https://www.yt-industries.com/en/cat/in ... gory/73662
Nieuw speelgoed bij yt
Yt industries izzo
-
- Extreme Biker
- Berichten: 841
- Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
- Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade
Dartmoor Primal
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
Net in een ander topic al gezegd:
Lars TB schreef: ↑vr 17 april 2020, 18:00 Nu zijn ze bij Pinkbike niet zo van het heel negatieve, dus als er serieus commentaar is, valt dat redelijk serieus te nemen:
https://www.pinkbike.com/news/yt-izzo-r ... -2020.html
Hooguit begrijp ik de opmerking niet dat de fiets niet vanaf een enduro-kant ontwikkeld is: alles aan de geometrie schreeuwt 'enduro'... .
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
Ik vind hem wel heel vet. En eindelijk ook een naam die gewoonweg cool klinkt ipv enkele van die andere modelnamen van ze.
Filmpje van vitalmtb ook maar even posten hier:
https://youtu.be/hDN4U0JfcCo
Filmpje van vitalmtb ook maar even posten hier:
https://youtu.be/hDN4U0JfcCo
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Ik zie toch wel een nieuwe trend.
“minder veerweg, meer fun”.
Ik ben altijd mijn tijd vooruit geweest.
“minder veerweg, meer fun”.
Ik ben altijd mijn tijd vooruit geweest.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 841
- Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
- Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade
Ja heel mooi, 130 veerweg lijkt me een dikke prima voor nl en zo nu en dan een ritje ardennen..
Alleen dat carbon is zo duur.. zou leuk zijn als ze toch bedenken om maar een alu versie uit te brengen
Alleen dat carbon is zo duur.. zou leuk zijn als ze toch bedenken om maar een alu versie uit te brengen
Dartmoor Primal
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
Ik weet af en toe ook niet wat ik van Pinkbikes mening moet geloven ....
In het artikel staat bij "Riding" deze zin "That slightly stretched out seated position does feel a tad dated compared to a lot of current trail bikes with steeper actual seat tube angles."
Hoezo??? 77gr zithoek heeft de Izzo. Noem mij 5 'current trail Bikes' die een grotere dan 77gr zithoek hebben dan?
Ik vraag me bijna af of hij niet in de war is geweest met zijn eigen Scott Sprak, die pas een 'tad dated' zithoek heeft.
Ik vind het een waanzinnige fiets.
In het artikel staat bij "Riding" deze zin "That slightly stretched out seated position does feel a tad dated compared to a lot of current trail bikes with steeper actual seat tube angles."
Hoezo??? 77gr zithoek heeft de Izzo. Noem mij 5 'current trail Bikes' die een grotere dan 77gr zithoek hebben dan?
Ik vraag me bijna af of hij niet in de war is geweest met zijn eigen Scott Sprak, die pas een 'tad dated' zithoek heeft.
Ik vind het een waanzinnige fiets.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
2015 Kona Wo
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6134
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Inderdaad bijzonder, want met 77 graden raakt de punt van je zadel al bijna je stuurpenPaneVino schreef: ↑wo 22 april 2020, 09:46 Ik weet af en toe ook niet wat ik van Pinkbikes mening moet geloven ....
In het artikel staat bij "Riding" deze zin "That slightly stretched out seated position does feel a tad dated compared to a lot of current trail bikes with steeper actual seat tube angles."
Hoezo??? 77gr zithoek heeft de Izzo. Noem mij 5 'current trail Bikes' die een grotere dan 77gr zithoek hebben dan?
Ik vraag me bijna af of hij niet in de war is geweest met zijn eigen Scott Sprak, die pas een 'tad dated' zithoek heeft.
Ik vind het een waanzinnige fiets.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Die 77 is virtueel of imaginary zo je wilt, de Izzo heeft een bocht in de zitbuis.
De zithoek is afhankjlijk van de zadelhoogte, hoe verder je de pen uittrekt hoe slacker hij wordt.
De tester heeft een relatief klein frame en daardoor dus een slackere zithoek dan de 77gr.
De zithoek is afhankjlijk van de zadelhoogte, hoe verder je de pen uittrekt hoe slacker hij wordt.
De tester heeft een relatief klein frame en daardoor dus een slackere zithoek dan de 77gr.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Klassieker
Gravity merk maakt XC bike met lichte snelle banden en XC zitpositie met 60mm stuurpen en 76 cm breed stuur
PB tester vind vervolgens in zijn test de banden te licht, stuurpen te lang, stuur te smal en zitpositie niet modern.
Zou voor NL wel eens een heel fijne allrounder kunnen zijn.
Enjoy!!
Gravity merk maakt XC bike met lichte snelle banden en XC zitpositie met 60mm stuurpen en 76 cm breed stuur
PB tester vind vervolgens in zijn test de banden te licht, stuurpen te lang, stuur te smal en zitpositie niet modern.
Zou voor NL wel eens een heel fijne allrounder kunnen zijn.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10376
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Dat denk ik ook. Voor zware hoekige bokkige bergtrails net te licht bevonden door Pinkbike, maar voor het snelle lichtvoetige op/af trailwerk-light juist uitermate geschikt. Zo lees ik het ook tussen de regels door in de Pinkbikereview.
