Eigen vorken van Giant, ‘Crest’

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Giant maakt alles zelf, nu ook vorken. Bv deze Crest, een 100-120mm 34mm XC vork.
https://m.pinkbike.com/news/first-look- ... forks.html

Een blijvertje? (Alleen ’fietsenmaker’ Cannondale met zijn Lefty/Ocho ‘bleef’ tot nu toe op de vorkenmarkt, andere fietsmerken die ooit een vork lanceerden bleven niet...).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ziet er wel leuk uit.. beetje concurrentie naar de grotere merken zou leuk zijn
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

mauke schreef: za 19 oktober 2019, 07:55 Ziet er wel leuk uit.. beetje concurrentie naar de grotere merken zou leuk zijn
Als Giant op al haar fietsen eigen vorken monteert zijn ze in 1 klap de allergrootste. By far
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

mauke schreef: za 19 oktober 2019, 07:55 Ziet er wel leuk uit.. beetje concurrentie naar de grotere merken zou leuk zijn

Ik denk dat het vanuit Giant's oogpunt gezien in eerste instantie niet te doen is voor de vervangingsmarkt maar voor hun inhouse producten. En daar vallen uiteindelijk ook hun submerken onder. Als het voor hun kostentechnisch interessant is om een kwalitatief goed product zelf te maken dan gaan ze dat ongetwijfeld volop integreren in hun productielijn. En waarom ook niet. Goed voorbeeld is hun Contact Dropper.

Persoonlijk zou ik er geen probleem mee hebben als mijn volgende Giant hun eigen vork en dropper gemonteerd heeft.

En voor een overgroot gedeelte van de consumenten zal dat hetzelfde zijn.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Waar is de tijd dat ik een Giant prototype vork getest heb. Zeker 20 jaar geleden :-q

Giant’s demper en rem waren geen succes, benieuwd hoe het hun vork zal vergaan.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Grote kans dat Giant vorken gaat leveren voor andere OEM’s, zoals ze al deden voor frames/fietsen. Nu betalen ze suntour voor vorken met Giant stickers, straks is het misschien wel andersom. Ze laten niet zomaar meteen even zien dan ze iets kunnen produceren dat andere niet kunnen met die holle brug en het verloop in de vorkpoten. En Suntour gaat nu als een malle vacatures plaatsen voor engineers die geavanceerdere mallen kunnen ontwikkelen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Afbeelding
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie