Fiets onderdelen en Corona Virus

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RobBoZ schreef: do 5 maart 2020, 16:21
matthiav schreef: do 5 maart 2020, 11:51 Los van alle (terechte) bemerkingen die er over de globalisering en de industriële 'verhuis' naar China kunnen gemaakt worden, is het nu toch puur toeval dat het in China is dat de fabrieken dicht liggen. Kan even goed hier gebeuren, zoals we nu meer en meer in Noord-Italië zien.
Dat is geen toeval, die chinezen eten alles met en zonder hartslag en zo hebben ze dat virus te pakken gekregen, gemuteerd en verspreid.
( Via een of ander vaag dier.)
En als toevoeging dat ook de jaarlijkse griepgolf iedere keer vanuit China komt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Moeten we alle pakketjes 'made in China (PRC) ' ontsmetten met alcohol?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

ThaSingleTrackMastah schreef: do 5 maart 2020, 22:01 Moeten we alle pakketjes 'made in China (PRC) ' ontsmetten met alcohol?
Het virus overleeft maar een paar uur buiten een lichaam. Ik weet niet hoe snel jouw pakketjes meestal binnen komen, maar in mijn geval duurt het minimaal een dag of 10 ;)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@TSTM, nee :wink: . Ik maak maar even gebruik van de gelegenheid... Kan nooit kwaad:
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-1 ... #nederland
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Pfff.
Ik was serieus bang dat ik mn pakketjes van Aliexpress niet kon aannemen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: do 5 maart 2020, 23:53 Pfff.
Ik was serieus bang dat ik mn pakketjes van Aliexpress niet kon aannemen.
Toch zou ik geen risico nemen! Laat maar bij mij bezorgen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

ThaSingleTrackMastah schreef: do 5 maart 2020, 23:53 Pfff.
Ik was serieus bang dat ik mn pakketjes van Aliexpress niet kon aannemen.
Alleen oppassen met pakketjes van de firma Hai-Tsjoe!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ik zou me meer zorgen maken om het contact met de pakketbezorger dan om de pakketjes zelfs. Die jongens zijn tegenwoordig negen van de tien keer “zelfstandig ondernemer”, en gaan echt niet thuisblijven als ze wat snotterig zijn. En nadat je je krabbel op zo’n handheld gezet hebt, ook maar even naar de kraan lopen en dertig seconden inzepen.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dat blijkt eerder omgekeerd te werken:
Meerdere bezorgers weigeren te werken omdat de opdracht/werkgever geen Corona vrije omgeving kan waarborgen en ze het risico niet durven te lopen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hier een stukje dat de problemen aardig opsomt en weergeeft waarom het virus sowieso een probleem kan gaan worden:
https://www.independent.co.uk/news/heal ... 84356.html

(samenvatting: omdat het iets heftiger is dan de griep (longen ontsteken, je kunt niet genoeg zuurstof krijgen, nierproblemen) moet je opgenomen worden in het ziekenhuis. Komen er te veel gevallen dan hebben ziekenhuizen niet genoeg capaciteit en komen ook andere ziektes en operaties in het gedrang.)

Het virus zelf is dus niet heel veel dodelijker dan griep misschien, maar dat is tot we er teveel gevallen van krijgen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tja, de laatste corporate update van afgelopen vrijdag wordt vanaf hogerhand gezegd: Handen mogen niet meer geschud worden, zo min mogelijk int. reizen, laptops mee naar huis (ivm thuiswerken), bij verkoudheid/griepverschijnselen contact opnemen met leidinggevende, HR en arts en thuisblijven totdat je negatief bent bevonden. Heel het bedrijf (wereldwijd 20K) is over op speciale desinfecterende zeep.

En hoewel het mss geen Ebola is, is Covid19 wel degelijk potent genoeg om meer dan alleen de gezondsheidszorg plat te leggen als we geen maatregelen treffen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Klopt, het lijkt redelijk uit de klauwen te gaan lopen. En we staan pas aan het begin van de besmetting in Europa. Omdat het een nieuwe variant is, kunnen we ook nog geen antistoffen in ons lichaam hebben. Wat betekent dat je het onherroepelijk krijgt zodra je er mee in contact komt. Ofschoon het er op lijkt dat mensen onder de 40 er minder vatbaar voor zijn en onder de 20 al helemaal.
Op het sterftepercentafe is er ook nog geen echte kijk, dat lijkt per land nogal te verschillen. Zo tussen de 0.7 en 7% maar liefst.
Het zal natuurlijk ook nogal wat economische gevolgen hebben.

Voor mij is het extra eng, omdat ik natuurlijk MS patiënt ben en 60+. Gelukkig gebruik ik geen medicatie die mijn immuunsysteem aantast.

Maar ik ben wel flink verkouden en voel me gesloopt.

Of mountainbikers een risicogroep vormen is nog onbekend. Ik heb al wel wat geruchten gelezen over een verhoogd risico voor fully's, carbon, aluminium, binnenbanden flat pedals en geen dropper. Maar dat zijn niet meer dan geruchten natuurlijk.... :bier:

Nu lijkt Noord-Brabant het hoogst aantal besmettingen te hebben, met Breda de twijfelachtige eer als landelijk koploper, dus denk even goed na of je het echt drieluikje wel wilt rijden ...
Laatst gewijzigd door Ad58 op zo 8 maart 2020, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

https://www.thuisarts.nl/nieuw-coronavi ... irus-krijg
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-1 ... #nederland

Het probleem zit ‘m vooral in de schaalgrootte en maatschappelijke ontwrichting.
Met ongeveer 2% individuele sterftekans is het niet ernstiger dan een zware klassieke griep/Influenza.
Maar 2% van ‘iedereen’ (want niemand heeft nog weerstand opgebouwd, dus je krijgt het, na contact met dit nieuwe virus) telt natuurlijk wat totale aantallen betreft flink op.
En wat als ziekenhuis/huisartspraktijpersoneel ziek wordt? Afdelingen/praktijken sluiten. Wie zorgt dan voor de Corona-zieken? Maar ook de ‘gewone’ zieken?
Wat als de scholen dicht moeten, de helft van de machinisten ziek is, de supermarkten niet meer bevoorraad kunnen worden?
Als de schaal waarop het uitbreekt klein blijft valt het goed te behapstukken.
Bij grotere uitbraak dan krijg je toestanden als in China, Noord Italie, ontwrichting (naast veel overlijdens, treurig genoeg).
Als je de schaal klein weet te houden win je tijd. Tijd om eventueel een behandeling te vinden, een vaccin te ontwikkelen. En veel virussen houden niet van ‘mooi weer’, dus je hoopt dat vanaf lente/zomer de virusdruk sowieso afneemt.
Maar voor het individu geldt grofweg: van de 100 geinfecteerden krijgen er pak en beet 85 een verkoudheid, 13 een hele flinke griep met evt longontsteking, en 2 zullen eraan overlijden. Ouderen, zwakkeren, mensen met minder weerstand lopen daarop het grootste risico.
Laatst gewijzigd door aurelius op zo 8 maart 2020, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ad :lol: :lol: :-q ( :oops: één na laatste stukje)
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 8 maart 2020, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ad, ik leef met je mee, jonge kerngezonden hebben makkelijk praten, je zou iedereen toewensen wat luchtiger te kunnen doen over dit onderwerp :wink: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie