Betaald parkeren bij NM gebieden?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een goede buur is beter dan een verre vriend.
En bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Het hemd is nader dan de rok.
Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt enz.

Maar ik denk dat Bert ook wel de andere kant vh verhaal kent, beter dan wij.
Dus laat hem zn zegje doen.

Hoe dan ook, ik vind betalen niet leuk of vanzelfsprekend, laat staan vanzelfsprekend leuk.
Ik woon nu 3 jaar over de grens en het verbaast mij steeds meer hoeveel geld er in NL uit je zak geklopt wordt. En hoe makkelijk jullie dat toestaan.
Natuurlijk, alles is goed onderbouwd, maar alles bij elkaar ben je hard aan het werk om heel veel mensen en instanties te betalen.
Het is een piramide spel en jij staat beneden.
En als je dan van je vrije tijd wilt genieten, je hebt er tenslotte hard voor gewerkt, dan moet je nog eens betalen.
En als dat betalen dan een beetje op harken en graaien lijkt, dan mag je niet mopperen.
Goed dat het er is, fijn dat het kan, logisch dat je moet betalen.

SBB > het bos is van iedereen. Of zo zou het toch moeten zijn. Maar we hebben het hier over de concurrent
NM > jullie hebben al die mooie stukjes Nederland en al die kapitale villas voor een prikkie kunnen kopen, of gewoon gratis gekregen. En krijgen subsidie op de koop toe. Dan alles afsluiten, sommige stukken zelfs helemaal, andere stukken alleen voor betalende leden. En dan iemand op een fiets met dikke banden nog eens laten betalen (meer dan een omafiets die op Asfalt door het bos rijdt), en dan de recreant die de clubkas al (dubbel) heeft gespekt nog eens laten betalen om zn auto buiten het natuurgebied achter te laten.
Tja, je kan het altijd proberen.
Volgende is een milieuzone uitroepen rondom het natuurgebied, zodat autos die naar de parkeerplaats rijden ook nog een sticker moeten kopen.
Of breng ik nu iemand op ideeen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Kudo's voor TSTM. :-q

Inderdaad bespottelijk dit.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Parkeerplaatsen boven op de Posbank stonden weer goed vol vandaag.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bij Glentress betaal je al jaren parkeergeld aan de Schotse tegenhanger van Staatsbosbeheer.
Ik zie ook tegenstrijdige zaken. En zeggen ze drijven teveel op subsidie en zeggen ze mogen geen andere inkomsten genereren. Wat wil je nou?

Hoe dan ook: dit treft vooral wandelaars. Als fietser kan je heel makkelijk een paar kilometer verderop gratis parkeren, ben je warm als je de trail opgaat. Als je wandelt is dit zo 2xeen half uur extra lopen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik vermoed dat als NM geld probeert te halen uit MTB-vignetten en nu betaald parkeren volgens mij ook een gevolg is van de bezuinigingen van zo'n decennium terug op de zogezegde linkse hobby's.
Een beetje hypocriet vind ik wel dat veel een fiets van enkele duizenden Euro's onder hun kont hebben en zich druk maken over die paar Euro parkeergeld.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Het heeft ook te maken met de dalende subsidies van de overheid. Ik snap NM daarom wel, maar ik vind het moreel en fundamenteel onjuist dat natuurbeleving commercieel gemaakt wordt. Dat is een andere en meer politieke discussie.

Overigens weiger ik altijd te betalen voor parkeren. Desnoods vijf kilometer extra fietsen. Gewoon, omdat ik dat hiervoor vind. Ik betaal graag voor een vignet omdat ik zie dat er goed onderhoud wordt gepleegd. Maar ik betaal wegenbelasting dus parkeergeld betaal ik zelden of nooit. En idd, ik kom dus bijna nooit in de grote stadscentra. Hooguit per OV.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2647
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Majoorkees schreef: za 2 mei 2020, 14:40 Het heeft ook te maken met de dalende subsidies van de overheid. Ik snap NM daarom wel, maar ik vind het moreel en fundamenteel onjuist dat natuurbeleving commercieel gemaakt wordt. Dat is een andere en meer politieke discussie.

Overigens weiger ik altijd te betalen voor parkeren. Desnoods vijf kilometer extra fietsen. Gewoon, omdat ik dat hiervoor vind. Ik betaal graag voor een vignet omdat ik zie dat er goed onderhoud wordt gepleegd. Maar ik betaal wegenbelasting dus parkeergeld betaal ik zelden of nooit. En idd, ik kom dus bijna nooit in de grote stadscentra. Hooguit per OV.
Ik denk dat we af moeten van het idee dat we natuurgebieden hebben, daar is Nederland te klein en overbevolkt voor. Natuurgebieden zijn eigenlijk recreatiegebieden en daarvoor moet je betalen. De gebruiker betaalt tenslotte volgens de commerciële gedachten van de VVD. De publieke zaak bestaat niet.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2986
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Mad Wally schreef: za 2 mei 2020, 17:25
Majoorkees schreef: za 2 mei 2020, 14:40 Het heeft ook te maken met de dalende subsidies van de overheid. Ik snap NM daarom wel, maar ik vind het moreel en fundamenteel onjuist dat natuurbeleving commercieel gemaakt wordt. Dat is een andere en meer politieke discussie.

Overigens weiger ik altijd te betalen voor parkeren. Desnoods vijf kilometer extra fietsen. Gewoon, omdat ik dat hiervoor vind. Ik betaal graag voor een vignet omdat ik zie dat er goed onderhoud wordt gepleegd. Maar ik betaal wegenbelasting dus parkeergeld betaal ik zelden of nooit. En idd, ik kom dus bijna nooit in de grote stadscentra. Hooguit per OV.
Ik denk dat we af moeten van het idee dat we natuurgebieden hebben, daar is Nederland te klein en overbevolkt voor. Natuurgebieden zijn eigenlijk recreatiegebieden en daarvoor moet je betalen. De gebruiker betaalt tenslotte volgens de commerciële gedachten van de VVD. De publieke zaak bestaat niet.
Af moeten van het idee dat we natuurgebieden hebben? Natuurgebied wordt dan recreatiegebied zoals de Efteling bedoel je dat? Dat is idd de VVD in optima forma.

En gaan we dan hetzelfde doen voor voetbalvelden en zwembaden, schouwburgen, musea? Dat is toch vergelijkbaar.

Het VVD neoliberale kapitalistisch gedachtengoed is echt een aanwinst voor onze maatschappij. Er zijn zelfs mensen die het geloven gelijk een religie.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Crapton schreef: za 2 mei 2020, 19:00Natuurgebied wordt dan recreatiegebied zoals de Efteling bedoel je dat?
De a Efteling is een pretpark. Dat is weer wat anders.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1005
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Nou zeg. Die directeuren verdienen inderdaad erg weinig. Gemiddeld €102.000 per jaar. Terwijl een eenvoudige loonlijstlul in een bedrijf of bij de overheid al snel €60.000 kost.
Ja, doei !
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lol, 3 directeuren van in totaal ±475.000.00 EUR loon?

Mooi bedrijf om te werken dat NM, zo te zien hebben ze geen geld te kort.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

€102.000 voor een directeur bij een bedrijf met die omzet is echt peanuts.
Bicycle, bicycle, bicycle
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2986
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

daniel1975 schreef: zo 3 mei 2020, 07:45 €102.000 voor een directeur bij een bedrijf met die omzet is echt peanuts.
Als die directeur maar 1/3e van het werk doet is het wel erg duur. KLM of Shell hebben toch ook geen 3 CEO's, en NL geen 3 MinPres Rutte's (gelukkig maar)?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

Joepie de schreef: za 2 mei 2020, 19:35
Nou zeg. Die directeuren verdienen inderdaad erg weinig. Gemiddeld €102.000 per jaar. Terwijl een eenvoudige loonlijstlul in een bedrijf of bij de overheid al snel €60.000 kost.
Uhm, volgens mij staan er 3 bedragen genoemd (€ 175.000,-, €150.000,- en € 155.000,-), is best wat meer. Ik kan t verschil niet bijleggen... :bier:

Even terug on-topic: een meerderheid in dit land heeft gekozen voor een partij die het liefst alles vermarkt, privatisert en langs een economische lat legt. En als deze dan langdurig regeren met een partij die het liefst overal boerenland van maakt, dan kun je dit dus verwachten... Ik wil best verklappen dat ik geen van deze parijen een warm hart toedraag en ik vermoed de meeste natuurliefhebbers ook niet.
Een gek alleen is zo gek nog niet
Plaats reactie