Specialized Epic 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Nee ik bedoel welke type :)
Tony333
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 22:21

JasperGr schreef: za 29 augustus 2020, 20:12 Nee ik bedoel welke type :)
:lol: :lol:
De rode S-works, ik heb hem af laten monteren met XTR.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Gaaf! Is het nog gelukt met afstellen. Veel plezier ervan!
Tony333
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 22:21

JasperGr schreef: zo 30 augustus 2020, 16:06 Gaaf! Is het nog gelukt met afstellen. Veel plezier ervan!
Ja, gelukt! Bedankt Jasper.
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Hi

Wat vinden jullie van de nieuwe Epic Evo Comp? Deze is met SLX afgemonteerd.
Weet iemand wat zon fiets zo ongeveer weegt? Hoe valt specialized qua frame maten tov Canyon bv? Bij Canyon heb ik L, ik denk dat ik bij Specialized gauw op een XL uitkom (1.91m)

Ik las dat het model van vorige jaar best goed uit de testen gekomen was. Nu zonder brain en met slx lijkt mij dit toch een aardige upgrade. Wat weegt zon eigen wielset van specialized?

Ik overweeg een Lux maar zon model staat ook op mijn lijstje. Voor vooral xc gebruik in Nederland en zo af en toe tripje buitenland. Stukje comfort belangrijker dan absolute snelheid. Dus daarom leek de Evo mij ook wel een mooie tussenvorm.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bij Canyon zou je ook een XL moeten hebben...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

nickster schreef: zo 30 augustus 2020, 18:00 Hi

Wat vinden jullie van de nieuwe Epic Evo Comp? Deze is met SLX afgemonteerd.
Weet iemand wat zon fiets zo ongeveer weegt? Hoe valt specialized qua frame maten tov Canyon bv? Bij Canyon heb ik L, ik denk dat ik bij Specialized gauw op een XL uitkom (1.91m)

Ik las dat het model van vorige jaar best goed uit de testen gekomen was. Nu zonder brain en met slx lijkt mij dit toch een aardige upgrade. Wat weegt zon eigen wielset van specialized?

Ik overweeg een Lux maar zon model staat ook op mijn lijstje. Voor vooral xc gebruik in Nederland en zo af en toe tripje buitenland. Stukje comfort belangrijker dan absolute snelheid. Dus daarom leek de Evo mij ook wel een mooie tussenvorm.
Check dit topic maar eens:
viewtopic.php?f=1&t=147089, Pinkbike test met racefully’s (oa de Lux en gewone Epic) en 5 downcountrybikes (oa Epic S-Works Evo).

Moderne Epic Comp Evo frame is errug mooi en bijzonder licht, maar ja, de prijs/afmontage verhouding van een instap-Comp, da’s wel een dingetje (in mijn ogen dan toch).

(Mijn Lux was ooit even prijzig, maar die was wel XTR afgemonteerd, kwam met DT 1250 carbon wielset, hoogwaardige vork vd concurrent).

Een Lux vind ik zelf prima voor Nl eo, zelfs voor XC werk in de bergen, zeker als je er ook veel hm’s zelf maakt (ipv de lift te nemen). Maar als je houdt van zwaardere technische (buitenlandse) trails... daar weet een Epic Evo wel raad mee!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Aha thanks. Ik zal dat topic eens doornemen. Mjah viavia zijn de specializeds natuurlijk wel met flinke korting te krijgen.

Ik zit wel een beetje met het budget. Eigenlijk was ik van plan niet veel meer dan 3-3,5 uit te gaan geven.
Canyon Lux 7 staat ook wel hoog op te lijst, die heeft dan weer volledig xt. Ik vind zelf het nadeel van deze lux dat deze nog op 25mm velg staat, wil liever wat breder. Fiets nu zelf ook met 2.4 en alles gaat toch wel richting 2.35/2.4

SLX is qua groep natuurlijk niet vekeerd. Maar zal qua restwaarde later denk ik ook wel minder gunstig uitpakken.
Ben zelf ook niet bekend met die wielset.
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

Komen er geen alu modellen meer?
Op de site is de goedkoopste een epic evo van 3600 en de gewone epic vanaf 4200.
Beide carbon.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Mtbz-Limburg schreef: do 8 oktober 2020, 08:25 Komen er geen alu modellen meer?
Op de site is de goedkoopste een epic evo van 3600 en de gewone epic vanaf 4200.
Beide carbon.
Nee, vanaf dit modeljaar is de Epic alleen nog maar in Carbon te krijgen.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

Mtb1988 schreef: za 10 oktober 2020, 20:02
Mtbz-Limburg schreef: do 8 oktober 2020, 08:25 Komen er geen alu modellen meer?
Op de site is de goedkoopste een epic evo van 3600 en de gewone epic vanaf 4200.
Beide carbon.
Nee, vanaf dit modeljaar is de Epic alleen nog maar in Carbon te krijgen.
Dat is jammer toch, 3000/3500 gaat nog maar niet iedereen heeft zin om 4000/6000 voor een fiets neer te leggen.Denk dat veel dan toch voor andere merken gaan kiezen.Of ze moeten al met iets van een chisel fsr komen ofzo.
Mtbenno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 30 november 2016, 22:08

Vanaf 1-11 een flinke prijs verhoging bij Specialized, Epic comp fs van 4299 naar 4999. Je zult maar net het geld bij elkaar hebben en volgende week je fiets willen kopen, dan moet je nog even doorsparen...
Prachtige fiets maar het prijsbeleid 😑
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Mtbenno schreef: ma 2 november 2020, 00:12 Vanaf 1-11 een flinke prijs verhoging bij Specialized, Epic comp fs van 4299 naar 4999. Je zult maar net het geld bij elkaar hebben en volgende week je fiets willen kopen, dan moet je nog even doorsparen...
Prachtige fiets maar het prijsbeleid 😑
Pfff wtf...5000 euro voor een fiets met SLX afmontage. :roll:
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Even €700,- erbij, dit gaat helemaal nergens meer over.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Dat is de policy van de Big $. Het spul is niet aan te slepen dus verhogen ze de prijzen met 10-15%. Ik kocht afgelopen zomer een Gravel Diverge, toen ie net 2 weken uit was. Mijn shop vertelde me: als je nu besteld kan het voor de huidige prijs, over een week verhoogd specialized de prijzen. Ik zei nog tegen hem: je maakt een grapje om mij te verleiden om tot koop over te gaan ;-). Hij antwoord: nee echt niet, kan er ook niets aan doen, maar ze gaan de prijzen echt verhogen. Heb hem toen besteld tegen de introductie prijs en inderdaad een week later was ie 15% duurder.
Plaats reactie