World Cup MTB

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Goede constatering. :-D
Op de UHR is een HT ook ruim voldoende.
Zou het zo zijn dat de mensen die op een fully rijden eigenlijk liever op een racefiets zitten en over strak asfalt willen rijden? :D
Even knuppel in hoenderhok gooien. :winkie:
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Cube-Elite schreef: ma 12 oktober 2020, 14:26 Wat mij bij de XC dan weer opviel, bijna allemaal hardtails, zeker bij de dames en bij de heren was het 50/50 en wij wij op de UHR maar Fully,s adviseren :-D
Ja, wij zijn ook allemaal pro's die alleen maar zo hard mogelijk willen rijden in lycra voor een uurtje :kiss: :bier:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

In de top van het veld reed de meerderheid toch op fully's, de nr 2 reed HT. Had 'ie op een fully gezeten, dan was 'ie natuurlijk wereldkampioen geworden, tsja :winkie: .

De fully is allang in de meerderheid op de technischere parcoursen, en de meeste XC wedstrijden worden inmiddels op technischere parcoursen verreden. Hier in Leogang speelde het enorme aantal hm's een rol, dat was de reden dat er toch weer meer voor de HT opteerden. En al helemaal op een hardtail heb je profijt van een dropper, natuurlijk.
De dames, die oha veel lichter zijn, bleven relatief wat langer kiezen voor lichtere hardtails, maar ook daar zie je steeds meer de overstap naar de lichtere racefully's, op de technischere parcoursen.

En de UHR is natuurlijk op geen enkele wijze met een echt XC-wedstrijd-parcours te vergelijken, da's daarmee vergeleken gewoon een soort pumptrack natuurlijk.
Geen wortels geen stenen, geen hm's, geen modder :tong .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Dus ideaal voor een BMX.
________
Mijn fiets
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Starre stalen Singlespeed MTB.... Been there done that :-D :lol:
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Knakworstkweker

aurelius schreef: ma 12 oktober 2020, 14:46 In de top van het veld reed de meerderheid toch op fully's, de nr 2 reed HT. Had 'ie op een fully gezeten, dan was 'ie natuurlijk wereldkampioen geworden, tsja :winkie: .

De fully is allang in de meerderheid op de technischere parcoursen, en de meeste XC wedstrijden worden inmiddels op technischere parcoursen verreden. Hier in Leogang speelde het enorme aantal hm's een rol, dat was de reden dat er toch weer meer voor de HT opteerden. En al helemaal op een hardtail heb je profijt van een dropper, natuurlijk.
De dames, die oha veel lichter zijn, bleven relatief wat langer kiezen voor lichtere hardtails, maar ook daar zie je steeds meer de overstap naar de lichtere racefully's, op de technischere parcoursen.

En de UHR is natuurlijk op geen enkele wijze met een echt XC-wedstrijd-parcours te vergelijken, da's daarmee vergeleken gewoon een soort pumptrack natuurlijk.
Geen wortels geen stenen, geen hm's, geen modder :tong .
En nu wordt het wachten op de XCO ht en de XCO fs :roll:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

yo-eddy schreef: ma 12 oktober 2020, 11:38
Singletrack Sundays schreef: ma 12 oktober 2020, 08:33 Gelukkig bij de DH wel genoeg spanning, ook hier een verrassend podium.
De spaning was vooral ....... "wanneer gaat ie op z'n bek".........Als zelf Minaar op z'n bakkes gaat is het wel heel extreem.
Die kan niet eens fietsen met slechts 19 jaar ervaring🙈 In hoeverre het een lucky race was telt niet meer. Wereld kampioen is bepaald, mooi om te zien hoe het elkaar onderling gegund wordt.

Maar wat heb ik van de vrouwen en mannen genoten. Ondanks dat ik de replay keek wist ik niet wie er ging winnen en zat ik op de punt van mijn zitzak.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ik vondt het nu jammer van de omstandigheden.
Uiteraard een verdiend wereldkampioen, hij was het snelst beneden, maar ik denk meer dat ie wereldkampioen is omdat ie het meest geluk had.
Bird Aeris 9 blurple
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De snelste lijn was niet altijd de beste, daar een andere keuze in maken scheelde al. Er zijn meer sporten waarbij onder extremere condities andere winnaars komen boven drijven.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Wat mij bij vooral bij de dames DH opviel was, dat ondanks valpartijen en geklooi in de modder, de meerderheid een grijns had van oor tot oor aan de finish.
Puur liefde voor het spelletje.
Zo mooi om te zien in een wereld waar het steeds meer om geld draait en niet meer om de sport zelf.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Knakworstkweker

https://youtu.be/XOgPKRFeZwI

stukje verkenning/ training, laat mooi zien hoe zwaar de route was zonder modder
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Het viel me op dat Camille Balanche de enige vrouw is die niet gevallen is.. als de omstandigheden zijn dat alleen de winnares niet viel, dan was het dus te moeilijk. Je kan het leuk vinden of niet, ik vond het eigenlijk vooral pijnlijk om te zien. Mannen was wel iets leuker, omdat de meesten er wel aardig doorkwamen. Aan de andere kant zijn er ook een hoop met botte pech uitgeknald. Iedereen rijdt op het randje en je moet een beetje mazzel hebben. Een legendarisch maar ook matig wereldkampioenschap. Ik weet zeker dat we over 10 jaar nog steeds naar de filmpjes kijken :-q
Waar woke is, is vuur
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Heb vandaag ook de replay gekeken, was wel een spektakel. Was me gelukt om de uitslag niet te weten voor ik hem aanzette. 8)
Vergis je niet hoe steil dat parcours is, ik ken die berg een beetje. Je zag het pas goed als ze van de bike af moesten.

Modder op een WK brengt toch ook echt talent boven. Danny Hart zijn run op het WK in CHampery 201, 10 seconden sneller als de wereld elite Die race blijft in mijn geheugen gegrift als een an de allerbeste ooit. Dat gevoel heb ik dit keer niet, maar ben wel benieuwd of we nu veel meer van Reece Wilson gaan horen. Want de groten van de DH pakten ook niet veel op hem op de snelle secties, en in het bos pakte hij de winst.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

awinkel schreef: ma 12 oktober 2020, 14:32 Goede constatering. :-D
Op de UHR is een HT ook ruim voldoende.
Zou het zo zijn dat de mensen die op een fully rijden eigenlijk liever op een racefiets zitten en over strak asfalt willen rijden? :D
Even knuppel in hoenderhok gooien. :winkie:
Nee veel racefietsers denken nog steeds dat je sneller bent met 8 bar in je banden. Die willen geen energie verliezen in vering, die verliezen het liever in onnodig stuiteren :-q
Ot ik vond het ook wel een bijzondere, maar geen mooie race. Wordt een wedstrijdje traag door de modder ploegen op rare lijnen, net als wanneer het hier te nat wordt bij lage Vuursche :bier:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik kwam erachter dat Redbull.tv de geoblock niet goed heeft uitgevoerd.
Via de hoofdpagina kun je niet de XC wedstrijden bekijken, maar wanneer je bijv. via de Downhill op de Evenementen pagina komt dan kun je rechts de XC aanklikken en dan doet ie het wel.

Niet echt boeiende wedstrijden overigens, vond de Downhills een stuk vermakelijker :bier:
Plaats reactie