Radon Skeen 2020

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Radon heeft de Skeen vernieuwd. Frame is van carbon en ziet er op het oog hetzelfde uit als de Slide. Een trailfully met 130/120 mm dus voor de trailliefhebbers een mooi allround fietsje voor redelijke prijzen.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een alu instapper die grotendeels gebaseerd is op de voorgaande versie. Ook nog de mogelijkheid voor derailleur-bevestiging voor.
Afbeelding

Afbeelding
De Cragger, een trailgerichte hardtail voor 1219,-

Afbeelding
De Slide 10.0 met 150/140 mm die richting Enduro gaat.
Afbeelding
En de Jealous die nu ook in aluminium geleverd wordt.

https://www.radon-bikes.de/mountainbike/fullsuspension/
Laatst gewijzigd door kan niet meer op do 21 november 2019, 11:43, 6 keer totaal gewijzigd.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Scherp geprijsd en ziet er goed uit, ook dat alu model. Concurrerend zou ik zo zeggen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat alu model heeft ook meteen weer een traditionelere geo dan de nieuwe carbon modellen. Zou voor mij een reden zijn om de alu links te laten liggen.

Die CF heeft een goede steile zitbuishoek en een luiere balhoofdhoek, en dat rijdt gewoon lekker, weet ik van mijn Pace.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef: do 14 november 2019, 12:28 Dat alu model heeft ook meteen weer een traditionelere geo dan de nieuwe carbon modellen. Zou voor mij een reden zijn om de alu links te laten liggen.

Die CF heeft een goede steile zitbuishoek en een luiere balhoofdhoek, en dat rijdt gewoon lekker, weet ik van mijn Pace.
Houd er wel rekening mee dat jij bij de grootste maat sowieso bijna altijd een te kleine fiets hebt. Voor de gemiddelde rijder is de geo van de alu spot-on!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja en dat zou voor mij met mijn 1.78 waarschijnlijk dus prima in de range zitten.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zelf heb ik een 100mm Radon Skeen van 2016. Heel netjes afgemonteerd maar je voelt dat op een iets ruiger parcour het geheel iets stijver zou kunnen. Verder zijn ze qua afmontage en sturen prima op orde. Waarschijnlijk is een Santa Cruz of een Norco (2 willekeurige merken) van een beter frame voorzien maar dan betaal je ook echt een klap meer. Deze zijn ook totaal niet te vergelijken met mijn model uit 2016 dus hoe ze zich verhouden tot andere merken is voor mij gissen . Denk dat dit fietsen zijn waar de gemiddelde mtb,er prima mee uit de voeten kan.
Die alu Skeen is idd een voortborduring van het model uit 2017 met een verouderde geo wat niet wil zeggen dat er niet mee te fietsen is.
"This species has amused itself to death"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lars TB schreef: do 14 november 2019, 12:35
Kapitein Iglo schreef: do 14 november 2019, 12:28 Dat alu model heeft ook meteen weer een traditionelere geo dan de nieuwe carbon modellen. Zou voor mij een reden zijn om de alu links te laten liggen.

Die CF heeft een goede steile zitbuishoek en een luiere balhoofdhoek, en dat rijdt gewoon lekker, weet ik van mijn Pace.
Houd er wel rekening mee dat jij bij de grootste maat sowieso bijna altijd een te kleine fiets hebt. Voor de gemiddelde rijder is de geo van de alu spot-on!
True, ik redeneer vanuit mezelf :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Alleen de Jab is er als frameset..
rinke
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 25 juni 2012, 15:33

Heb sinds september een Skeen Trail 9.0 2019 versie... Alu versie met zelfde geometrie als de 2020 versie. Topfiets als je de specs ernaast legt. Veel waar voor je geld en de fiets rijdt echt zalig. Enige minpunt vind ik de Magura MT Trail remmen die er op zitten. Vanaf dag 1 al sponsig en na 150km zat ik met de achterremhendel op het stuur. Na ontluchten iets beter maar nog steeds niet top. Geen idee of dit bij dit merk remmen hoort. Mijn oude Deore's waren iig absoluut niet sponsig..
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

De OP een beetje aangevuld. Ben herstellende van een operatie dus de verveling slaat toe. :-D
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Wat een waanzinnig mooi ding man! EN die geometrie cijfers zijn ook erg fijn. Vooral die zithoek.
En dat voor die prijs.

Ik ben onder de indruk. Nu wachten op de field-tests...
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

rinke schreef: vr 15 november 2019, 13:21 Enige minpunt vind ik de Magura MT Trail remmen die er op zitten. Vanaf dag 1 al sponsig en na 150km zat ik met de achterremhendel op het stuur. Na ontluchten iets beter maar nog steeds niet top. Geen idee of dit bij dit merk remmen hoort. Mijn oude Deore's waren iig absoluut niet sponsig..
Dat is ook mijn ervaring met dit type Magura remmen. Vervangen door een paar Hope E4 die nu al 6 jaar zonder problemen functioneren
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Marz45 schreef: do 21 november 2019, 14:41
rinke schreef: vr 15 november 2019, 13:21 Enige minpunt vind ik de Magura MT Trail remmen die er op zitten. Vanaf dag 1 al sponsig en na 150km zat ik met de achterremhendel op het stuur. Na ontluchten iets beter maar nog steeds niet top. Geen idee of dit bij dit merk remmen hoort. Mijn oude Deore's waren iig absoluut niet sponsig..
Dat is ook mijn ervaring met dit type Magura remmen. Vervangen door een paar Hope E4 die nu al 6 jaar zonder problemen functioneren
Lijkt me niet dat de Magura,s van 6 jaar geleden nog dezelfde zijn als nu maar misschien komen er nog gebruikerservaringen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Een paar weken geleden heb ik die magura's op de fiets van een maatje van me gemonteerd.
Indien (echt!) goed ontlucht voelen ze gewoon goed aan. Het rempunt is altijd op dezelfde plek en de hendel heeft een duidelijk aangrijppunt. Misschien niet zo "hard" als Shimano, maar sponzig ook zeker niet.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Heeft die Skeen AL nu een boost voorvork en een 12x142 achterbrug?
Vind ik wel een minpuntje.
Plaats reactie