Mountainbike.be stilaan dood

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Hallo,

Weet niet goed waar dit te posten, maar als Belg zat ik vroeger regelmatig op mountainbike.be forum.
Echter ondertussen lijkt dat forum compleet dood. Misschien juist nog goed om eens een toertochtje te posten en dan nog staan niet alle toertochten erop geafficheerd.

Mountainike.nl is veel attractiever qua site en ook velen maal actiever. Ik heb de indruk dat ook veel Belgen op dit forum meelezen en posten.

Waar is het misgegaan met mountainbike.be? Op zich lig ik er niet wakker van, zolang ik hier maar welkom blijf :wink:
Tim.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 11:06
Mijn mountainbike: Trek 8500, Ridley Excalibur, Titanium CB

Dat heeft denk ik te maken met een combinatie van factoren. In het algemeen worden fora steeds minder populair en zie je dat ze (uitzonderingen daargelaten) minder bezocht worden. Daarnaast is in Nederland het aantal routes gegroeid en is vooral de kwaliteit van de routes de laatste jaren sterk verbeterd. De sport is daarmee erg populair geworden.
Is er ooit over gedacht/gesproken om het Belgische en Nederlandse forum samen te voegen tot een Benelux forum met meer potentiële bezoekers? Ik kan me namelijk voorstellen dat ook dit forum in de komende jaren te maken krijgt met een teruglopende populariteit omdat fora nu eenmaal minder bezocht worden.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Dan maar binnenkort eens een Instagram-account maken zeker :roll:
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Tim. schreef: di 16 juni 2020, 09:56 Dat heeft denk ik te maken met een combinatie van factoren. In het algemeen worden fora steeds minder populair en zie je dat ze (uitzonderingen daargelaten) minder bezocht worden. Daarnaast is in Nederland het aantal routes gegroeid en is vooral de kwaliteit van de routes de laatste jaren sterk verbeterd. De sport is daarmee erg populair geworden.
Is er ooit over gedacht/gesproken om het Belgische en Nederlandse forum samen te voegen tot een Benelux forum met meer potentiële bezoekers? Ik kan me namelijk voorstellen dat ook dit forum in de komende jaren te maken krijgt met een teruglopende populariteit omdat fora nu eenmaal minder bezocht worden.
Komt dat door de sociale media? Ik vind het sowieso wel een goed idee om Nederlandstalige fora gewoon te koppelen, tenzij er echt een cultuurverschil ontstaat. Voor veel zaken zijn NL en Vlaanderen vergelijkbaar toch? Als voorbeeld weerwoord.be, een Belgische weersite waar meer Nlers dan Belgen actief zijn.
Geen gezeik, mountainbike!
Tim.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 11:06
Mijn mountainbike: Trek 8500, Ridley Excalibur, Titanium CB

Olieboer schreef: di 16 juni 2020, 11:07
Tim. schreef: di 16 juni 2020, 09:56 Dat heeft denk ik te maken met een combinatie van factoren. In het algemeen worden fora steeds minder populair en zie je dat ze (uitzonderingen daargelaten) minder bezocht worden. Daarnaast is in Nederland het aantal routes gegroeid en is vooral de kwaliteit van de routes de laatste jaren sterk verbeterd. De sport is daarmee erg populair geworden.
Is er ooit over gedacht/gesproken om het Belgische en Nederlandse forum samen te voegen tot een Benelux forum met meer potentiële bezoekers? Ik kan me namelijk voorstellen dat ook dit forum in de komende jaren te maken krijgt met een teruglopende populariteit omdat fora nu eenmaal minder bezocht worden.
Komt dat door de sociale media? Ik vind het sowieso wel een goed idee om Nederlandstalige fora gewoon te koppelen, tenzij er echt een cultuurverschil ontstaat. Voor veel zaken zijn NL en Vlaanderen vergelijkbaar toch? Als voorbeeld weerwoord.be, een Belgische weersite waar meer Nlers dan Belgen actief zijn.
Ik weet het niet, maar er zal vast wel iemand onderzoek naar gedaan hebben. Ik kan me voorstellen dat nieuwe generaties eerder op sociale media of youtube kijken om een vraag beantwoord te krijgen. Daarnaast haken de oudere misschien langzaam wel af omdat ze andere interesses krijgen en gaan kleinere fora op in platforms als Reddit. Je ziet ook veel website's waar gereageerd wordt op artikelen, i.p.v. een forum. Misschien waren er ook wel gewoon te veel fora waardoor er maar een beperkt aantal overblijven. In ieder geval jammer dat "jullie" Belgische forum niet meer bruist van de activiteit en het zal niet meevallen om dat te herstellen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik lees nog steeds stukken op mountainbike.be.
Ik wou me er ook registeren en mogelijk actief worden, alleen het registeren moet op een computer, en dat komt morgen wel :bier:

Mogelijk dragen dat soort dingen ook bij ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Rasmazzer schreef: di 16 juni 2020, 09:07 Hallo,

Weet niet goed waar dit te posten, maar als Belg zat ik vroeger regelmatig op mountainbike.be forum.
Echter ondertussen lijkt dat forum compleet dood. Misschien juist nog goed om eens een toertochtje te posten en dan nog staan niet alle toertochten erop geafficheerd.

