Instinctiv, in NL ontworpen gearbox bike

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
andreasknol
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 19:05
Mijn mountainbike: Instinctiv M9, SantaCruz Hightower LT, Canyon Spectral, Zerode
Contacteer:

Makkelijk schreef: zo 29 december 2019, 17:06 Ze hebben dus eigenlijk nog helemaal niks? Mooie renders en wat instagram plaatjes van componenten testen, op een andere fiets?

Ik geloof er niet in...
Mooi dat jullie ons project hebben gezien op Vital. We zijn inderdaad veel verder dan we nu kunnen laten zien. De eerste set frames wordt nu gemaakt, eerste carbon delen zijn klaar. In maart en april staat testen en shock tuning met Fox gepland. De bikes gaan er zeker komen!
https://www.instinctiv.bike - everything comes together
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

andreasknol schreef: do 9 januari 2020, 19:09 Mooi dat jullie ons project hebben gezien op Vital. We zijn inderdaad veel verder dan we nu kunnen laten zien. De eerste set frames wordt nu gemaakt, eerste carbon delen zijn klaar. In maart en april staat testen en shock tuning met Fox gepland. De bikes gaan er zeker komen!
Klinkt goed! Houd ons op de hoogte :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

andreasknol schreef: do 9 januari 2020, 19:09
Makkelijk schreef: zo 29 december 2019, 17:06 Ze hebben dus eigenlijk nog helemaal niks? Mooie renders en wat instagram plaatjes van componenten testen, op een andere fiets?

Ik geloof er niet in...
Mooi dat jullie ons project hebben gezien op Vital. We zijn inderdaad veel verder dan we nu kunnen laten zien. De eerste set frames wordt nu gemaakt, eerste carbon delen zijn klaar. In maart en april staat testen en shock tuning met Fox gepland. De bikes gaan er zeker komen!
Geef je dan niet een ietswat optimistische time to market af als je ze medio 2020 op de markt wilt brengen? Het lijkt me dat je met je eerste productieframe toch echt wel wat maanden moet testen voor je het verkoopt.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
andreasknol
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 19:05
Mijn mountainbike: Instinctiv M9, SantaCruz Hightower LT, Canyon Spectral, Zerode
Contacteer:

Makkelijk schreef: do 9 januari 2020, 20:20
andreasknol schreef: do 9 januari 2020, 19:09

Mooi dat jullie ons project hebben gezien op Vital. We zijn inderdaad veel verder dan we nu kunnen laten zien. De eerste set frames wordt nu gemaakt, eerste carbon delen zijn klaar. In maart en april staat testen en shock tuning met Fox gepland. De bikes gaan er zeker komen!
Geef je dan niet een ietswat optimistische time to market af als je ze medio 2020 op de markt wilt brengen? Het lijkt me dat je met je eerste productieframe toch echt wel wat maanden moet testen voor je het verkoopt.
Gaan we zeker doen. We hebben geen haast, we nemen net zoveel tijd met testen tot we helemaal overtuigd zijn van de kwaliteit. Met de launch bedoelen we het moment dat er pre-orders geplaatst kunnen gaan worden. Daadwerkelijke leveringen zullen later zijn.
https://www.instinctiv.bike - everything comes together
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik geloof er al een stuk meer in, succes met de testen!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Iets anders .... Ik vind het verfrissend dat een producteigenaar hier, op het forum, uitleg geeft / zaken verklaart. Ik kan die openheid zeer waarderen. Klasse.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaneVino schreef: za 11 januari 2020, 10:17 Iets anders .... Ik vind het verfrissend dat een producteigenaar hier, op het forum, uitleg geeft / zaken verklaart. Ik kan die openheid zeer waarderen. Klasse.
Goede instelling :-q


(er zitten hier die dat geheel tegengesteld zien...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
tjitm
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 28 april 2012, 23:21

Er wordt aan jullie gedacht in de nieuwe Vitalmtb gearshow ,vanaf 06:20
Gebruikersavatar
andreasknol
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 19:05
Mijn mountainbike: Instinctiv M9, SantaCruz Hightower LT, Canyon Spectral, Zerode
Contacteer:

tjitm schreef: di 11 februari 2020, 10:22 Er wordt aan jullie gedacht in de nieuwe Vitalmtb gearshow ,vanaf 06:20
Cool, dank je wel!
https://www.instinctiv.bike - everything comes together
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Krijgt dit forum de eerst volgende sneak preview te zien....(ik bedoel dit forum is het middelpunt van de mtb scene :winkie:)?
Gebruikersavatar
andreasknol
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 19:05
Mijn mountainbike: Instinctiv M9, SantaCruz Hightower LT, Canyon Spectral, Zerode
Contacteer:

Het is alweer even geleden, dus we dachten dat we jullie alvast even een kleine update geven van waar we momenteel aan werken:

- eerste frames van maat L komen eind april binnen
- voorbereiding van uitgebreide frametesten
- suspension tuning met Fox
- afmaken van kleur- en grafische schema's
- CAD-ontwikkeling van M- en XL-frames
- afronding van de ontwikkeling nieuwe shifter opties
- bouwen van de website en webshop
- organiseren van logistiek en productie

En een beetje shocking.... We zijn nog niet eens gelanceerd en al een nieuwe naam? Ja, we hebben onze merknaam heroverwogen en verwachten te lanceren met een naam die nog beter bij de fiets en ons merk past. We houden jullie op de hoogte.
https://www.instinctiv.bike - everything comes together
Gebruikersavatar
andreasknol
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 19:05
Mijn mountainbike: Instinctiv M9, SantaCruz Hightower LT, Canyon Spectral, Zerode
Contacteer:

En inderdaad, een eerst volgende sneak preview...

Afbeelding
https://www.instinctiv.bike - everything comes together
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik ben heel benieuwd....
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Goed plan een andere naam, vind deze niet echt bekken.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

andreasknol schreef: vr 27 maart 2020, 13:16 En een beetje shocking.... We zijn nog niet eens gelanceerd en al een nieuwe naam? Ja, we hebben onze merknaam heroverwogen en verwachten te lanceren met een naam die nog beter bij de fiets en ons merk past. We houden jullie op de hoogte.
Goed geluisterd naar de kritieken uit engels sprekende landen :-q

Ben benieuwd naar de eerste fiets in real life..... en de nieuwe shifter uiteraard.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie