De lichtste xc hardtail frames van 2020

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: za 22 februari 2020, 15:51 Maar de techniek is en blijft fascinerend.
En als er straks frames van 0,5 kg op de markt zijn, dan worden de 1 kg frames een stuk betaalbaarder ;)
Dus iedereen meer lol voor minder!
(Of ben ik nou te enthousiast?)
:lol: maar zo werkt het wel idd :bier:
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Fietsen is uitstekend middel bij een burnout.
Het lastige is dat je in het begin helemaal geen zin hebt om te beginnen.
Maar als je eenmaal begint, dan merk je dat fysieke inspanning in de natuur erg goed werkt in de bovenkamer.
Ook op een fiets van 12kg en €1000.
(Bijvoorbeeld)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: za 22 februari 2020, 16:40 Fietsen is uitstekend middel bij een burnout.
Het lastige is dat je in het begin helemaal geen zin hebt om te beginnen.
Maar als je eenmaal begint, dan merk je dat fysieke inspanning in de natuur erg goed werkt in de bovenkamer.
Ook op een fiets van 12kg en €1000.
(Bijvoorbeeld)
Nou, dat was het in het begin totaal niet! Terwijl ik wel wilde. Ik was met een 45 min d1 kompleet uitgepierd. Voor een paar dagen... Korte intensieve inspanningen van max 30 min werken beter en lange duurtrainingen worden niet aangeraden. Wandelen werkt ook goed, in de natuur. Beter nog dan fietsen want je gaat niet zo snel, meer tijd om van de natuur te genieten (mits je niet gaat lopen malen in je hoofd.. Daar heb je met fietsen minder tijd voor).
life starts @ 150bpm...
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

ThaSingleTrackMastah schreef: za 22 februari 2020, 15:51 En als er straks frames van 0,5 kg op de markt zijn, dan worden de 1 kg frames een stuk betaalbaarder ;)
Dus iedereen meer lol voor minder!
(Of ben ik nou te enthousiast?)
Waarschijnlijk worden de 0,5 kg frames gewoon duurder :wink: heb niet de indruk dat de prijzen in fietsenland omlaag gaan.
High end modellen kosten even veel als een kleine auto tegenwoordig :-{
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

ThaSingleTrackMastah schreef: za 22 februari 2020, 15:49 Sommigen hier hebben veel geld te besteden.
Dan hoef je je niet in te houden, vooral doen. Geld moet rollen en dat lukt het beste op wielen ;)
Maar sommigen hebben het minder breed, of moeten hun centjes verdelen over meerdere kostenposten.
Die zouden zich heel ongelukkig gaan voelen als hun fiets straks meer dan 10kg weegt, en dat is natuurlijk onzin.
Op een fiets van €1000 kan je net zo goed genieten als op een fiets van €10000.

En als we toch €10000 als voorbeeld gebruiken, dan kan je ook bewust kiezen voor een fiets van slechts €1000 en de resterende €9000 uitgeven aan legendarische bike trips.
Toen ik 11 was wilde ik heel graag fietsen er was geen geld thuis, scheiding. Moeder heel weinig werk. Ik ben in de vakanties door de straten gelopen om opzoek te gaan naar fietsen die bij het vuil werden gezet. Na twee weken had ik twee sportfietsen bijeen met hele dagen door de stad en wijken lopen. Een Gazelle met 27 inch wielen en 10 versnellingen. Met vaders en buren 1 werkende fiets van gemaakt. Ik was zo blij en was vastbesloten later een nieuwe fiets te kopen. Ik was altijd al gefascineerd door materiaal, probeerde altijd iets beter te krijgen dan ik had, met of zonder geld.

Op deze manier heb ik jaren kunnen fietsen af en toe een nieuw bandje was voldoende. Ik heb daar heel veel plezier aan gehad.

Nu 30 jaar later ben ik een van de gelukkigen die hier een aantal fietsen heeft staan van bedragen die richting de vijf getallen staan.
Elke keer als ik de fietsen zie staan of erop rijd ben ik supertrots dat ik dat zelf bereikt hebt. Maar zou ik het nu niet meer kunnen betalen voor 1500 euro heb je ook prima fietsen en zou ik net zoveel lol hebben.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Cube-Elite schreef: ma 24 februari 2020, 14:35
ThaSingleTrackMastah schreef: za 22 februari 2020, 15:49 Sommigen hier hebben veel geld te besteden.
Dan hoef je je niet in te houden, vooral doen. Geld moet rollen en dat lukt het beste op wielen ;)
Maar sommigen hebben het minder breed, of moeten hun centjes verdelen over meerdere kostenposten.
Die zouden zich heel ongelukkig gaan voelen als hun fiets straks meer dan 10kg weegt, en dat is natuurlijk onzin.
Op een fiets van €1000 kan je net zo goed genieten als op een fiets van €10000.

En als we toch €10000 als voorbeeld gebruiken, dan kan je ook bewust kiezen voor een fiets van slechts €1000 en de resterende €9000 uitgeven aan legendarische bike trips.
Toen ik 11 was wilde ik heel graag fietsen er was geen geld thuis, scheiding. Moeder heel weinig werk. Ik ben in de vakanties door de straten gelopen om opzoek te gaan naar fietsen die bij het vuil werden gezet. Na twee weken had ik twee sportfietsen bijeen met hele dagen door de stad en wijken lopen. Een Gazelle met 27 inch wielen en 10 versnellingen. Met vaders en buren 1 werkende fiets van gemaakt. Ik was zo blij en was vastbesloten later een nieuwe fiets te kopen. Ik was altijd al gefascineerd door materiaal, probeerde altijd iets beter te krijgen dan ik had, met of zonder geld.

Op deze manier heb ik jaren kunnen fietsen af en toe een nieuw bandje was voldoende. Ik heb daar heel veel plezier aan gehad.

Nu 30 jaar later ben ik een van de gelukkigen die hier een aantal fietsen heeft staan van bedragen die richting de vijf getallen staan.
Elke keer als ik de fietsen zie staan of erop rijd ben ik supertrots dat ik dat zelf bereikt hebt. Maar zou ik het nu niet meer kunnen betalen voor 1500 euro heb je ook prima fietsen en zou ik net zoveel lol hebben.
mooi verhaal man!
Plaats reactie