betaalbare trail-fully: https://www.pinkbike.com/news/vitus-lau ... -bike.html

Afbeelding

Valt me alleen op dat op de site van Wiggle wordt gesproken over "women's". Volgens mij is dat een foutje, lijkt me nou niet echt een genderspecifieke bike, dit. Maar tegen een SX Eagle uitgevoerde versie met Z2 vork voor €1899 kan bijna niemand "nee" zeggen, lijkt me. Mooie ontwikkeling.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat ziet er idd best aardig uit en best wel goede specs voor het geld.
Ben wel benieuwd naar die Z2, dat is toch eigenlijk een Fox34 met een Mazocchi-sausje? Heb de oude Z2 Atom 80 nog gehad, was m`n 1e grote upgrade. Wat was ik blij met dat ding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Vitus, is dat niet ook van dezelfde eigenaren als Nukeproof... ?! :roll:


:bier:

(maar ziet er niet onaardig uit!)
TenZNL schreef: do 3 oktober 2019, 19:44 Ben wel benieuwd naar die Z2, dat is toch eigenlijk een Fox34 met een Mazocchi-sausje?
Er zit nu wel een eigen dempingssysteem in, dus het FOX-sausje is erg dun.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

TenZNL schreef: do 3 oktober 2019, 19:44 Dat ziet er idd best aardig uit en best wel goede specs voor het geld.
Ben wel benieuwd naar die Z2, dat is toch eigenlijk een Fox34 met een Mazocchi-sausje? Heb de oude Z2 Atom 80 nog gehad, was m`n 1e grote upgrade. Wat was ik blij met dat ding
Group test for what it's worth :)
https://m.pinkbike.com/news/ridden-and- ... forks.html
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lars TB schreef: do 3 oktober 2019, 22:24 Er zit nu wel een eigen dempingssysteem in, dus het FOX-sausje is erg dun.
RuudRuud schreef: vr 4 oktober 2019, 10:20 Group test for what it's worth :)
https://m.pinkbike.com/news/ridden-and- ... forks.html
Geprikkeld door jullie comments iets dieper in die vork gedoken en van wat ik lees moet dat toch best een aardig ding zijn.
Zo te zien zijn dus alleen de airshaft en de volumespacers gedeeld met Fox, demper etc zijn echt wel anders. Interessant, die zou ik best wel eens willen testen.
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Prijstechnisch komt een fully dan toch ineens binnen bereik,.. hoe moet ik dit zien in verhouding tot een Orbea, Kona of Trek in Alu in de lagere prijs regionen? snel 600 euro verschil denk ik? Is die Vitus kwalitatief vergelijkbaar qua frame ?
Jan-Albert
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 18:40
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp FSR 2012

Ik lees even mee! Kende het merk in z'n geheel niet, erg interessant.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mach0 schreef: vr 4 oktober 2019, 10:56 Prijstechnisch komt een fully dan toch ineens binnen bereik,.. hoe moet ik dit zien in verhouding tot een Orbea, Kona of Trek in Alu in de lagere prijs regionen? snel 600 euro verschil denk ik? Is die Vitus kwalitatief vergelijkbaar qua frame ?
Je kunt het ook omdraaien: is Trek kwalitatief wel op orde? Of Kona?


Vitus is ook gewoon een internetmerk, maar plaatst zich bewust iets lager in de ranking dan bijvoorbeeld Canyon of YT. Dus zijn ze nog wat gunstiger geprijsd omdat ze iets minder spannende dingen met de ontwikkeling doen. Maar ze zullen zeker zorgen dat het frame kwalitatief gewoon op orde is, want 'gezeur' kunnen ze niet hebben.

Niks mis mee dus!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Lars TB schreef: vr 4 oktober 2019, 13:41
Mach0 schreef: vr 4 oktober 2019, 10:56 Prijstechnisch komt een fully dan toch ineens binnen bereik,.. hoe moet ik dit zien in verhouding tot een Orbea, Kona of Trek in Alu in de lagere prijs regionen? snel 600 euro verschil denk ik? Is die Vitus kwalitatief vergelijkbaar qua frame ?
Je kunt het ook omdraaien: is Trek kwalitatief wel op orde? Of Kona?


Vitus is ook gewoon een internetmerk, maar plaatst zich bewust iets lager in de ranking dan bijvoorbeeld Canyon of YT. Dus zijn ze nog wat gunstiger geprijsd omdat ze iets minder spannende dingen met de ontwikkeling doen. Maar ze zullen zeker zorgen dat het frame kwalitatief gewoon op orde is, want 'gezeur' kunnen ze niet hebben.

Niks mis mee dus!
Okay dus in de basis is dit een goed frame, met een prima vork als ik die link mag geloven, de afmontering voor mij ruimschoots voldoende, eventueel setje andere wielen / banden , misschien 140mm wat overdreven voor mijn rondje.. maar als totaalaanbod zet ik hem dan maar op de lijst voor dit voorjaar..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mach0 schreef: vr 4 oktober 2019, 13:54 ... , misschien 140mm wat overdreven voor mijn rondje..
Kun je ook eens een ander rondje pakken! :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Heb vorig jaar een week op een vitus sommet gereden in Malaga. Was reserve fiets van de lokale gids. Reden enduro, veel rotsige trails. Kende het merk ook niet, maar fiets is me zeker bevallen. Prima afwerking. Snap wel dat je deze op short list zet.

Begreep dat Vitus ooit overgenomen is door Chain Reaction en nu alleen via hen te kopen is. Post-order only dus.
Gebruikersavatar
Viperteam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 24 januari 2018, 15:56
Mijn mountainbike: Orbea Alma M25 - 2020

Vitus is van oorsprong uit Frankrijk ,ontstaan in de jaren 70 ze maakten zeer lichte alu frames .
Orbea Alma M25- 2020
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Viperteam schreef: za 5 oktober 2019, 09:07 Vitus is van oorsprong uit Frankrijk ,ontstaan in de jaren 70 ze maakten zeer lichte alu frames .
Daar heeft het op de naam na niets meer mee te maken, zelfde met.....
Bontrager
Salsa
Syncros...
etc
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jan-Albert
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 18:40
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp FSR 2012

Even een beetje verdiept in het aanbod van Vitus en vraag me af: gaat de Mythique de Escarpe dan opvolgen? Of wordt de Mythique het 'instapmodel' trailbike? De prijzen van de Mythique lijken iets lager te liggen dan die van de Escarpe, maar ik zie geen grote verschillen in de fiets zelf... Iemand enig idee?
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Jan-Albert schreef: wo 9 oktober 2019, 08:39 Even een beetje verdiept in het aanbod van Vitus en vraag me af: gaat de Mythique de Escarpe dan opvolgen? Of wordt de Mythique het 'instapmodel' trailbike? De prijzen van de Mythique lijken iets lager te liggen dan die van de Escarpe, maar ik zie geen grote verschillen in de fiets zelf... Iemand enig idee?
Ja ik heb ook gekeken naar de trail fully line up van Vitus, en het blijkt dat het duurste model van de Mythique net onder het goedkoopste model van de Escarpe past, waardoor het eigenlijk 1 grote Line up is van 1000£ tot 3000£. Wat ik niet snap is waarom ze dan niet gwn het bestaande Escarpe frame hebben gebruikt of de hele Escarpe vernieuwd, en het 1 model maken. Misschien marketingtechnisch een probleem ofzo. Of dat mensen die de huidige Escarpe vrx hebben niet willen worden vergeleken met een fiets van 1000£
Plaats reactie