Instinctiv, in NL ontworpen gearbox bike

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
tjitm
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 28 april 2012, 23:21

Ik kwam op Vitalmtb een nieuw merk tegen die in NL ontworpen gearbox bikes maakt/ gaat maken. Zien er strak uit.
Laatst gewijzigd door tjitm op do 24 december 2020, 09:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Interessant, vind de voorframes niet mooi (eerder spuuglelijk) met teveel buigingen en die extra buis. Ik ben benieuwd hoe die vering gaat werken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

:-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Ziet er strak en gelikt uit :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Gaaf zo'n Nederlands merk, ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ze hebben dus eigenlijk nog helemaal niks? Mooie renders en wat instagram plaatjes van componenten testen, op een andere fiets?

Ik geloof er niet in...
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je zou het ook wat positiever kunnen inzien :roll:


Ik denk dat ze nu pas naar buiten komen omdat ze al een heel eind zijn. Om dit namelijk om te zetten naar productie kost zomaar een jaar en dan loop je dus alweer een jaar achter.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Ik geloof er wel in
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ik vind het wel iets hebben, beetje Ibis Mojo achtig frame. Jammer dat je aan die 140mm hier in NL niet veel hebt. Ben wel
benieuwd welk gepatenteerd electronisch schakelsysteem ze hebben ontwikkeld.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

nielsvo schreef: wo 1 januari 2020, 23:53 Ik vind het wel iets hebben, beetje Ibis Mojo achtig frame. Jammer dat je aan die 140mm hier in NL niet veel hebt. Ben wel
benieuwd welk gepatenteerd electronisch schakelsysteem ze hebben ontwikkeld.
Je hebt aan die 140mm heel veel in NL.
Ik heb sinds kort 160mm, en kan er in nl ook heerlijk mee rijden. Ontwikkeling van dit systeem is mooi, ben benieuwd wanneer het totaal plaatje klaar is
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

nielsvo schreef: wo 1 januari 2020, 23:53 Ik vind het wel iets hebben, beetje Ibis Mojo achtig frame. Jammer dat je aan die 140mm hier in NL niet veel hebt. Ben wel
benieuwd welk gepatenteerd electronisch schakelsysteem ze hebben ontwikkeld.
Zoals het er staat lees ik het als elektronisch schakelen van de pinion. Zal vergelijkbaar zijn met Rohloff, een trigger shifter die de kabels vervangt. En zolang Pinion dat zelf niet doet kunnen zij dit mooi verkopen, al vraag ik mij af h or lang het duurt voordat Pinion zelf met zoiets komt.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Volgens mij las ik in het verhaal dat ze het electronische schskelen niet gaan toepassen
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Dit staat er in de tekst:

The machines will come with a Pinion C-line drive train, combined with grip-shifting, trigger shifting and later with our patented electronic shifting.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

En in de comments op de vraag of dat ook after-market aangeboden gaat worden dit:

Unfortunately no, it will be only available on the M-line bikes from Undomestic. That has to do with the integration of parts into the frame, both electronics, battery and servo will be integrated very much into the frame. That is not possible on other Pinion frames.

And electronic shifting will be available later than the mechanical shifting options. We have the system working at the moment, but need more time testing it in extreme situations. We wrote testing software to test the durability of the system and battery life. At the moment, while shifting very intense, a battery will last about 7 - 8 hours before it needs to charge. That should be fine in normal conditions, but if you take the bike on long tours, then there will be a solution to charge the battery from a power pack. But also that needs more testing. So still enough work to do on this system as it is quite crucial for your drivetrain.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Gearbox bikes, altijd goed :-q

Ik zie veel plannen en ideeën, vraag me wel af wat hun business model is, of er moet heel veel geld achter zitten of het wordt iets van crowdfunding om daadwerkelijk te kunnen produceren.
De renders zijn nog niet "af" en ook over het ontwerp heb ik nog wel wat bedenkingen.
Wel een tof initiatief maar stap naar vruchtbaar bedrijf zal lastig worden.
Ze hebben wel het voordeel dat een merk als Zerode alvast iets van hun markt heeft wakker geschud.

https://zerodebikes.com/enduro
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie