Nieuw Bike merk Forestal

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Met de mensen van Production Prive Cedric Gracia en overige wijsneuzen en een bak andoreese geld schieters.
Begonnen aan een dikke E E bike. o.a. Licht gewicht. Met een boost knop die direct in elke rij modus even wat extra geeft.

Lager koppel dan de doorsnee E bike maar voldoende om energie te sparen voor de daling of compenseren voor de mindere conditie.
Deze kostbaar doch zeer concurrend met de huidige lichtgewicht E mtb van specialized wel een lange levertijd.

Binnnekort komen er test door een aantal bekende mtb sites

Gaat een goede kant op met ontwikkelingen in E mtb wereld.

Als ik oud ben is er wel een e bike op de markt die me aanspreekt :winkie:

https://forestal.com/en/products/siryon
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik zou hier gewoon mijn mond over moeten houden maar:

Mooi concept!

Niet te zwaar, niet superveel koppel....
Die unipivot zie je niet vaak, maar het geheel ziet er erg strak uit.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik had het prototype al een keer voorbij zien komen op embn. Die animatie van het veersysteem laat heel weinig chainpull zien. Dat is positief in mijn ogen. 17kg voor 17cm veerweg is een aardig gewicht en dat met motor en al er bij. En dat display geïntegreerd in het frame :o Als ik 7500 euro had liggen wist ik het wel. Maareh, framenummer 007 is al verkocht :(( Ik vind alleen de kleur niks.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Deze is interessanter waar Cedric al een tijdje mee rijd :-q :bier:
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooi gewicht en hij is ook wel aardig long, low `n slack. €7500 is een hoop geld maar gezien de specs krijg je er wel een hoop voor terug, een vergelijkbare analoge bike zal ook aardig in die buurt komen?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi ding!
Zelf de gewicht en bijna zelfde prijs als de Levo SL, maar met meer koppel, meer veerweg en veel betere afmontage.
Zou de belastingdienst geloven dat ik 1x per week met dit naar mijn werk rij? :bier:
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Is het jou ook opgevallen dat die veerweg animatie niet klopt. In deze is de body defect. Je ziet dus niet de reactie op de crankarm maar op de cassette die meedraait.

Wat ik kan zien is dat in de animatie. Op het grote tandwiel 3 tanden rotatie is. Dus ongeveer 4 centimeter verkorting op het grote blad, bij geheel inveren.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Je hebt gelijk, was me wel opgevallen, maar het kwartje viel niet.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat is een mooi ding :-q
Goed over nagedacht, en 60Nm is meer dan prima om elke berg mee op te komen. De Shimano motor in mijn fiets levert 70Nm, maar dat is alleen maximaal. In de praktijk gebruik je de maximale power vrijwel niet, dus 60Nm lijkt mij eigenlijk geen enkele concessie doen.

Het is veel belangrijker hoe het vermogen geleverd wordt, en hoe de motorweerstand voelt boven de 25km/h (volledig ontkoppeld lees ik). Dat gecombineerd met het gewicht van deze fiets doet mij vermoeden dat het een heel fijn rijdende e-mtb zal zijn...
Dat de capaciteit eenvoudig naar 700Wh kan is ideaal, daarmee komen ook langere dagtochten in de bergen binnen bereik. Ik sleep op dat soort dagen een extra accu van 2.6kg in mijn rugzak mee.... zou erg fijn zijn om dat niet te hoeven doen.

De prijs vind ik, afgezet tegen de concurrentie, ook goed. Kijk naar de duurdere modellen van Specialized en Merida, die gaan richting of zelfs over de 10 mille... :-{
Al blijft 7.500 euro gewoon veel geld voor een fiets natuurlijk.

Stel dat ik het budget had en nu in de markt was voor een e-mtb zou ik deze fiets meteen op de shortlist zetten. Mijn voornaamste twijfel zou liggen in het feit dat deze fiets geen gebruik maakt van een mainstream motor en accu. Koop je een fiets met Bosch, Shimano, Yamaha of Brose weet je dat er onderdelen leverbaar zullen zijn, en dat (normaalgesproken) de fabriek niet over een jaar niet meer bestaat. Als ik zoveel geld uitgeef wil ik zeker weten dat ik daarmee niet in de problemen ga komen.

Ik denk (en hoop) dat de ontwikkeling van e-mtb's deze kant op zal gaan, het steeds lichter en compacter worden van motor en accu. En niet in de richting van meer vermogen zoals bijvoorbeeld bij de Haibike Flyon modellen, met 120Nm en een gewicht van zowat 28kg... :-{
Met 17kg en een motor die geen weerstand geeft boven de ondersteuningsgrens gaat het e-biken weer aanvoelen als rijden op een analoge bike, maar met de bonus van wat hulp als het nodig is :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Zij werken momenteel ook aan een 29"trail e-mtb; de Cyon. Zal wellicht niet te afwijkend zijn tov de Siryon, wellicht wat minder veerwerk, iets minder slacke geo? Al met al best interessant, al is het maar vanwege het totale gewicht.
¯\_(ツ)_/¯
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Hun E-bike modellen vanaf 8299 euro :winkie:
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ze hebben nu ook een pedal-asisted downhill bike, de "Hydra" (afgekeken van Marvel?). Beetje vreemd dat je daar een motortje op wil hebben, maar goed. En dan maar 17cm veerweg, ik vind het maar een beetje vreemd.

Ej, maar hij meet wel de G force en airtime tijdens je rit :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

De Cyon is ondertussen ook bekend gemaakt;

Afbeelding
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Erg mooi, hun designafdeling levert goed werk af.

Nu nog een nier verkopen. :-?
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dice Oldskool schreef: ma 10 mei 2021, 12:55 Nu nog een nier verkopen. :-?
N-1 :bier:
Plaats reactie