Yeti 2020

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Grote kans dat het bij Giant uit China komt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Laatste keer dat ik er iets van las was het China, maar ik ben geen insider zoals Lars. Van Yeti weet ik niets.

Alleen de daadwerkelijke productie kosten hebben bij “slow moving goods” als dure MTB,s weinig relevantie voor de consumentenprijs. Het is meer vraag en aanbod, merk en image, en ook kostenstructuur buiten de fabricage (marketing (race team!) management, aandeelhouders, distributeur/agent, retailer, in relatie tot de volumes.

Norco biedt de Revolver FS frameset voor onder de 2500 EUR aan. En dat zit hem niet in de fabricage kosten 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

daniel1975 schreef: wo 1 januari 2020, 15:28 Zie ook bijvoorbeeld het hele AXS verhaal van SRAM*; stervens duur, totaal NIET compatibel met enig drive-train onderdeel uit oudere groepen, ...
Even een kleine correctie: je kunt de AXS-shifter en derailleur gewoon op iedere andere SRAM 12 sp groep monteren. Cassette, ketting en crank zijn universeel.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Op de racer niet, zijn geen 12sp dubbel cranks.
Bicycle, bicycle, bicycle
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Het is hier ook mountainbike.nl
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Overigens zijn AXS road en AXS mtb dan wel weer compatibel, en dat lukt je zonder kunstgrepen niet bij de andere sram groepen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heckler40 schreef: do 2 januari 2020, 18:34 Laatste keer dat ik er iets van las was het China, maar ik ben geen insider zoals Lars. Van Yeti weet ik niets.

Alleen de daadwerkelijke productie kosten hebben bij “slow moving goods” als dure MTB,s weinig relevantie voor de consumentenprijs. Het is meer vraag en aanbod, merk en image, en ook kostenstructuur buiten de fabricage (marketing (race team!) management, aandeelhouders, distributeur/agent, retailer, in relatie tot de volumes.

Norco biedt de Revolver FS frameset voor onder de 2500 EUR aan. En dat zit hem niet in de fabricage kosten 8)

Enjoy!!
Norco moet een flinke marge incalculeren voor de garantie. Eigenlijk betaal je 2 (of 3!) frames.
(Net als bij veel andere dure merken met goede service)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie