Instinctiv, in NL ontworpen gearbox bike
- bartsince1975
- Extreme Biker
- Berichten: 615
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
- Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007
Interessant, vind de voorframes niet mooi (eerder spuuglelijk) met teveel buigingen en die extra buis. Ik ben benieuwd hoe die vering gaat werken.
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Gaaf zo'n Nederlands merk, ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen.
Je zou het ook wat positiever kunnen inzien
Ik denk dat ze nu pas naar buiten komen omdat ze al een heel eind zijn. Om dit namelijk om te zetten naar productie kost zomaar een jaar en dan loop je dus alweer een jaar achter.
Ik denk dat ze nu pas naar buiten komen omdat ze al een heel eind zijn. Om dit namelijk om te zetten naar productie kost zomaar een jaar en dan loop je dus alweer een jaar achter.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- nielsvo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
- Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL
Ik vind het wel iets hebben, beetje Ibis Mojo achtig frame. Jammer dat je aan die 140mm hier in NL niet veel hebt. Ben wel
benieuwd welk gepatenteerd electronisch schakelsysteem ze hebben ontwikkeld.
benieuwd welk gepatenteerd electronisch schakelsysteem ze hebben ontwikkeld.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2952
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
Je hebt aan die 140mm heel veel in NL.
Ik heb sinds kort 160mm, en kan er in nl ook heerlijk mee rijden. Ontwikkeling van dit systeem is mooi, ben benieuwd wanneer het totaal plaatje klaar is
Bird Aeris 9 blurple
- bartsince1975
- Extreme Biker
- Berichten: 615
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
- Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007
Zoals het er staat lees ik het als elektronisch schakelen van de pinion. Zal vergelijkbaar zijn met Rohloff, een trigger shifter die de kabels vervangt. En zolang Pinion dat zelf niet doet kunnen zij dit mooi verkopen, al vraag ik mij af h or lang het duurt voordat Pinion zelf met zoiets komt.
- bartsince1975
- Extreme Biker
- Berichten: 615
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
- Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007
Dit staat er in de tekst:
The machines will come with a Pinion C-line drive train, combined with grip-shifting, trigger shifting and later with our patented electronic shifting.
The machines will come with a Pinion C-line drive train, combined with grip-shifting, trigger shifting and later with our patented electronic shifting.
- bartsince1975
- Extreme Biker
- Berichten: 615
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
- Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007
En in de comments op de vraag of dat ook after-market aangeboden gaat worden dit:
Unfortunately no, it will be only available on the M-line bikes from Undomestic. That has to do with the integration of parts into the frame, both electronics, battery and servo will be integrated very much into the frame. That is not possible on other Pinion frames.
And electronic shifting will be available later than the mechanical shifting options. We have the system working at the moment, but need more time testing it in extreme situations. We wrote testing software to test the durability of the system and battery life. At the moment, while shifting very intense, a battery will last about 7 - 8 hours before it needs to charge. That should be fine in normal conditions, but if you take the bike on long tours, then there will be a solution to charge the battery from a power pack. But also that needs more testing. So still enough work to do on this system as it is quite crucial for your drivetrain.
Unfortunately no, it will be only available on the M-line bikes from Undomestic. That has to do with the integration of parts into the frame, both electronics, battery and servo will be integrated very much into the frame. That is not possible on other Pinion frames.
And electronic shifting will be available later than the mechanical shifting options. We have the system working at the moment, but need more time testing it in extreme situations. We wrote testing software to test the durability of the system and battery life. At the moment, while shifting very intense, a battery will last about 7 - 8 hours before it needs to charge. That should be fine in normal conditions, but if you take the bike on long tours, then there will be a solution to charge the battery from a power pack. But also that needs more testing. So still enough work to do on this system as it is quite crucial for your drivetrain.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5503
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Gearbox bikes, altijd goed
Ik zie veel plannen en ideeën, vraag me wel af wat hun business model is, of er moet heel veel geld achter zitten of het wordt iets van crowdfunding om daadwerkelijk te kunnen produceren.
De renders zijn nog niet "af" en ook over het ontwerp heb ik nog wel wat bedenkingen.
Wel een tof initiatief maar stap naar vruchtbaar bedrijf zal lastig worden.
Ze hebben wel het voordeel dat een merk als Zerode alvast iets van hun markt heeft wakker geschud.
https://zerodebikes.com/enduro
Ik zie veel plannen en ideeën, vraag me wel af wat hun business model is, of er moet heel veel geld achter zitten of het wordt iets van crowdfunding om daadwerkelijk te kunnen produceren.
De renders zijn nog niet "af" en ook over het ontwerp heb ik nog wel wat bedenkingen.
Wel een tof initiatief maar stap naar vruchtbaar bedrijf zal lastig worden.
Ze hebben wel het voordeel dat een merk als Zerode alvast iets van hun markt heeft wakker geschud.
https://zerodebikes.com/enduro
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime