Eigenlijk al weer een paar jaar, en wel bij Eminent. Deze is vanaf 30 april leverbaar, in de USA ..
Voor de jonkies, Lawwill kennen we onder andere Yeti
Lawwill is back
Om maar eens een klassieker te quoten "een beetje vreemd, maar wel lekker"
Lawwill suspension is legendarisch.
Losse frames kosten 3000$US over de grote plas, de middelste complete is 6200$US, Dat dan weer wel
Enjoy!!
Lawwill suspension is legendarisch.
Losse frames kosten 3000$US over de grote plas, de middelste complete is 6200$US, Dat dan weer wel
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Kleine correctie: het Eminent AFS veersysteem lijkt op het Lawwill systeem zoals Yeti het inzette.
De enige die daadwerkelijk met het Lawwill patent onderweg is, is Rotec (nog zo een naam uit het verleden!): https://www.roteccyclesusa.com/frames
De enige die daadwerkelijk met het Lawwill patent onderweg is, is Rotec (nog zo een naam uit het verleden!): https://www.roteccyclesusa.com/frames
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Dit was toch ook een Lawwill? (Gary Fisher RS1)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Ik zie de overeenkomsten niet tussen Lawwill en Rotem qua veersysteem. Kan natuurlijk prima dat Lawwill een ander patent heeft vastgelegd dan het geen Yeti destijds gebruikte, en nu dus door Eminent.Lars TB schreef: ↑vr 17 april 2020, 11:05 Kleine correctie: het Eminent AFS veersysteem lijkt op het Lawwill systeem zoals Yeti het inzette.
De enige die daadwerkelijk met het Lawwill patent onderweg is, is Rotec (nog zo een naam uit het verleden!): https://www.roteccyclesusa.com/frames
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Jurriaan schreef: ↑vr 17 april 2020, 13:42Ik zie de overeenkomsten niet tussen Lawwill en Rotem qua veersysteem. Kan natuurlijk prima dat Lawwill een ander patent heeft vastgelegd dan het geen Yeti destijds gebruikte, en nu dus door Eminent.Lars TB schreef: ↑vr 17 april 2020, 11:05 Kleine correctie: het Eminent AFS veersysteem lijkt op het Lawwill systeem zoals Yeti het inzette.
De enige die daadwerkelijk met het Lawwill patent onderweg is, is Rotec (nog zo een naam uit het verleden!): https://www.roteccyclesusa.com/frames
Dat dacht ik ook maar als ik Lars zijn reactie lees is er iets anders in een patent vast gelegd.
Wel über, die bovenbuis van de GF. Die loopt ook schuin, naar de maatstaven van nu de verkeerde kant op
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Info Mombat;
Huh?Jurriaan schreef: ↑vr 17 april 2020, 13:42Ik zie de overeenkomsten niet tussen Lawwill en Rotec qua veersysteem. Kan natuurlijk prima dat Lawwill een ander patent heeft vastgelegd dan het geen Yeti destijds gebruikte, en nu dus door Eminent.Lars TB schreef: ↑vr 17 april 2020, 11:05 Kleine correctie: het Eminent AFS veersysteem lijkt op het Lawwill systeem zoals Yeti het inzette.
De enige die daadwerkelijk met het Lawwill patent onderweg is, is Rotec (nog zo een naam uit het verleden!): https://www.roteccyclesusa.com/frames
Bij Rotec staat er zelfs bij dat het een Lawwill fiets is! Je moet wel de goede bekijken (hint: die waar Lawwill bij staat).
Yeti gebruikte het Lawwil patent en daarvoor Gary Fisher en ook Schwinn.Die afgebeelde fiets was 1 van de allereerste volgeveerde modellen überhaupt!
En Eminent gebruikt dus een ander veersysteem. Het lijkt alleen op het Lawwill systeem, maar zal verschillen in bijvoorbeeld de aansturing van de demper of het pad dat het achterwiel volgt. Let op, dit is van mijn kant een aanname, omdat ze er nergens over reppen!
Hier nog een foto van Mert Lawwill (op latere leeftijd) met het eerste prototype:
Systeem hebben ze ook op een motorfiets (wegracert) gebouwd, maar de Amerikanen wilden altijd een beetje driften en konden niet met de stijve achterkant en de enorme bak grip om gaan.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Site is idd gaar, die bike in de post van Lars is de Downhiller. Deze render vond ik nog, met wat Amerikaans marketing blurb
Lawwill is een FSR met Horst Link waarbij de rocker langer is als de chainstay, deze heeft ook een floating demper lijkt het
2020 will be the year for our highly anticipated Enduro adaptation of our world famous Lawwill inspired suspension system.
For years people have wanted a Lawwill design that can take on the Enduro and AM culture and we're exciting to say that Prototypes have been built, evaluated and refined!! it’s not just a dream anymore ...its now a reality! This quick and nimble enduro version of our Lawwill dh platform is a true race thoroughbred' that lives up to its namesake and heritige.
We've teamed up with Chris Canfield of the famed Canfield Brothers to create a truly amazing CBF "canfield brothers formula" tuned Rotec creation. More info will be released as we get closer to officially launching this exciting new chapter in Rotec's Lawwill inspired suspension designed frames.
Lawwill is een FSR met Horst Link waarbij de rocker langer is als de chainstay, deze heeft ook een floating demper lijkt het
2020 will be the year for our highly anticipated Enduro adaptation of our world famous Lawwill inspired suspension system.
For years people have wanted a Lawwill design that can take on the Enduro and AM culture and we're exciting to say that Prototypes have been built, evaluated and refined!! it’s not just a dream anymore ...its now a reality! This quick and nimble enduro version of our Lawwill dh platform is a true race thoroughbred' that lives up to its namesake and heritige.
We've teamed up with Chris Canfield of the famed Canfield Brothers to create a truly amazing CBF "canfield brothers formula" tuned Rotec creation. More info will be released as we get closer to officially launching this exciting new chapter in Rotec's Lawwill inspired suspension designed frames.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Volgens mij draait het Lawwil patent om twee draaipunten bij de achteras en zijn de chainstay en seatstay even lang waardoor het wiel recht omhoog beweegt.