Nederland een mtb mekka?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Om een rondje te gaan rijden hoef je niet bij een club te zitten. Toch waar mijn neefje traint zit behoorlijk wat jeugd. Maar hoe komt de NTFU aan de cijfers? Eigen leden? Mijn neefje heeft een KNWU race licentie dus die tel je al niet mee dan.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Cube-Elite schreef: di 21 juli 2020, 12:18Kinderen en jeugd start gewoon niet zo snel met fietsen.
Ik betwijfel of de gemiddelde BMX vereniging dat onderschrijft...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ik denk eerder, dat “de jeugd” zich minder snel bij een vereniging als de NTFU aansluit. En ik denk dat dat ook al voor een forum als dit geldt.

Ruwweg: boomers zitten bij de verenigingen. Gen-X’ers zitten op internetfora. Millennials zitten op Facebook.
Vorsprung durch Pedantik.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Wat ik zie bij onze MTB jeugdgroep is dat vanaf ongeveer 13 jaar de jeugd het lidmaatschap opzegt vanwege bijbaantjes en school.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Club van mijn neefje verschuift de training naar donderdagavond in de zomer zodat je in het weekend wat anders kan doen.
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Persoonlijk heb ik mijn kleine bewust op BMX gedaan omdat het aanbod MTB trainingen en wedstrijdjes erg weinig uitdaging bood. Hij MTB'd nu vooral met papa en zijn BMX vriendjes
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4319
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Vanaf de post van Cheeta over BMX naar beneneden.........................

De vraag is inderdaad of de BMX vereniging dat ziet, wellicht gaat het daar heel goed weet ik niet, ik hoop het :-). Daarnaast denk ik dat je in veel sporten ziet dat het in de pubertijd minder word. Kinderen gaan dan iets anders doen. Voetbal oid is vaak in de buurt en daar zitten vaak vrienden, wellicht is het daardoor minder in dit soort sporten.

MTB,en BMX,en, Wielrennen. het is vaak niet in om de hoek in clubverband en de voetbal wel.

Daarnaast zal een kind eerder moeten vragen om bv BMX,en dan voetbal. Het is gewoon net wat lastiger starten.
Plaats reactie