High pivot trail bikes, Deviate, Forbidden, etc
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Er wordt heel veel gezegd, en ook best wat slap ge-o-h-d
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ziet er uit als een virtual pivot achterkant, iets als een Santa Cruz VPP, of DW link systeem.
De foto van de andere kant laat de twee blank aluminium links veel beter zien
Volgens mij is het zo dat zo’n virtueel pivot punt zich ook verplaatst als de achterkant inveert.
Dat is we iets om op te letten voor de positionering van de idler.
Enjoy!!
De foto van de andere kant laat de twee blank aluminium links veel beter zien
Volgens mij is het zo dat zo’n virtueel pivot punt zich ook verplaatst als de achterkant inveert.
Dat is we iets om op te letten voor de positionering van de idler.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Dat is het ja. vpp
Het zou me niet verbazen. Op de foto's helaas foto's niet te zien. Dat de idler omhoog en naar voren gaat bij inveren. Dus verbonden is met de onderste rocker.
Die blog nog niet geluisterd. Wellicht daar meer info over het geheel.
Het zou me niet verbazen. Op de foto's helaas foto's niet te zien. Dat de idler omhoog en naar voren gaat bij inveren. Dus verbonden is met de onderste rocker.
Die blog nog niet geluisterd. Wellicht daar meer info over het geheel.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
- Ook Peter
- Pro Biker
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
- Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)
Optisch niet helemaal mijn ding maar nu waarschijnlijk geen invloed op de ketting of de vering. Verder technisch wel heel erg interessant zo zonder de scharnierpunten achter. Een Intend voorvork zou de verhoudingen recht kunnen trekken.
Lekker fietsen!
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Voor als een VPP high pivot nog niet ingewikkeld genoeg is kan je er ook meteen een nieuwe aandrijving bij bedenken.
https://www.pinkbike.com/news/first-loo ... trail.html
https://www.pinkbike.com/news/first-loo ... trail.html
Ik vind die drivetrain innovatie een stuk beter doordacht dan dat frame, een injectie Style is wel broodnodig. En hoe clever het concept ook is, wie heeft er genoeg problemen met derailleurs om hiervoor te gaan?
PB schrijft “ mountain bikers everywhere have had a bad experience with a derailleur at one time or another, “ en dat one time klopt voor mij ook. Exact een (1) derailleur vernaggelt in 30 jaar MTBen en opgeteld een paar keer de wereld rond. En dat was gewoon pech met een tak in het wiel op Schoorl nota Bene.
Ik voorzie een niche bestaan voor selecte gebruikers naast Rohloff Pinion et al. Met die configuratie liggen XC toepassingen niet voor de hand, en ook niet lichte trail Bikes. Ik heb dit jaar op de Highlander meer stevige trails harder dan ooit gereden en nul schade aan de drivetrain. Maar clever is het wel.
Enjoy!!
PB schrijft “ mountain bikers everywhere have had a bad experience with a derailleur at one time or another, “ en dat one time klopt voor mij ook. Exact een (1) derailleur vernaggelt in 30 jaar MTBen en opgeteld een paar keer de wereld rond. En dat was gewoon pech met een tak in het wiel op Schoorl nota Bene.
Ik voorzie een niche bestaan voor selecte gebruikers naast Rohloff Pinion et al. Met die configuratie liggen XC toepassingen niet voor de hand, en ook niet lichte trail Bikes. Ik heb dit jaar op de Highlander meer stevige trails harder dan ooit gereden en nul schade aan de drivetrain. Maar clever is het wel.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
SRAM & Shimano gaan wel zweten als dit van de grond gaat komen & mensen gaan dan eerder kiezen voor dit systeem zonder dat ze elke keer die 2 grote gorilla's blijven spekken.suravida schreef: ↑za 13 november 2021, 12:39 Voor als een VPP high pivot nog niet ingewikkeld genoeg is kan je er ook meteen een nieuwe aandrijving bij bedenken.
https://www.pinkbike.com/news/first-loo ... trail.html
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
En hier is er nog zo een, zouden ze ooit samen een kop koffie hebben gedronken?
https://www.pinkbike.com/news/first-loo ... train.html
En zo ja wat zat er in die koffie
https://www.pinkbike.com/news/first-loo ... train.html
En zo ja wat zat er in die koffie
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Het ziet er wel heel vreemd uit. Maar de ontwikkelingen staan dus niet stil.Heckler40 schreef: ↑zo 21 november 2021, 01:18 En hier is er nog zo een, zouden ze ooit samen een kop koffie hebben gedronken?
https://www.pinkbike.com/news/first-loo ... train.html
En zo ja wat zat er in die koffie
In het filmpje op de site lijkt het wel of ze het achterwiel met de hand draaien tijdens de demo.
Zou de fiets verkeerd op de standaard hebben gestaan tijdens de montage van de onderdelen?
- Ook Peter
- Pro Biker
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
- Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)
Honda heeft ooit hetzelfde concept, derailleur bij trapas, in een wedstrijdfiets verwerkt. Maar nooit echt verder ontwikkeld voor commerciële verkoop.
Lijk me ideaal als je betere grip achter wilt, scheelt maar zo 25% onafgeveerd gewicht.
Lijk me ideaal als je betere grip achter wilt, scheelt maar zo 25% onafgeveerd gewicht.
Lekker fietsen!
Alles was al dicht-gepatenteerd, was niets nieuws aan de versie van Honda. Onder andere Be-One had al een betere uitvoering waar Honda inbreuk op maakte.
Maar eigenlijk is Pinion daar weer een doorontwikkeling op. Met een compacter schakelsysteem.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"