Mountainike.nl is veel attractiever qua site en ook velen maal actiever. Ik heb de indruk dat ook veel Belgen op dit forum meelezen en posten.

Waar is het misgegaan met mountainbike.be? Op zich lig ik er niet wakker van, zolang ik hier maar welkom blijf :wink:
Iemand die heel cynisch is zou kunnen stellen dat het forum een afspiegeling is van wat in het land gaande is :-{ :-{ ; helaas. Ik ben trouwens tot dezelfde conclusies gekomen. Tien jaar geleden zat ik even veel op het Belgse forum dan op het Nederlandse, nu nagenoeg niet meer.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

klopt, er zijn steeds minder nieuwe berichten op mountainbike.be. Vroeger had je pagina's vol als je even een paar dagen niet was geweest, nu is het een halve pagina misschien.
Ik denk dat het inderdaad de algemene trend is, in ieder geval in België, want het geldt ook wel een beetje voor een aantal Waalse fora, zoals bijvoorbeeld b-m-b.be. Daar kom ik nog regelmatig maar ook daar is er veel minder activiteit dan vroeger. Ik zit op dat forum sinds 2005.
Het zal wel de sociale media zijn, zoals Facebook, Instagram enz.
De "jeugd" komt niet echt meer op fora, en bij de "ouderen", zijn er ook behoorlijk wat afgehaakt in de afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Voor wat het waard is: op het racefietsforum van fiets.nl treft men zowel Vlamingen als Hollanders. Soms leidt dat tot spraakverwarringen die terug te voeren zijn op cultuurverschillen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

bert l. schreef: di 16 juni 2020, 20:06 Voor wat het waard is: op het racefietsforum van fiets.nl treft men zowel Vlamingen als Hollanders. Soms leidt dat tot spraakverwarringen die terug te voeren zijn op cultuurverschillen
"Toen ik gisteren langs de Maas fietste, ben ik even de bosjes in gegaan om te poepen."
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: di 16 juni 2020, 20:11
bert l. schreef: di 16 juni 2020, 20:06 Voor wat het waard is: op het racefietsforum van fiets.nl treft men zowel Vlamingen als Hollanders. Soms leidt dat tot spraakverwarringen die terug te voeren zijn op cultuurverschillen
"Toen ik gisteren langs de Maas fietste, ben ik even de bosjes in gegaan om te poepen."
En dan gaat het dispuut over of het de Belgische of Nederlandse Maas is?



:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Misschien heeft dat forum al een tijdje geen admins/moderators? Dat schijnt ook nogal een traditie te zijn daar.

Kek raadseltje: hoeveel regeringen (al dan niet demissionair) telt België?

Meer serieus: ik denk dat per taal 1 of 2 fora genoeg zijn voor de serieuze deelnemer. De incidentele bezoeker die komt om te vragen waarom zijn "darailur tegen me spaak trilt" gaat toch meer naar de snelle korte antwoorden op zijn normale sociale media.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

zeroground schreef: di 16 juni 2020, 21:24 Misschien heeft dat forum al een tijdje geen admins/moderators? Dat schijnt ook nogal een traditie te zijn daar.
Dat is ook waar. Worden regelmatig topics gestart door van die reclame bots. Dat duurt dan meer dan een week, vooraleer ze die eruit gefilterd hebben of verwijderd hebben.

Of iemand stelt een vraag, je antwoordt, en dan weken niks... Ook niet echt motiverend om je energie daarin te stoppen.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Lars TB schreef: di 16 juni 2020, 21:19
ThaSingleTrackMastah schreef: di 16 juni 2020, 20:11

"Toen ik gisteren langs de Maas fietste, ben ik even de bosjes in gegaan om te poepen."
En dan gaat het dispuut over of het de Belgische of Nederlandse Maas is?



:bier:
Ik denk dat er een verwijzing wordt gemaakt naar het Vlaamse woord (of misschien is het eigenlijk meer Antwerps) voor ne*ken.
Ik wist als Hollander ook niet wat ik hoorde :lol:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rasmazzer schreef: di 16 juni 2020, 11:01 Dan maar binnenkort eens een Instagram-account maken zeker :roll:
Yep want daar krijg je bij voorbaat een :-q
En de andere fake world, FB, zal ook nog bestaan neem ik aan.
Plaats reactie