Alvarado op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Vergeet van der Poel, nu wordt het pas echt interessant:

https://www.nu.nl/wielrennen/6029767/we ... pelen.html

Afbeelding
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Vond het ook mooi nieuws.
En ze pakt er ook nog wielrennen bij, kan weleens de vrouwelijke versie van vd Poel worden.
Vind de cross races al mooi om te zien maar dit maakt het helemaal af.
PaganiProductions

RobBoZ schreef: ma 10 februari 2020, 21:10 Vond het ook mooi nieuws.
En ze pakt er ook nog wielrennen bij, kan weleens de vrouwelijke versie van vd Poel worden.
Vind de cross races al mooi om te zien maar dit maakt het helemaal af.
Alleen het weg wielrennen is zo oersaai.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wegwielrennen is juist de laatste jaren leuker geworden, allemaal jonge gasten die graag aanvallen.
Ik mag er graag naar kijken, bergetappes, klassiekers etc, kan niet wachten op het voorjaar.

Mooi van Alvarado maar ik kan er niet uithalen of ze ook wereldbekers gaat rijden? Dat zou leuk zijn :-q
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

PaganiProductions schreef: ma 10 februari 2020, 23:22
RobBoZ schreef: ma 10 februari 2020, 21:10 Vond het ook mooi nieuws.
En ze pakt er ook nog wielrennen bij, kan weleens de vrouwelijke versie van vd Poel worden.
Vind de cross races al mooi om te zien maar dit maakt het helemaal af.
Alleen het weg wielrennen is zo oersaai.
Ik hoop niet dat je nu gaat beweren dat het mountainbiken nou zo mega spannend is om te kijken...
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Het is zoizo nog maar de vraag of de vrouwen (weg) races wel uitgezonden worden.
Staat mij iets bij dat er nu ook een soort van verplichting voor is een deel van de vrouwen races uit te zenden.
Maar zag pas een vrouwen race daar waren de camerabeelden verzorgd door één motorrijder met een telefoon met skype.
Dat was helemaal schandalig.

Misschien de mannen en vrouwen eens samen laten starten, of zouden er dan wat egotjes sneuvelen ? :P
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Van de vrouwen welteverstaan. Die rijden toch wel een stuk minder hard dan de mannen.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Staat mij nog iets bij van een vrouwen race vorig jaar die was stilgelegd omdat ze de mannen die eerder gestart waren inhaalde.

Edit:

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190303 ... duckduckgo
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Geloof mij maar dat de mannen op volle snelheid vele malen harder rijden dan de vrouwen. Een redlijk getrainde criteriumrijder kan goed met de vrouwen mee komen. Met de mannen profs is dat toch andere koek.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Van Annemiek van Vleuten is toch wel bekend dat ze op trainingskamp op Mallorca ook A-amateurs (of hoe die tegenwoordig dan ook heten?) bergop uit het wiel heeft gereden. De mannen waren van tevoren gewaarschuwd. En dan toch proberen. Auw. :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ach mooi om in de vier jaar iets te breken.. :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: ma 10 februari 2020, 20:49 Vergeet van der Poel, nu wordt het pas echt interessant:
Mooie ontwikkeling maar het stickertje "fenomeen" heeft ze nog niet verdiend.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Lars TB schreef: di 11 februari 2020, 15:59 Van Annemiek van Vleuten is toch wel bekend dat ze op trainingskamp op Mallorca ook A-amateurs (of hoe die tegenwoordig dan ook heten?) bergop uit het wiel heeft gereden. De mannen waren van tevoren gewaarschuwd. En dan toch proberen. Auw. :lol:
Die traint met de mannen van Mitchelton Scott.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4316
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Bergop met de klassieker renners en sprinters niet met Yates hoor, wees niet bang...…..
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

japie carbon schreef: di 11 februari 2020, 11:32 Van de vrouwen welteverstaan. Die rijden toch wel een stuk minder hard dan de mannen.
japie carbon schreef: di 11 februari 2020, 11:32 Geloof mij maar dat de mannen op volle snelheid vele malen harder rijden dan de vrouwen. Een redlijk getrainde criteriumrijder kan goed met de vrouwen mee komen. Met de mannen profs is dat toch andere koek.
De mannen rijden natuurlijk helemaal niet vele malen sneller maar slechts een percentage (ver onder de 100) harder. Verder snap ik de vergelijking niet helemaal. Alsof wedstrijdverloop en spanning voor de kijker liggen aan het aantal kilometers per uur die rechts onderin het beeld staan.... Met snelheid kan ik niks. Sterker nog: ik zie het verschil tussen 45 en 55 niet eens op TV. Ik kan enkel zien dat iemand uitloopt, ingehaald wordt of het tactisch slim/dom speelt. Dát maakt de koers, dus zo lang mannen en vrouwen niet samen voor hetzelfde podium strijden lijkt relatieve snelheid me volstrekt irrelevant.
Stamppot with weaksauce!
Plaats reactie