Instinctiv, in NL ontworpen gearbox bike

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ironhorse Erik schreef: vr 25 december 2020, 14:25
Lars TB schreef: vr 25 december 2020, 12:13

Gezien je 'playlist' is het wel duidelijk waar je staat... .
Oh, heh ?
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maareh "waar sta ik dan precies" volgens jou ?
:~
Zelfreflectie in deze tijd is helemaal hip!

(Maar inderdaad ga jij blijkbaar voor zoveel mogelijk mainstream en moet iedere fiets aan dat beeld voldoen. Terwijl een beetje polariserend toch beter bij je zou passen. Zoals een roze Instinctiv bijvoorbeeld!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik snap die donkere foto's nooit. Wil je de fiets nog laten zien, of wil je laten zien dat je lekker artistiek bezig bent. Pinkbike heeft er ook zijn handje van... Dit kijkt toch veel fijner?

Afbeelding

Anyways, instinctive is zo'n veel betere naam dan undomestic dat we dat hangbuikzwijntje maar voor lief nemen. Maar stiekum hoop ik dat dit design language een snelle dood sterft.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Lars TB schreef: vr 25 december 2020, 15:33
Ironhorse Erik schreef: vr 25 december 2020, 14:25

Oh, heh ?
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maareh "waar sta ik dan precies" volgens jou ?
:~
Zelfreflectie in deze tijd is helemaal hip!

(Maar inderdaad ga jij blijkbaar voor zoveel mogelijk mainstream en moet iedere fiets aan dat beeld voldoen. Terwijl een beetje polariserend toch beter bij je zou passen. Zoals een roze Instinctiv bijvoorbeeld!)
Mijn rijstijl en afdaal snelheid zijn polariserend genoeg.

Dat perse moeten onderscheiden heb ik nooit aan meegedaan, en eerlijk gezegd denk ik dat jezelf ook wel beter de moed 25 jaar geleden had kunnen opgeven :winkie: Hoezo zelfreflectie :-q
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik kwam de fiets vanochtend tegen op internet en wil hier even melden dat ik het design waanzinnig vind. De kwaliteit van het design wordt bewezen, aangezien er een aantal op de vorige pagina met paint er weer een saaie ouwelullen fiets van proberen te maken. Beide suggesties zijn suf. Een design van een fiets moet een beetje schuren, niet standaard en eigenlijk soms gewoon gek zijn (En ja dat zegt een rijder van een suffe Scott Spark). Als ik het geld had, zou ik de fiets overwegen te kopen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Horsthil schreef: di 29 december 2020, 10:45 Ik kwam de fiets vanochtend tegen op internet en wil hier even melden dat ik het design waanzinnig vind.
Wat mij betreft is hij ook best wel leuk, maar lees de pinkbike comments, iedereen haat dit. Voor m'n gevoel doet dit design het wel wat beter als je een kleinere maat fotografeert. Ik heb het gevoel dat we hier een XL zien.

Ik vind het tof dat het ze überhaupt is gelukt om op de markt te komen, was me eerst best een partij sceptisch hierover.
De kwaliteit van het design wordt bewezen, aangezien er een aantal op de vorige pagina met paint er weer een saaie ouwelullen fiets van proberen te maken.
He, op dit forum zitten dan ook vooral ouwe lullen natuurlijk, om te klagen of roepen dat ze waanzinnig snel zijn. Lekker shredden met de boyzzzz... #rammenmetdemannen.

Als ik nu aan een pinion fully zou willen zou ik denk ik toch het meest naar Zerode neigen, of een Vertigo (met misschien wat dikkere seatstays voor het #rammenmetdemannen). Maar ook tegen deze Instinctiv zou ik geen nee zeggen.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Makkelijk schreef: di 29 december 2020, 10:57 Wat mij betreft is hij ook best wel leuk, maar lees de pinkbike comments, iedereen haat dit. Voor m'n gevoel doet dit design het wel wat beter als je een kleinere maat fotografeert. Ik heb het gevoel dat we hier een XL zien.
Ja die comments zijn hard. Fiets lijkt inderdaad groot op de foto.
Makkelijk schreef: di 29 december 2020, 10:57 He, op dit forum zitten dan ook vooral ouwe lullen natuurlijk, om te klagen of roepen dat ze waanzinnig snel zijn. Lekker shredden met de boyzzzz... #rammenmetdemannen.
Weet ik, wil het altijd graag benadrukken, aangezien ik ooit al eens voor forumkleuter ben uitgemaakt
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Volgens mij doet Instinctiv het dus helemaal goed, als de jongere generaties het ontwerp kunnen waarderen. :-q