Lijkt me een prima Benelux-Bike, voor degenen die nog weten wat dat was, de Benelux . In Nl: UHR, Nijmegen, Zuid Limburg eo... alle plekken met wat technischere trails en wat hoogteverschil. XC-Transalps...
Lijkt me een prima Benelux-Bike, voor degenen die nog weten wat dat was, de Benelux . In Nl: UHR, Nijmegen, Zuid Limburg eo... alle plekken met wat technischere trails en wat hoogteverschil. XC-Transalps...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Moderator
- Berichten: 4131
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Die 77 is de effectieve zithoek. Dus is 77 graden bij de "nominale" zadelhoogte bij die maat. Een paar cm hoger of lager zal een paar tienden graad uitmaken..... even uitgezet, 50mm hoger of lager scheelt ca +/- 0,4º.Heckler40 schreef: ↑wo 22 april 2020, 15:00 Die 77 is virtueel of imaginary zo je wilt, de Izzo heeft een bocht in de zitbuis.
De zithoek is afhankjlijk van de zadelhoogte, hoe verder je de pen uittrekt hoe slacker hij wordt.
De tester heeft een relatief klein frame en daardoor dus een slackere zithoek dan de 77gr.
Edit: mooie fiets trouwens! Ik heb gemerkt dat die extreme zithoeken mij niet passen, maar de combinatie van een beperkte veerweg en een hedendaagse stuurgeometrie bevalt mij wel.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 841
- Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
- Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade
Even klein vraagje tussendoor, wat zijn de verschillen van zo'n zithoek?baron062 schreef: ↑wo 22 april 2020, 17:10Die 77 is de effectieve zithoek. Dus is 77 graden bij de "nominale" zadelhoogte bij die maat. Een paar cm hoger of lager zal een paar tienden graad uitmaken..... even uitgezet, 50mm hoger of lager scheelt ca +/- 0,4º.Heckler40 schreef: ↑wo 22 april 2020, 15:00 Die 77 is virtueel of imaginary zo je wilt, de Izzo heeft een bocht in de zitbuis.
De zithoek is afhankjlijk van de zadelhoogte, hoe verder je de pen uittrekt hoe slacker hij wordt.
De tester heeft een relatief klein frame en daardoor dus een slackere zithoek dan de 77gr.
Edit: mooie fiets trouwens! Ik heb gemerkt dat die extreme zithoeken mij niet passen, maar de combinatie van een beperkte veerweg en een hedendaagse stuurgeometrie bevalt mij wel.
Of vooral de nadelen?
Dartmoor Primal
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
Zithoek is een van een hele serie hoeken en afmetingen, en is nooit alleen bepalend.
Maar met die kanttekening heeft de zithoek best effect. Bijvoorbeeld op de zitpositie, rechtop of meer voorover. En zo ook op de gewichtsverdeling tussen voor en achter en dus de balans in bochten. Maar ook op de hoek die je heup maakt bij het trappen en zo op de power die je kunt ontwikkelen (voor wegrace profs een punt van veel aandacht) En bij het zittend klimmen bepaalt het mee hoe steil je omhoog kunt voordat het voorwiel los komt van de grond.
Op de MTB hebben we jarenlang met rond de 73 graden zithoeken rondgereden. De "moderne" long en slack geometrie, 29" wielen en langere veerwegen hebben een trend naar steeds steilere zithoeken ingezet. Met name de Internationale magazine testers die veelal in zwaarder terrein rijden geven in reviews al een paar jaar vrij consequent aan dat steiler=beter.
De conventionele geometrie kwam volgens mij uit overtuiging (en ook onderzoek) dat de zitpositie optimaal moest zijn voor efficiency in de krachtoverdracht, maximale snelheid. En dat is ook lang bepalend geweest voor MTB in ons vlakke land, het snelle XC werk. En er zijn wel forumleden hier die daar veel meer van weten.
Enjoy!!
Maar met die kanttekening heeft de zithoek best effect. Bijvoorbeeld op de zitpositie, rechtop of meer voorover. En zo ook op de gewichtsverdeling tussen voor en achter en dus de balans in bochten. Maar ook op de hoek die je heup maakt bij het trappen en zo op de power die je kunt ontwikkelen (voor wegrace profs een punt van veel aandacht) En bij het zittend klimmen bepaalt het mee hoe steil je omhoog kunt voordat het voorwiel los komt van de grond.
Op de MTB hebben we jarenlang met rond de 73 graden zithoeken rondgereden. De "moderne" long en slack geometrie, 29" wielen en langere veerwegen hebben een trend naar steeds steilere zithoeken ingezet. Met name de Internationale magazine testers die veelal in zwaarder terrein rijden geven in reviews al een paar jaar vrij consequent aan dat steiler=beter.
De conventionele geometrie kwam volgens mij uit overtuiging (en ook onderzoek) dat de zitpositie optimaal moest zijn voor efficiency in de krachtoverdracht, maximale snelheid. En dat is ook lang bepalend geweest voor MTB in ons vlakke land, het snelle XC werk. En er zijn wel forumleden hier die daar veel meer van weten.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Simpel gezegd: je komt met je zittende gewicht meer boven je bottom-bracket te zitten. Dat zou beter zijn qua pedal-efficiency en je gewicht komt meer in het midden van de fiets te liggen, waardoor de balans zou zijn.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
2015 Kona Wo