Verder zijn de comments van Pinkbike natuurlijk berucht om de hardheid. Zijn maar weinig fietsen die daar zonder kleerscheuren uitkomen. :roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

suravida schreef: di 29 december 2020, 12:02 Volgens mij doet Instinctiv het dus helemaal goed, als de jongere generaties het ontwerp kunnen waarderen. :-q
Alleen de prijs nog :lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Horsthil schreef: di 29 december 2020, 11:59 Weet ik, wil het altijd graag benadrukken, aangezien ik ooit al eens voor forumkleuter ben uitgemaakt
Sommige dingen moeten gewoon gezegd worden :lol:
En de prijs is erg hoog, maar ook weer niet zó hoog als de pinkbikers claimen (voor wat je krijgt)
Waar woke is, is vuur
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Prijzen complete fiets kijk ik eigenlijk nooit meer naar.
Prijs frame + demper only wel :winkie:
Dan is dit frame 25% duurder dan een Sworks Enduro, 1000 euronen.
Dat vind ik wel meevallen eerlijk gezegd. Zitten wel wat flaws in het design (naast de bochel) maar goed.
Ga je hem behangen met een P18 met trigger shift dan kun je dat vergelijken met een BB+cranks + SRAM AXS afmontage.
Rest kun je gelijk houden natuurlijk.
Als je dan klaar bent heb je een bom van een fiets die in Sworks formaat 10k zou kosten en in Instictiv formaat 11k euro.
Kun je alleen niet electronisch schakelen, ziet je frame eruit als de klokkenluider van de Notredame, en kun je geen coil shock monteren.
Ben wel erg benieuwd naar het gewicht, wat gaat dit wegen. Een XL Sworks Enduro met fatsoenlijke Michelin Wild Enduro's druk je namelijk zo over de 15kg heen.


En die 50 verkochte fietsen sorry maar, daar heb ik enigzinds moeite mee om dat te kunnen geloven. Zullen ze niet 15 gezegd hebben dat is makkelijk te horen als 50 op zijn Engels. En dan van die 15 gaan er al bijna thuis 7 of 8 naar de inner circle. 50 stuks is gigantisch. Ik geloof wel dat ze 50 frames besteld hebben in Taichung/Taipei, of dat hun mal gaat lonen bij 50 stuks.

Hoop dat ik ongelijk heb en dat die dingen overal oppoppen, en ze net als de RAAW Madonna na een jaar de makeover krijgen waardoor het alsnog een succes gaat worden.

Concept met de ketting en de door het achterwiel beschermde spannertje vind ik een stuk eleganter dan een Gates riem in een richting buigen waar hij niet voor gemaakt is dus hoop wel meer van die mannen te zien eigenlijk.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ironhorse Erik schreef: di 29 december 2020, 14:45 Prijzen complete fiets kijk ik eigenlijk nooit meer naar.
Prijs frame + demper only wel :winkie:
Dan is dit frame 25% duurder dan een Sworks Enduro, 1000 euronen.
Dat vind ik wel meevallen eerlijk gezegd. Zitten wel wat flaws in het design (naast de bochel) maar goed.
Een Sworks Enduro is ook veel te duur/absoluut niet betaalbaar voor mij. Een student heeft geen 10k voor een complete fiets, zelfs niet een verwend nest. Dus de jongere mtber kan de fiets wel waarderen, maar niet betalen.

Dan realistisch kijkende, denk ik dat de prijs voor het frameset in verhouding tot de andere extreem dure fietsen wel meevalt. Ook omdat de pinion er gewoon bij zit (als ik het goed heb gezien)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ironhorse Erik schreef: di 29 december 2020, 14:45 Concept met de ketting en de door het achterwiel beschermde spannertje vind ik een stuk eleganter dan een Gates riem in een richting buigen waar hij niet voor gemaakt is dus hoop wel meer van die mannen te zien eigenlijk.
Hier is niet mis mee hoor, heb Gates belts in een auto raarder zien lopen.

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bochten in framebuizen zien er misschien leuk uit, maar het is nodeloos meteriaal en het is een zwakke plek. Die weer moet worden verstevigd met meer materiaal.
Misschien mooi, maar volkomen nutteloos (of eigenlijk nog erger dan dat).

Is trouwens geen aanval op deze bike, maar een algemeen verhaal.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

yo-eddy schreef: di 29 december 2020, 17:44
Ironhorse Erik schreef: di 29 december 2020, 14:45 Concept met de ketting en de door het achterwiel beschermde spannertje vind ik een stuk eleganter dan een Gates riem in een richting buigen waar hij niet voor gemaakt is dus hoop wel meer van die mannen te zien eigenlijk.
Hier is niet mis mee hoor, heb Gates belts in een auto raarder zien lopen.

Afbeelding
Een gates carbon CDX kun je op geen enkel vlak vergelijken met een multiriem, totaal andere constructie, tanden vs ribben, hebben we het nog niet over het carbon en de centertrack gleuf die er in de CDX zit.

P11 de considerations --> de idler moet een Gates approved idler zijn, zal wel zo zijn denk ik met de Pinion Idler
https://www.gatescarbondrive.com/~/medi ... ual-en.pdf

Nooit geweten P15, een app om mbv geluid de spanning in je riem te meten, mooi man :winkie: dat soort apps hebben wij kettingrijders niet!!!

Ik vind die rol niet mooi. Ziet er rommelig uit. Vind ik dan. De eenvoud van het geen derraileur hebben ruil je in voor een paar snijdende lijnen (tgv die rol), ik kan er niet aan wennen. My bad I know.

:-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: di 29 december 2020, 17:52 Bochten in framebuizen zien er misschien leuk uit, maar het is nodeloos meteriaal en het is een zwakke plek. Die weer moet worden verstevigd met meer materiaal.
Misschien mooi, maar volkomen nutteloos (of eigenlijk nog erger dan dat).

Is trouwens geen aanval op deze bike, maar een algemeen verhaal.
Die bobbel in de bovenbuis is ontworpen voor het optimaal kunnen opvangen van de krachten die op de headtube komen.
Dus zou geen zwakke plek moeten zijn, maar er juist één oplossen.
En niet voor de looks.
Plaats reactie